سئو منفی چیست؟ راهکارهای مقابله با سئو منفی

سئو منفی

در دنیای سئو در برخی از مواقع ممکن است رقبای شما با اهداف گوناگونی دست به اقدامات مخربی نسبت به سایت شما بزنند که باعث افت کیفیت وضعیت سئو یا از دست رفتن رتبه  سایت شما گردد. رتبه ای که برای بدست آوردن آن دچار سختی های زیادی شده اید. سئو منفی یا Negative SEO به مجموعه اقداماتی گفته می شود که عموما توسط رقبای شما با هدف اینکه به سایت شماضربه بزنند و یا آن را دچار جریمه (penalized ) گوگل کنند یا باعث کاهش آتوریتی آن گردند، انجام میگیرد. به دلیل اینکه رقبای شما نمی توانند بر سئو داخلی سایت شما تاثیر بگذارند به دنبال اقدامات منفی دیگری برای ضربه زدن به سایت شما هستند.

در این مقاله سعی داریم چند مورد از مهم ترین اقداماتی سئو منفی که معمولا توسط رقبا صورت می گیرد و راهکارهای مقابله با آنان را بیان نماییم.

1.بک لینک بی کیفیت یا اسپم

همانطوری که می دانید لینک های ورودی به سایت از طرف دیگر سایت ها را بک لینک می نامند. شاخص ترین مولفه سئو منفی همین بک لینک های اسپم می باشند. برای مثال لینک های که از سایت های بسیار بی کیفیت مانند مزرعه لینک (link farm) به سمت سایت شما بیاید تاثیر بدی برای سایت شما دارند و امکان دارد به راحتی رتبه سایت شما را کاهش دهد بدون اینکه شما بدانید چه اتفاقی افتاده است. بنابراین باید به دقت لینک های ورودی به سایت خود را با استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل سرچ کنسول یا سایت Ahrefs بررسی نمایید و در صورت وجود چنین لینک هایی آنها را بلافاصله disavow نمایید. معمولا این کار در میان سایت هایی که رقابت بالایی برای دریافت رتبه دارند صورت میگیرد که رقبای خود را در نزد ربات های گوگل مشکوک جلوه دهند.

2. محتوای تکراری / مخفی کردن متن

در برخی از موارد مدیران سایت ها از تکنیک محتوای تکراری یا مخفی کردن متن استفاده می کنند و گاها نیز موفق بوده اند. در حالتی دیگر نیز سایت ها مقالات و محتوای با کیفیت سایت شما را کپی و درون سایت خود قرار می دهند تا رتبه بهتری بگیرند و تشخیص این موضوع که چه سایتی مطالب شما را کپی می کند از تشخیص لینک های کپی سخت تر است اما برخی ابزارها و سایت ها برای این کار وجود دارد مانند سایت copyscape.com که با استفاده از آن می تواند محتوای کپی شده در سایت را مشخص نمایید.

3. هک شدن سایت

هک شدن سایت توسط هکرها ضربه شدیدی به سایت شما و رتبه آن وارد می کند. گوگل به دنبال محافظت از کاربران خود می باشد و اگر بفهمد سایتی مورد حمله قرار گرفته است به احتمال زیاد رتبه آن سایت را می گیرد. گذشته از اقدامات سئو منفی سایت شما همواره باید محیطی امن برای کاربران و اطلاعات آنان باشد و با توجه به اینکه گوگل در نتایج خود اگر سایتی هک شده باشد پیغامی برای کاربران خود ارسال می کند و احتمالا اینکه کاربری وارد سایت گردد بسیار کاهش میابد.

  • بلاگ, سئو
  • 188
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...
Avatar

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

    ارسال دیدگاه

    * .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد