تشخیص فونت سایت

تشخیص فونت سایت

قطعا برای شما و اکثر کاربران دنیای اینترنت این اتفاق پیش آمده که با ورود به یک سایت نوع فونت استفاده شده درون سایت بسیار جلب توجه میکند و تصمیم شما را برای استفاده از آن فونت، برای سایت خود تغییر میدهد. اما نحوه تشخیص فونت استفاده شده درون هر سایت برای عده ای از کاربران کمی سخت می باشد به این دلیل که برخی از طراحان سایت اقدام به تغییر نام فونت سایت می نمایند.

در این مطلب قصد داریم آموزش نحوه تشخیص فونت سایت را به ساده ترین شکل ممکن شرح دهیم با ما همراه باشید.

روش های تشخیص فونت سایت

  1. استفاده از افزونه و نصب آن در مرورگر گوگل کروم و فایرفاکس
  • اگر از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید کافیست افزونه whatfont را در مرورگر خود نصب نمایید. برای استفاده از این افزونه کافیست یک بار روی افزونه کلیک نموده و موس را به سمت متن ببریم تا نام فونت را نمایش دهد. البته با کلیک مجدد بر روی صفحه اطلاعات کامل تری مانند تصویر زیر ارائه می دهد.

تشخیص فونت سایت با افزونه whatfont

 

  • اگر مرورگر شما فایرفاکس است باید از افزونه Font Finder استفاده کنید و همانند مرورگر گوگل کروم با انتخاب متن و کلیک روی آن اطلاعات فونت سایت برای شما نمایش داده می شود.

تشخیص فونت سایت با افزونه fontfinder

البته به این نکته نیز باید اشاره کنیم که اگر نام فونت سایت توسط طراح سایت تغییر کرده باشد این دو  افزونه قادر به تشخیص فونت اصلی سایت نبوده و نام فونت تغییر کرده را نمایش می دهند.

  1. استفاده از ویژگی Inspect Element

برای تشخیص نوع فونت استفاده شده در سایت ساده ترین روش استفاده از دستور Inspect Element در مرورگر ها می باشد و تفاوت اصلی آن با روش استفاده از افزونه ها پیدا کردن فونت اصلی سایت می باشد.

  • در مرورگر گوگل کروم با زدن دکمه f12 حالت Inspect Element نمایش داده میشود. با کلیک در قسمت Computed مانند تصویر زیر اطلاعات فونت استفاده شده در سایت برای شما نمایش داده می شود.

تشخیص فونت سایت با Inspect Element

 

  • در مرورگر فایرفاکس کار بسیار ساده تر می باشد زیرا همانند تصویر یک بخش مجزا به عنوان Font درون سایت در نظر گرفته شده است که با انتخاب آن نوع فونت سایت  قابل مشاهده می باشد.

تشخیص فونت سایت با Inspect Element

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد