روند طراحی وب سایت در سال ۲۰۱۷

روند طراحی وب سایت در سال ۲۰۱۷

هر ساله ما زمانی را به بررسی روند طراحی سایت در آینده اختصاص می دهیم. این موضوع نه تنها فرصت تحقیق درباره کارهای انجام شده را فراهم می کند، بلکه امکان بررسی الگوهای در حال ظهور را نیز فراهم می کند. هرچند که ما کارهای زیادی را در سال 2016 انجام داده باشیم ، با این حال باید روند طراحی سایت را مطابق تکنیک های موثر و جدید بهبود ببخشیم.
در ادامه روند طراحی سایت در سال 2017 را بررسی میکنیم:

طراحی شبکه ای (grid) را فراموش کنید

در طراحی وب سایت به صورت شبکه ای از 12 ستون با عرض ثابت استفاده می شود. در این ستون ها تعداد زیادی از عناصر لایه ، متن و ناوبری به صورت عمودی و یا افقی به کار می رود. همچنین در این ستون ها می توان از تصاویر به همراه متن نیز استفاده کرد. هر چند این نوع طراحی طرفداران بسیاری به خصوص در سایت های سازمانی و صنعتی خلاق داشته است اما امروزه تنها سایت های شرکتی از این نوع طراحی استفاده می کنند.

 

 


قسمت های چند بخشی ویژه

در اکثر طراحی های سایت، اسلایدر عکس در بالای صفحه homepage قرار می گیرد. با گذر زمان به این نتیجه رسیدیم که کاربران توجه خاصی به این اسلایدرها و تصاویر نشان نمی دهند. بنابراین برای جلب توجه مخاطب باید راه های بهتری را در پیش گرفت. امروزه از باکس های محتوا و تصویر که به صورت گرید ( شبکه ) هستند برای جلب توجه مخاطبان استفاده می شود.

 

 


تقسیم عمودی لایه ها

در گذشته لایه های صفحه اصلی را به صورت عمودی تقسیم می کردند. این تکنیک کاربرد بسیاری برای به تصویر کشیدن دو مجموعه متفاوت از محتوا ، رنگ و یا تصویر داشته است. شما می توانید نمونه این طراحی ها را در چند سطر پایین تر مشاهده کنید. حال با پیش بینی حذف اسلایدر از صفحات اصلی ، می توان انتظار داشت طراحان بیش از گذشته به این نوع لایه بندی ها روی بیاورند.

 


محیط های ویدیوئی

این ایده به سال 2015 باز می گردد. با این حال، هنوز هم تماشای ویدئو، جذاب تر از داستان سرایی ها و مشاهده بنر های کسالت آور است.

 


پوشش  SVG در نوسان کامل

به لطف پوشش SVG می توان لبه ها و یا شکل های منحصر به فردی را در طراحی سایت پیاده سازی و اجرا نمود. در سال 2017 نیز مشاهده لبه های زاویه دار همراه با اشکال بافته شده دور از انتظار نخواهد بود.

 


انیمیشن ظریف

هرچند انیمیشن های یکپارچه و ظریف در گذشته نیز به کار می رفته است اما در سال 2017 شاهد گرایش بسیاری از طراحان به این سمت خواهیم بود. این انیمیشن ها کاربرد زیادی در سایت دارند. ( می توانیم انتظار دیدن انیمیشن های ظریف که به عناصر وب سایت مانند آیکون و شماره های تماس اضافه شده را داشته باشیم )

 


بازگشت نوشته ها و  جزئیات همراه با عناصر وب

با ظهور UI فلت در وب، همه چیز برای مدتی مانند سوپر بوت استرپ  فوق العاده  به نظر می رسید. همچنین تلاش برای ثبات بیشتر UI فلت باعث شد طرح های زیبایی را در نوشته ها وعناصر وب  شاهد باشیم.  بنابراین می توان انتظار داشت در سال 2017 این عناصر حسی همچون رنگ ، بافت و جوهر ، لبه های کاغذ و حتی عناصری که با دست کشیده شده اند رشد چشم گیری داشته باشد.

 


گرادیانت

اضافه کردن عمق در رنگ آن هم با یک طیف آرام ، جلوه ای ویژه به طراحی خواهد داد. این روند در سال 2017 نیز با قدرت ادامه خواهد داشت.

 


باکس های متن و تصویر در تمام نقاط صفحه

ایده باکس های محتوای پینتر به سال 2015 باز می گردد. این باکس ها برای طرح بندی واکنش گرا و وضوح محتوا بسیار مفید می باشند. از همین رو در سال 2017 نیز شاهد رشد چشم گیر این باکس ها در سایت های خبری و اجتماعی خواهیم بود.

 


خداحافظی با منوهای شلوغ –  سلام به منوهای ناوبری و مگاناو های موثر

در سال 2017 آزمایش ها و تغییرات بسیاری را در منو سایت ها شاهد خواهیم بود. از جمله پیش بینی این تغییرات ، کاهش آیتم های بزرگ و سطح بالا می باشد. همچنین می توان انتظار داشت نوار منو های ناوبری به سمت همه جانبه شدن پیش بروند. همه جانبه شدن منو ناوبری به معنای کامل شدن صفحه نمایش و در بر گرفتن تمام نوشته ها و حتی تصاویر می باشد. بنابراین هدفمند کردن منو ها گامی موثر در افزایش کارامدی سایت خواهد بود.

 

شما فکر می کنید چه روندهای دیگری در سال 2017 اتفاق خواهد افتاد؟

در دنیای امروز که سبک زندگی کاملا در گرو پیشرفت های دنیای مجازی می باشد ،آموزش هم باید به سمت سوی پیشرفتی جهانی قدم بردارد، کشور های در حال توسعه ای چون هند،مالزی و … که توانسته اند در دنیای فناوری اطلاعات قد علم کنند مدیون استفاده از روش های نوین یادگیری می باشد. هدف ما این است که در راستای ارتقای سطح آموزش تخصصی، داشته های تیم خود را در اختیار همگان قرار دهیم که تعاملی برای یادگیری بهتر در جامعه ایران اسلامی برپا کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد