آنالیز سئو سایت

آنالیز سئو سایت

قبل از شروع پروژه های سئو لازم است تا یک سایت از لحاظ پارامترهای مختلف مورد بررسی قرار بگیرد و مطابق با نتایجی که از این ارزیابی به دست می اید بتوان مدت زمان، هزینه ی پروژه و بهترین راهکار و روش ها برای دستیابی به رتبه ی هدف را تعیین نمود. تمامی این اقدامات تحت عنوان آنالیز سایت نامیده می شود و پشتیبان وب این کار را برای هر یک از پروژه هایی که مسئولیت بهینه سازی آن را برعهده گرفته است، انجام می دهد. از این طریق می توان با دیدی باز تر نسبت به شرایط فعلی یک سایت در مورد آینده ی آن تصمیم گیری نمود و از روش های مناسب برای پیشبرد آن استفاده کرد. آنالیز وب سایت  از لحاظ SEO نیازمند داشتن تجربه و دانش کافی در این خصوص می باشد و در مجموعه ی ما اینکار توسط کارشناسان سئو صورت می پذیرد.

فواید و مزایای آنالیز سئو سایت چیست

آنچه با عنوان سئو و  بهینه سازی از آن یاد می شود، مجموعه اقداماتی است که در نهایت منجر به بهبود سرعت لود  سایت می گردد و باعث می شود که به لحاظ استاندارد بودن، کارایی و  محبوبیت بیش از پیش مورد توجه مخاطبان و بازدید کنندگان و موتورهای جستجو قرار بگیرند. در آنالیز سایت ما صفحات وب را بر اساس استاندارد های تعریف شده مورد ارزیابی قرار می دهیم و هم چنین website از لحاظ رتبه و جایگاهی که توانسته است با کلمات کلیدی مرتبط به حوزه ی کاری خود در گوگل به دست آورد بررسی می گردد. سنجش جایگاه فعلی به دست آمده باعث می شود تا بدانیم با انجام چه کارهایی می توانیم به رتبه های برتر دست یابیم. تشخیص نواقص و نقاط ضعف از طریق آنالیز سایت باعث می شود تا هر چه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود برای مثال امکان دارد که قالب گرافیکی استفاده شده ریسپانسیو نباشد و یا صفحات به میزان لازم از محتوا صحیح و اصولی برخوردار نباشند .

کسب درآمد و سودآوری از طریق اینترنت برای صاحبان مشاغل زمانی حاصل می گردد که seo بر روی سایت آنها اعمال شده باشد و از این طریق بتوان به رتبه های برتر در موتورهای جستجو از جمله google دست یافت. شاید برایتان این سوال به وجود بیاید که چگونه این موضوع محقق می شود و آنالیز سایت چه نقشی خواهد داشت؟

برای پاسخ به سوالاتی که در ذهن شما به وجود می آید ما به افزایش بازدید اشاره می کنیم به این صورت که با قرار گرفتن لینک سایت شما در صفحه اول گوگل در معرض دید کاربران اینترنتی بیشتری قرار می گیرد و هر یک می توانند بر روی این لینک کلیک کرده و  به صفحات وب شما راه یابند. پس با افزایش رتبه در یک موتور جستجو می توان افراد را به بازدید از سایت هدایت نمود و  از انجایی که هر یک می توانند یک مشتری و یا مخاطب جدید برای کسب و کارتان باشند، با سپری شدن زمان متوجه ی افزایش تعداد تماس ها برای دریافت خدمات شما و یا افزایش فروشتان خواهید شد. آنالیز سایت نیز باعث می شود تا شرایط تقریبی صفحات وب بررسی شود و بتوان تعیین کرد که انجام چه کارها و اقداماتی در طول زمان موجب تحقق کارایی و سودآوری لازم می گردد.

چه پارامترهایی در آنالیز سایت بررسی می شوند؟

این بررسی شامل سنجش کلیه ی موارد فنی سایت، پارامترهای مربوط به SEO، رقابت سنجی و تعیین بهترین کلمات کلیدی و  محتوا می باشد که قبل از برنامه ریزی برای بهینه نمودن صفحات وب لازم است که از آنها مطلع باشیم. به طور خلاصه برخی از مواردی که مورد ارزیابی قرار می گیرند، عبارتند از:

طراحی ریسپانسیو قالب گرافیکی، سرعت هاست ، سرعت بارگزاری صفحات وب، user friendly بودن تمپلیت سایت، نحوه ی استایل دهی استفاده شده،  عدموجود خطا در کدهای html و css، بررسی اعتبار دامنه، وجود خطاهای احتمالی مربوط به لینک های شکسته و خطاهای ۴۰۴، تعداد صفحات ایندکس شده در google، رتبه ی alexa که به طور مستقیم با میزان بازدید در ارتباط است،  بررسی انواع لینک های داخلی و خارجی، نحوه ی آدرس دهی صفحات، فایل  Sitemap و  robots.txt ، وضعیت کلمات کلیدی و میزان استفاده  از آنها در صفحات وب، بررسی سایت های رقیب،   رتبه ی فعلی کسب شده در گوگل بر اساس کلمات کلیدی، میزان برخورداری از محتوای لازم، غیر کپی و استاندارد، به کارگیری متا تگ ها

  • بلاگ, سئو
  • 1465
  • 1
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد