۵ ایده مدرن برای پس زمینه وب سایت در سال ۲۰۱۷

۵ ایده مدرن برای پس زمینه وب سایت در سال ۲۰۱۷

در این مقاله 5  ایده مدرن برای پس زمینه وب سایت در سال ۲۰۱۷ مطرح شده است . همانطور که پس زمینه های سفید در سال ۲۰۱۶ برای یک سایت مدرن مناسب محسوب می شد اکنون زمان آن فرا رسیده است تا از پس زمینه های مدرن تر و با سبکی جدیدتر استفاده شود.
در حالی که سبک های مینیمال همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده است فقدان رنگ دیگر مورد پسند یک سایت مدرن محسوب نمی شود. طراحان رنگ های روشن و خاکستری را به جای رنگ سفید انتخاب می کنند. افکت های که برای پس زمینه انتخاب می شوند دارای حالت هندسی خوب، الگو های نا متقارن و برگرفته از هنر انتزاعی می باشند. در این مقاله تلاش شده تا تعمقی در روند تغییر پس زمینه ی وب سایت های مدرن در سال ۲۰۱۷ صورت بگیرد و با استفاده از مثال های مناسب درک این تغییرات میسر شود.

1. استفاده از اشکال هندسی بر روی تصاویر

 

عکس ها و تصاویر طراحی شده اشخاص هنوز هم یکی از محبوب ترین سبک های طراحی پس زمینه می باشد . تصاویر بزرگ و جذاب یک راه خوب برای جلب توجه کاربران می باشد. زمانی که قرار نیست از پس زمینه ای برای صفحه ی اصلی استفاده شود ، در بسیاری از موارد تصاویر بزرگ و تمام سایز پس زمینه ی صفحه ی اصلی را در بر می گیرند.همانند تصاویر با متن، عناصر ناوبری لایه و call to action ها ( از این رو به عنوان پس زمینه استفاده می شوند )
استفاده از تصاویر اشخاص و لایه بندی تصاویر با عناصر هندسی برای یک ایجاد شکل بصری جالب تر به کار می رود. چرخش مستطیلی عناصری که باعث احساس پویایی بیشتر به اشکال می شود، از این رو طراحان اشکال هندسی را به تصویر اضافه می کنند.

شما نمی توانید قسمتی از عکس 6 ضلعی را حذف کنید و انتظار داشته باشید درست کار کند. عناصر هندسی باید برای کمک به رسم قسمتی روی تصویر قرار داده شود تا کاربران برای انجام یک عمل خاص به آن بخش هدایت شوند. عناصر هندسی می تواند یک هاله رنگ که تصویر را روشن تر یا تیره تر نمایش دهد برای تشویق به حرکت چشم به سمتی که انتظارداریم کاربر هدایت شود. همچنین برای ایجاد یک اتصال قوی تر اشکال می توانند برای کمک به تاکید هویت نام تجاری استفاده شوند – به خصوص اگر در لوگو به کار روند.


۲- سایه های خاکستری

به جای رنگ های خنثی و سفید از رنگ طوسی در پس زمینه با الگوی مینیمال خود استفاده کنید.  مزیت استفاده از رنگ خاکستری این است که این طیف از رنگ هم می تواند قوی و گرم باشد هم سرد بنابراین مطابق با طرح می تواند تغییر کند و نیاز طراح را فراهم کند. پس زمینه ها می تواند هماهنگ با رنگ برند (رنگ سازمانی) یا هماهنگ با تصاویر اطراف انتخاب شوند.

اگر چنانچه رنگ خاکستری را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که شکل عناصر اطراف آن چگونه و چه احساس را به کاربران منتقل خواهد کرد.  برای مثال می توانید سایت Paul Valentine را مشاهده کنید و برای دیدن  نمونه های بیشترمی توانید سایت S. Dallyn را چک کنید.


۳- لایه هایی از رنگ روشن

 

زمانی که تنها اشکال هندسی در پس زمینه استفاده می شود رنگ های روشن می توانند انتخاب بسیار مناسب و جسورانه ای محسوب شوند و به کاربران سایت طراحی جذابی از فضای خالی با حداقل تعداد عکس ها و عناصر بصری  خواهد داد.

این پس زمینه های رنگی می توانند برای اهداف مختلفی از طراحی کاربران گرفته تا اضافه کردن علاقه بصری به فضای خالی که ممکن است فاقد تصویریا عنصر مجازی باشد ، مورد استفاده قرار بگیرند.

 

بر اساس این روند و با پیدا کردن رنگ ریشه ، می توان رنگ مناسب و سازگار با رنگ ریشه و سایت را پیدا کرد . بسیاری از رنگ ها و لایه ها باید همگام با  طراحی متریال دیزاین (طراحی شی گرا) باشد که می توانند احساس  (و یا برخی دیگر از سبک های طراحی مسطح باشد ) خوبی را منتقل کنند . این ادغام و تغییر روند ، تکامل طبیعی و راهی آسان برای ترکیب است ، پس با کمی تغییرات و تعمیرات در سایت می توان وب سایت موجود رو باز طراحی و ریدیزاین کرد .


۴- عدم تقارن

 

تا جایی که ممکن است از گرید و به کار بردن تقارن بیش از حد در طرح پس زمینه ی خود بپرهیزید. طرح شما نباید لزوما از تعداد زیادی از عناصر و یا الگو های کاملا متقارن و هم راستا شکل بگیرد.
برای برقراری تعادل تصویر نیازی نیست حتما تقارن در بیشترین حد خود رعایت شود بلکه اگر تقارن هم نباشد می توان تعادل تصویر را حفظ کرد. سعی کنید تا عناصر و الگو های نا متقارن مناسبی را پیدا کنید و به درست ترین حالت ممکن چیدمان کنید تا از لحاظ بصری برای بیننده تازگی داشته باشد و نظر او را جلب نماید.
گزینه ها ممکن است شامل یک تصویر شخص که عرض تمام صفحه ندارد و با فضای سفید در یک طرف ، همانند تصویر Nap Luxury Guesthouse که در بالا نشان داده شده است. اگر در طراحی عناصر متن و فضای سفید هم وزن باشند برای اغلب کاربران اینطور به نظر می رسد که انگار در چارچوب خاص نگاه می کنند. این ممکن است با یک تصویر کالا به همراه متن( call to action )، بسیار جالب تر به نظر بیاید.
با این حال در طراحی ، سعی کنید از پس زمینه متعادل استفاده نکنید. سعی کنید چیزی متفاوت خلق کنید. عدم تقارن اغلب بسیار جالب توجه است، به خصوص زمانی که بسیاری از گزینه های کاملا متقارن در اطرافش وجود داشته باشد.


۵- بهره جستن از هنر انتزاعی

 

تلاش کنید تا با ترکیب رنگ ها، اشکال، خطوط و حتی حروف مختلف طرح مناسبی را خلق کنید که به چشم بیننده مطلوب باشد. با این کار طرح شما تکراری نخواهد بود و برای بازدیدکننده جذاب محسوب خواهد شد.
هنوز یک ایده مناسب برای پس زمینه پیدا نکردید؟ سعی کنید هنر انتزاع را امتحان کنید. ترکیب رنگ ها و اشکال برای مشاهده بصری سرگرم کننده است که باعث می شود همه چیز تکراری به نظر نرسد.
هنگامی که این ایده به طراحی وب سایت شما می آید، شما نیاز به یک تفاوت بصری دارید، به طوری که هنگامی که کاربران به وب سایت می آیند، چیزی جالب مشاهده کنند که توجه آنها را جلب نماید. اگر طراحی شما مانند سایت های دیگر  باشد و چیزی جالب توجه نداشته باشد ، ممکن نیست کاربران به اطراف وب سایت نگاهی بیندازند.
برای آنها طرحی متفاوت و جالب طراحی کنید. به جرات می توان گفت حروف درشت، می تواند متفاوت و جالب به نظر برسد.

نتیجه

اگر در طراحی وب سایت خود از پس زمینه های منسوخ یا تکراری استفاده کرده اید.اکنون زمان آن رسیده که پس زمینه وب سایت خود را با سبکهای جدید و مدرن به روز نمایید. با استفاده از مثال های بالا می توانید طرح های مدرن و متفاوت با گذشته ایجاد کنید.

در دنیای امروز که سبک زندگی کاملا در گرو پیشرفت های دنیای مجازی می باشد ،آموزش هم باید به سمت سوی پیشرفتی جهانی قدم بردارد، کشور های در حال توسعه ای چون هند،مالزی و … که توانسته اند در دنیای فناوری اطلاعات قد علم کنند مدیون استفاده از روش های نوین یادگیری می باشد. هدف ما این است که در راستای ارتقای سطح آموزش تخصصی، داشته های تیم خود را در اختیار همگان قرار دهیم که تعاملی برای یادگیری بهتر در جامعه ایران اسلامی برپا کرده باشیم.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد