تاثیر بهینه سازی سایت در سئو

بهینه سازی

بهینه سازی سایت در سئو چه تاثیری دارد؟

اگر اندکی با دنیای وب آشنایی داشته باشید، احتمالا تا به حال کلمه ی seo را شنیده اید، حتی اگر ندانید دقیقا چیست و چه کاربردی دارد. بازدید کننده ی محترم اگر دارای سایت اینترنتی هستید، آیا آن را برای موتورهای جستجو از جمله گوگل بهینه سازی کرده اید؟ در صورتی که این کار را برون سپاری نموده اید و به شرکت فعال در این زمینه و یا افراد سئو کار واگذار کرده اید، آیا می دانید که چه کارهایی بر روی صفحات وب سایت شما انجام شده است؟

به علت اینکه بهینه سازی سایت یک کار کاملا تخصصی می باشد، معمولا کارفرمایان انجام آن را به شخص سئوکار محول می کنند اما بد نیست که  اطلاعاتی نیز در این مورد داشته باشند و حتی قبل از شروع پروژه بدانند که این کار چه فایده ای برای کسب و کار آنان خواهد داشت و آیا می توان به عنوان یک روش معتبر برای بازاریابی اینترنتی، افزایش رتبه در گوگل، توسعه و سودآوری اقتصادی کسب و کار از آن بهره گرفت؟ پس حتما از شخص یا شرکتی که قرار است پروژه ی شما را به انجام برساند، بخواهید تا از جزییات کار شما را آگاه سازد، زیرا به این روش علاوه بر اینکه سهمی در مدیریت پروژه بهینه سازی سایت خواهید داشت، به اطلاعات عمومیتان نیز افزوده خواهد شد. توجه داشته باشید که این حق طبیعی مشتری است که از کلیات پروسه مطلع باشد، حتی اگر از دانش تخصصی کافی برای درک آن برخوردار نباشد

سئو چیست؟

optimization  در واقع به مجموعه ای از اقدامات اشاره دارد که از طریق آن ها می توان صفحات وب را به استاندارد های موتور های جستجو از جمله گوگل نزدیک تر کرد و بر مبنای کلمات کلیدی مرتبط با موضوع یک سایت، موجبات افزایش رتبه در google را فراهم نمود.  از طریق بهینه سازی سایت و با ارتقا جایگاه در موتور های جستجو  افراد بیشتری با سایتتان روبرو خواهند شد و احتمال کلیک و بازدید آنها از وب سایت شما افزایش می یابد و این یعنی یک راه بسیار خوب و منطقی برای هدایت غیر مستقیم کاربران بیشمار اینترنتی به بازدید از سایت و آشنایی با کسب و کارتان، بنابراین حتی با اندک توضیحاتی که تا به حال در مورد بهینه سازی سایت ارائه دادیم، می توانید به راحتی حدس بزنید که چگونه هر بازدید کننده می تواند به یک مشتری یا خریدار تبدیل شود.

هدف کلی بهینه سازی وب سایت ، استاندارد سازی صفحات وب برای رسیدن به اهداف مختلف است که یکی از این اهداف افزایش رتبه در موتورهای جستجو از جمله گوگل می باشد و هر چه یک سایت با استاندارد ها و پارامترهای مهم برای موتورهای جستجو تطابق بیشتری داشته باشد، اعتبار آن بیشتر خواهد بود و می تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای تبلیغات و بازاریابی اینترنتی مورد استفاده قرار گیرد و کارآمد باشد.

بهینه سازی سایت به طور کلی به دو بخش تقسیم می شود:

On page seo : کارهایی که در درون صفحات برای بهینه کردن آنها انجام خواهند شد.

Off page seo : اقداماتی که خارج از صفحات سایت انجام می گردد ولی به صورت غیر مستقیم دارای تاثیرات مثبت در راستای ارتقا جایگاه گوگل خواهند بود.

چه نکاتی در سئو یا بهینه سازی وب سایت باید مورد توجه قرار گیرد؟

– متناسب بودن طراحی ( معماری صحیح صفحات داخلی، استفاده از تگ های مهم در آن ها، به حداقل رسانی خطاهای کد نویسی، عدم استفاده از استایل دهی inline، ایجاد لینک های داخلی مناسب و بر اساس کلمات کلیدی، نمایش صحیح در انواع مرورگرها، ریسپانسیو بودن یا نمایش صحیح در انواع دستگاه هوشمند، سرعت لود مناسب صفحات و … )که در این خصوص پیشنهاد می کنیم اگر مدت زمان طولانی از طراحی سایت شما می گذرد، سعی کنید از  Website Redesign استفاده نمایید، به گونه ای که پروسه ی طراحی مجدد سایت خود بر اساس جدیدترین متد ها و روش های روز را، به یک فرد متخصص و آشنا به بهینه سازی سایت بسپارید تا بتواند از ابتدای طراحی قالب، تمامی نکات مرتبط با سئو تکنیکال را در نظر بگیرد.

– بهینه سازی محتوایی : یکی از مهم ترین اهداف ایجاد یک سایت معرفی یک کسب و کار به سایرین است و قطعا افرادی که از صفحات وب شما بازدید می کنند، انتظار دارند تا با اطلاعاتی در مورد محصولات یا خدماتتان مواجه شوند و از طریق آن محتوا که می تواند در قالب ( متن، عکس، صوت، فیلم و .. ) ارائه شود، با کسب و کارتان بیشتر آشنا بشوند. بهینه سازی سایت از طریق محتوا دقیقا بر روی این موضوع متمرکز می کند و ضمن اینکه سعی می شود با ایجاد صفحات داخلی بیشتر اطلاعات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه دهد، به میزان متناسبی هم از مهم ترین کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت استفاده خواهد کرد و کلمات کلیدی دقیقا یکی از مواردی هستند که برای موتورهای جستجو از جمله گوگل اهمیت دارند.

– لینک سازی صحیح ( دریافت بک لینک از سایت های معتبر در طول پروژه بهینه سازی سایت نیازمند آگاهی از نکات خاصی است که تنها یک سئو کار با تجربه آن را می داند، اینکه از چه سایت های لینک گرفته شود و چگونه کلمات و عبارات کلیدی مورد استفاده قرار گیرد، بسیار حائز اهمیت است، به علاوه دریافت بک لینک بهتر است به همراه مجهز کردن صفحات وب به محتوای ارزشمند باشد، تا بتوان نتیجه ی مورد نیاز را دریافت کرد.

– استفاده از نقشه سایت ( از طریق این فایل می توان به صورت مستقیم به موتورهای جستجو اعلام کرد که مهمترین صفحات داخلی سایت ما کدامند، در واقع در این فایل نقشه ای مشخص از صفحات در اختیار موتور جستجوی گوگل قرار داده می شود که می تواند در سریع تر ایندکس شدن صفحات بسیار موثر باشد.

  • بلاگ, سئو
  • 1789
  • 1
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

2 دیدگاه در پست “تاثیر بهینه سازی سایت در سئو

    1. احسان دربندی ( نویسنده مطلب )

      بله تاثیر گذار هست ! یک معیار مهم گوگل در سئو ، زمانی است که یوزر در سایت شما سپری می کند . قطعا گرافیک خوب سایت در مدت زمان تاثیر گذار هست

      Reply

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد