آموزش ساخت نقشه سایت در وردپرس

ساخت نقشه سایت وردپرس

Sitemap یا نقشه سایت شامل یک فایل می باشد که در آن شما تمام اطلاعات مربوط به صفحات، فیلم ها، عکس ها و سایر فایل های درون سایت خود و روابط بین آنها را ارائه می دهید. ربات موتورهای جستجو مانند گوگل با مشاهده و بررسی این فایل، سایت شما را هوشمندانه تر  میخزند. یک نقشه سایت خوب به ربات های خزنده فایل هایی را که اهمیت بیشتری دارند T اطلاعات ارزشمندی را ارائه می دهند: برای مثال در مورد یک صفحه اطلاعاتی از قبیل آخرین بروز رسانی، نحوه تغییرات صفحه و ترجمه زبان های دیگر این صفحه ارائه می شود.

آیا نقشه سایت واقعا نیاز است؟

اگر صفحات سایت شما به درستی با یکدیگر مرتبط هستند خزنده های گوگل معمولا می توانند بیشتر سایت شما را پیدا کنند. اما ساختن یک نقشه سایت اصولی می تواند به  خزنده ها کمک کند که ساختار سایت شما را روشن تر بررسی کنند. به خصوص زمانی که سایت شما یکی از ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • وب سایت های واقعا بزرگ

برای مثال اگر وب سایت خبری هستید ممکن است بعضی از صفحات و خبرهای سایت شما توسط موتور جستجو بررسی نگردد.

  • سایت هایی که صفحات و محتوای زیادی دارند که به درستی با هم ارتباط داده نشده اند

اگر سایت های شما به طور طبیعی به یکدیگر لینک نشده اند شما با قرار دادن آن ها در لیست نقشه سایت خود می توانید مطمئن باشید که گوگل آنها را نادیده نمی گیرد.

  •  سایت شما لینک های خارجی کمی دارد

ریات های خزنده صفحات سایت ها را بر اساس لینک دهی آنان دنبال می کنند بنابراین اگر سایت شما لینک های خارجی کمی دارد گوگل امکان دارد صفحات سایتتان را پیدا نکند.

ذکر این نکته نیز ضروری می باشد که داشتن نقشه سایت ضمانتی برای این موضوع نمی باشد که گوگل کل صفحات شما را پیدا کرده و ایندکس می کند. اما بر اساس داشتن یک نقشه سایت، گوگل الگوریتم مشخصی برای برنامه زمان بندی خزیدن صفحات سایت شما در نظر می گیرد. در بسیاری از موارد مزیت داشتن نقشه سایت این است که مورد جریمه گوگل قرار نخواهید گرفت.

ساخت نقشه سایت در وردپرس

برای ساخت نقشه سایت ابتدا باید تکلیف موارد زیر را مشخص نمایید.

  1. تصمیم گیری در مورد این که کدام صفحات از سایت شما باید در لیست نقشه سایت قرار بگیرند.
  2. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام فرمت از نقشه سایت مناسب برای موضوع سایت شماست.
  3. تست نقشه سایت با استفاده از ابزارهای مختلف  (مانند اکانت گوگل سرچ کنسول) برای تشخیص استاندارد بودن نفشه سایت
  4. اضافه کردن آدرس نقشه سایت خود در فایل robots.txt و اکانت سرچ کنسول گوگل

در این مطلب قصد داریم در مورد ساخت نقشه سایت در وردپرس که صحبت کنیم. برای ساخت نقشه در سایت وردپرسی خود با استفاده از دو افزونه زیر می توانید نقشه سایت خود را آماده نمایید.

  1. افزونه Google XML Sitemaps

این افزونه بسیار محبوب وردپرس بیش از یک میلیون نصب فعال داشته است و معروفترین افزونه تخصصی برای سایت نقشه سایت می باشد. این افزونه را به راحتی می توانید از مخزت وردپرس دانلود نمایید.

افزونه google xml

  1. افزونه yoast SEO

افزونه yoast seo کامل ترین افزونه سئو برای بهینه سازی داخلی سایت های وردپرسی می باشد که از سال 2008 مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بخش های این پلاگین فعالسازی و ساخت نقشه سایت می باشد.

ساخت نقشه سایت با yoast seo

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد