سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یاContent Management System  عبارت است از برنامه های تحت وب که با قرار دادن امکانات متنوع به کاربر شرایط راه اندازی و ایجاد یک  وب سایت را در کوتاه ترین زمان فراهم می کنند.  برای آشنایی بیشتر  با انواع CMS و مزایای استفاده از آنها، مطالعه ادامه ی این مطلب را به شما توصیه می کنیم.

سیستم مدیریت محتوا یک برنامه ی open source یا متن باز می باشد یعنی برنامه نویس قادر است که تغییراتی را در آن اعمال کند و اصطلاحا با سفارشی سازی، آنرا متناسب با اهداف و موضوع سایت تغییر دهد. امروزه بسیاری از وب مستران بر این باورند که می توان به جای طراحی سی ام اس های اختصاصی و صرف وقت و هزینه ی زیاد، از cms هایی مثل جوملا و وردپرس استفاده نمود. سیستم مدیریت محتوا  همانطور که از نامش پیداست، محتوا محور می باشد و به این دلیل برای بهبود سئو سایت نیز مناسب بوده و با افزونه های طراحی شده برای SEO بسیار سازگار است. استفاده از این سی ام اس ها علاوه بر سازگاری و مطابقت با استانداردهای مورد نظر موتورهای جستجو و برخورداری از امکاناتی برای توسعه ی محتوا نویسی، بسیاری از هزینه ها را کاهش می دهد. برای مثال به دلیل اینکه این برنامه ها مدام در حال توسعه و تغییر هستند، تعداد زیادی از افزونه ها و پلاگین ها با کاربردهای متفاوت برای هر سیستم مدیریت محتوا به صورت رایگان قابل دانلود و نصب می باشد که هر یک از اینها در بازه های زمانی مشخصی آپدیت و به روز رسانی می شود. هم چنین CMS  نیز به روز رسانی شده و ایراد های آن رفع می گردد و شما هر چند ماه یک بار با یک برنامه ی قدرتمند خطایابی شده، امن و update شده مواجه هستید.

یکی از بهترین ویژگی های سیستم مدیریت محتوا  این است که  برای استفاده از آن نیاز نیست که حتما در حد حرفه ای به برنامه نویسی تسلط داشته باشید و با برخورداری از اطلاعات اولیه در خصوص طراحی وب سایت می توانید به راحتی آنچه را که در ذهن دارید، پیاده سازی نمایید ولی برای افزودن امکانات خاص و حرفه ای قطعا نیاز هست تا از کد نویسی آگاهی داشته باشید یا از افراد متخصص در این خصوص کمک و راهنمایی بگیرید. وجود منابع اینترنتی و کتاب های آموزشی متعدد نیز موجب می گردد تا به تدریج بتوانید دانش خود را در این زمینه گسترش دهید.

سهولت پشتیبانی سایت ایجاد شده با سیستم مدیریت محتوا

Cms جوملا یک سیستم پویا و در حال توسعه می باشد و امروزه طراحی سایت به وسیله آن از محبوبیت لازم برخوردار شده است و روز به روز به تعداد کاربران و طرفداران آنها افزوده می گردد، به دلیل اینکه افراد زیادی در سطح جهان مسلط به این سی ام اس هستند، در هر زمانی که مشکلی برای سایت اتفاق بیفتد، می توان از این افراد برای رفع مشکل کمک گرفت. این در حالی است که معمولا یک CMS اختصاصی طراحی شده توسط برنامه نویس به گونه ای است که بهترین شخصی که می تواند مشکلات مربوط به آن را حل کند، همان برنامه نویس خواهد بود و گاهی دسترسی و شرایط ارتباط با وی آسان نیست.

شما می توانید با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا طراحی سایت خود را انجام دهید و خیالتان از بابت پشتیبانی، امنیت و به روز بودن آن راحت باشد، البته اگر می خواهید یک سایت حرفه ای داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که طراحی را به یک شرکت یا گروه فعال و با تجربه در این زمینه بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر  با ما تماس بگیرید.

 

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا

–  مطابقت با زبان PHP و برخورداری از پایگاه داده MySQL برای ذخیره تمامی اطلاعات

–   سهولت در نصب و استفاده

–  مناسب برای سئو سایت و سازگار با پلاگین های نوشته شده برای SEO

–  تعدیل هزینه های طراحی سایت و کاهش زمان راه اندازی و تحویل پروژه به مشتری

–  قابلیت استفاده از افزونه ها و قالب های گرافیکی رایگان و کاربردی با تنوع زیاد

– قابلیت طراحی و نصب قالب گرافیکی اختصاصی ریسپانسیو

– سیستم مدیریت محتوا جوملا کاملا محتوا محور می باشد.

–  پشتیبانی و توسعه پذیری آسان

– برخورداری از پنل مدیریتی قدرتمند برای انجام عملیات درج، حذف و ویرایش موارد مختلف

– امکان تعریف حساب های کاربری متفاوت و تعیین سطوح دسترسی

طراحی سایت با سی ام اس وردپرس دارای چه مزایای است ؟

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد