استراتژی کلمات کلیدی چیست؟

استراتژی کلمات کلیدی

مهم ترین مساله برای بقا و رشد هر وب سایتی دریافت ترافیک و جذب کاربر فعال است. برای ترافیک گرفتن شما به کاربرانی نیاز دارید که تمایل داشته باشند از سایت شما بازدید کنند. برای پیدا کردن این کاربران شما باید بدانید که این افراد در جستجوی چه چیزی هستند، از چه کلماتی برای سرچ کردن استفاده می کنند و چه نوع محتوایی متناسب با نیاز آنان می باشد. در واقع شما نیاز به یک استراتژی کلمات کلیدی دارید. اما این استراتژی به چه معناست و تاثیر آن در سئو سایت چیست؛ موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم.

برای تعریف استراتژی کلمات کلیدی بهتر است مراحل و نکاتی که باید در تعیین این استراتژی به کار میرود را توضیح دهیم. با انجام مراحل زیر شما می توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را تعیین نمایید. با انجام مراحل بیان شده در مقاله در انتها لیستی از کلمات خواهید داشت که آینده سئو و کسب و کار شما را تعیین میکند.

1.از خودتان شروع کنید.

یک استراتژی موفق برای کلمات کلیدی از خود و کسب و کارتان آغاز می گردد. شما باید پاسخ های دقیق و شفافی برای سوالات زیر پیدا کنید. سوالاتی که مشخص میکند شما چه مجموعه ای هستید و به سمت چه چیزی در حال حرکتید.

  • در حال انجام دادن چه کاری هستید و چرا؟
  • اهداف شما چیست؟
  • ویژگی منحصر به فرد شما و کسب و کارتان چیست؟
  • قصد انتشار چه نوع پیغامی را برای افراد دارید؟
  • برندسازی شما چگونه است؟
  • چرا دیگران باید از سایت شما بازدید کنند؟

پاسخ به این سوالات باعث می شود بینش بهتری نسبت به خود و کسب و کارتان پیدا کنید که نتیجه آن درک بهتر از اهدافیست که قصد رسیدن به آنها را دارید که باعث می شود بر روی موارد اشتباه تمرکز نکنید.

2. تمرکز بر اهداف جستجو کاربران

بعد از اینکه روند کاری خود را اصلاح نموده و ویژگی منحصر بفرد کسب و کار خود را پیدا کردید باید بر روی اهداف جستجو کاربران تمرکز نمایید. باید تشخیص دهید که کاربران فقط به دنبال اطلاعات هستند یا مایل به خرید کالا یا خدمت می باشند. باید بررسی نمایید که محتوای سایت شما می تواند بر آنها تاثیر گذاشته و مسیر جستجوهای آنها را به سمت سایت شما تغییر دهد. باید بررسی نمایید زمانی که کاربران به سایت شما میرسند چه کارهایی را انجام میدهند و بازخوردشان چیست.

در واقع باید کاربران تخصصی خودتان را پیدا کنید و بر روی آنها سرمایه گذاری کنید.

3. تمرکز بر کلمات

کلمات مهم ترین بخش و مرکز تعیین استراتژی کلمات کلیدی می باشد. باید تشخیص دهید که کاربران دقیقا از چه کلماتی برای رسیدن به منظور خود استفاده می کنند. معمولا این کلمات ناقص هستند شما باید درون عنوان و متن مقالات خود این کلمات را تکمیل نمایید و اصطلاحا ذهن کاربران را به سمت کلمات خود شکل دهید. در این مرحله باید محتوایی تولید نمایید که متناسب با منظور کاربران و اهداف آنها باشد.

4. تمرکز بر رقبا

هنگام تدوین استراتژی کلمات کلیدی خود باید رقبای خود را نیز زیر نظر داشته باشید. آنها در حال چه کاری هستند؟ چگونه به کلماتی که با آنها رتبه گرفته اند باید رقابت نمایید؟  در حال حاضر چه نوع محتوایی دارند؟ آیا راهی وجود دارد که از آنها بهتر باشید؟

5. تمرکز بر موتورهای جستجو

هنگامی که در حال بررسی انواع رقبای خود هستید معمولا این کار را با استفاده از موتورهای جستجو و وضعیت آنها انجام می دهید. این کار باعث می گردد که به نکات و اصولی راجع به موتورهای جستجو مانند گوگل نیز دست یابید بهتر است همواره شرایط موتور جستجو را مد نظر داشته باشیم اما نیازی نیست جزئی ترین الگوریتم های آن ها را نیز اجرا نماییم.

6. تمرکز بر داده ها

آنالیز و بررسی داده ها نقش مهمی در تعیین استراتژی کلمات کلیدی ایفا می کند. به کمک ابزار گوگل آنالیز و گوگل سرچ کنسول می توانید ضعف ها و نقاط قوت خود را شناخته و همچنین فرصت ها و چالش های پیش رو را تشخیص دهید.

با بررسی تمام عوامل بالا به راحتی می توانید کلمات کلیدی خود و استراتژی آنها را تعیین نمایید و آنها را در قالب مواردی همچون صفحات فرود – ویدئو و تصاویر – جستجوی صوتی – اپلیکیشن ها و … انتشار داده و با باز خورد رفتار کاربران اقدام به تکمیل یا تصحیح آنها نمایید.

به خاطر داشته باشید که شاید برای رسیدن به یک شهر استفاده از بزرگراه سریع ترین مسیر است اما اگر همه بخواهند از آنها استفاده کنند قطعا ترافیک سنگینی ایجاد می گردد. بنابراین گاهی اوقات لازم است از جاده های فرعی عبور کنید تا نتایج بهتری بگیرید.

Avatar

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

    ارسال دیدگاه

    * .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد