کلیک غیر واقعی و تاثیر آن در سئو

کلیک غیر واقعی

قصد داریم امروز مطلبی جالب و عجیبی رو برای شما شرح بدیم ، متاسفانه در سالی که گذشت شاهدی این بودیم که افرادی با قصد کلاه برداری و سوء استفاده از ندونستن دیگران ، اقدام به قبول کردن پروژه های سئو با مبالغ هنگفتی رو کرده اند . این افراد با بیان  وعده اینکه سایت شما را در کمتر از یک ماه  به رتبه اول گوگل  می رسونند پروژه رو می گرفتند و تقاضای مبالغ هنگفت می کردند .این رو هم بگم در 60% از مواقع در رسوندن به رتبه اول هم موفق می شدند . اگر شما در چنین وضعیتی هستید و یا چنین پشنهادی رو دریافت کرده اید پیشنهاد می کنم ادامه این مطلب بخوانید .

حتما بخوانید ! انواع سئو سایت رو بشناسید .

در ابتدا انواع سئو رو به شما شرح می دهم و بعد ادامه ماجرا بازگو خواهم کرد .

سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید تمام اصول بهینه سازی طبق قوانین و در جهت رضایت کاربران انجام می گیرد. بنابراین سئو کلاه سفید راهی مطمئن و بدون دردسر برای بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجو می باشد. هرچند این روش نیازمند صرف زمان زیادی برای سئو سایت هست اما در عوض نتایج به دست آمده از آن تقریبا پایدار بوده و ریسک ندارد. این در حالی است که به هیچ عنوان نمی توان به نتایج به دست آمده از سئو کلاه سیاه اعتماد کرد. در ادامه پیرامون اینکه چرا سئو کلاه سیاه قابل اطمینان نیست صحبت خواهیم کرد.

از جمله روش هایی که در سئو کلاه سفید به کار می رود می توان به تولید محتوای ارزشمند ، کدنویسی اصولی صفحات ، بررسی کلمات کلیدی و بک لینک سازی طبیعی اشاره کرد. همانطور که گفته شد بررسی و اجرای تمام این موارد نیاز به ماه ها زمان دارد تا بتوان سایت را به صورت اصولی سئو کرد.

سئو کلاه سیاه

بر خلاف روش قبل ، در سئو کلاه سیاه از ضعف موتور های جستجو استفاده شده و برای بهبود جایگاه سایت از تکنیک های فریبنده ای استفاده می شود. همچنین در این روش اهمیتی به بهینه بودن سایت برای کاربر داده نمی شود. با این همه نمی توان انتظار داشت گوگل از این تخلف آشکار چشم پوشی کند. این غول جستجوگر هرچند ماه یکبار تکنیک های کلاه سیاه را شناسایی و سایت خاطی را تنبیه خواهد کرد. بنابراین هرچند سئو کلاه سیاه روشی زود بازده برای رسیدن به جایگاه مناسب است اما ارزش ریسک کردن ندارد از طرفی همانطور که گفته شد نتایج آن نیز پایدار نیست.

در سئو کلاه سیاه از روش های غیر متعارفی همچون تولید محتوای پنهان ، خرید بک لینک آن هم به صورت زیاد و غیر اصولی ، استفاده از نرم افزار های بک لینک سازی و تمرکز بر یک کلمه کلیدی استفاده می شود. البته در سئو کلاه سیاه روش های جدیدی نیز برای دور زدن گوگل ابداء می شود اما عاقبت گوگل سایت خاطی را از نتایج جستجو محو خواهد کرد.

سئو کلاه خاکستری

روشی نیز به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد که تلفیقی از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید می باشد. در سئو خاکستری ، ویژگی هردو حالت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید وجود دارد. هرچند در این روش ممکن است بتوان نتایج دلخواه را در گوگل به دست آورد اما تضمینی برای پایداری آن و یا جریمه نشدن توسط گوگل وجود نخواهد داشت.

از جمله مهمترین روش هایی که در سئو خاکستری به کار گرفته می شود ساخت بک لینک به صورت اتوماتیک و همچنین کلیک بر روی ایندکس های گوگل به صورت مصنوعی می باشد.

همانطور که می دانید گوگل با تبادل لینک و یا ساخت لینک به صورت اتوماتیک مخالف است. و تنها روشی که مجاز به دریافت بک لینک می داند آن است که وب سایت مبدا شما را با اختیار خود لینک کند. بنابراین استفاده از این روش تضمینی برای حفظ جایگاه به دست آمده نخواهد داشت. همچنین کلیک روی ایندکس های سایت در گوگل باعث افزایش ورودی ها و در نتیجه جلب توجه گوگل خواهد شد. اما این این روش نیز تضمینی برای پایداری جایگاه به دست آمده نخواهد داشت. چراکه کلیک های انجام شده مصنوعی بوده و نمی توان مطمئن بود پس از صعود به صفحات برتر ، این ورودی ها ادامه خواهد داشت یا خیر. در واقع گوگل فعالیت کاربران را حین جستجو کلمات کلیدی در نظر می گیرید. اگر ضریب خروج از سایت به علت عدم محتوای مناسب بالا باشد مطمئنا گوگل جایگاه سایت مورد نظر را تغییر خواهد داد.

در همین راستا سایت هایی همچون ایپی ایرانی و کلیک بوم وجود دارند که پروژه های کلیک روی ایندکس سایت ها را بر عهده می گیرند. این سایت ها همچون سایر سایت های تبلیغات کلیکی عمل می کنند. می توان در این سایت ها عضو شد و درخواست چنین کمپینی را ارسال کرد. افرادی نیز به عنوان مشاهده کننده در ازای دریافت مبلغی روی این ایندکس ها کلیک می کنند. در نتیجه ی تمام این فعالیت ها ، سایت در رتبه بندی صفحات گوگل صعود می کند.

کلاه سرتان نرود !

اخیرا دیده شده برخی افراد سودجو در ازای دریافت مبلغی هنگفت ، پروژه های سئو  را برای سایت های مختلف بر عهده گرفته اند. اما در واقع معلوم شده است که از روش سئو کلاه خاکستری استفاده کرده اند. آنان لینک سایت های مورد نظر را در کپین های تبلیغاتی سایت هایی همچون ایپی ایرانی و کلیک بوم ثبت کرده و با این روش جایگاه سایت آن را در رتبه بندی گوگل ارتقا داده اند. اما این روش ها کاملا مصنوعی و ناپایدار بوده و نمی توان بدان اکتفا کرد. از طرفی اصل این کار اشتباه و نوعی کلاه برداری محسوب می شود. زمانی که شما هزینه ای برای سئو اصولی پرداخت می کنید نباید سئو کلاه خاکستری دریافت کنید.
(حدااکثر هزینه در سایت های ذکر شده به 200 هزار تومان در ماه نمی رسد .)

بنابراین در سپردن پروژه سئو سایت خود بسیار مراقب باشید و آن را به افراد و شرکت های کاردان بسپارید .

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد