الگوریتم سند باکس گوگل را بهتر بشناسید !

سند باکس

گوگل برای جلوگیری از تقلب ، خرید بک لینک و سئو کلاه سیاه روش های مختلفی را به کار می گیرد. یکی از این روش ها الگوریتم sandbox google  ( سند باکس ) می باشد. جالب است بدانید مدیران گوگل برخلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، هیچکاه وجود یا عدم وجود سندباکس را اعلام نکرده اند. آنچه مشخص است آن است که این الگوریتم نوعی فیلترینگ است که از ورود سایت های اسپم و نوپا به رتبه های برتر کلمات کلیدی جلوگیری می کند. از همین رو این الگوریتم به سندباکس شهرت یافته است. در ادامه قصد داریم در مورد اینکه این الگوریتم چیست و چگونه کار می کند به بحث بپردازیم.

حتما بخوانید ! تمامی الگوریتم های گوگل را بشناسید

معیار اصلی گوگل برای تازه تاسیس بودن یا نبودن یک سایت عمر دامنه می باشد. به طور کلی اگر دامنه یا همان نشانی وب سایت شما کمتر از 4 ماه عمر داشته باشد گوگل محدودیت هایی را برای رتبه بندی آن در نتایج جستجو به کار خواهد بست. این بازه زمانی برای کلمات کلیدی مهم تر به مراتب طولانی تر خواهد بود. بنابراین اگر شما صاحب یک سایت تازه تاسیس هستید نباید در به دست آوردن رتبه های برتر گوگل عجله داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که در این دوره هیچکدام از نوشته های شما در گوگل ایندکس نخواهند شد. نوشته های شما در گوگل ایندکس خواهند شد اما در نتایج ضعیف تری نسبت به سایر سایت ها قرار خواهید گرفت. بنابراین نمی توان گفت سندباکس گوگل الگوریتمی تنبیهی است. بلکه همانطور که گفته شد سندباکس ، الگوریتمی است که برای جلوگیری از نفوذ اسپمرها و متقلبان به نتایج جستجو استفاده می شود.

جالب است بدانید گوگل تمامی سایت های تازه تاسیس را در لیست سندباکس خود قرار می دهد. این سایت ها به مروز زمان و با ارسال محتوای مناسب از این فیلترینگ عبور کرده و سپس در رتبه بندی صفحات گوگل ارتقا می یابند. علاوه بر جلوگیری از تقلب و سئو کلاه سیاه ، تشخیص زمینه کار سایت و همچنین تشخیص کیفیت محتوا نیز از دلایل قرار سایت های تازه تاسیس در لیست سندباکس می باشد.

اما از کجا بفهمیم در لیست سندباکس گوگل هستیم؟

همانطور که گفته شد در برخی موارد ، رتبه نامناسب یک سایت در رتبه بندی کلمات کلیدی به علت جریمه های تنبیهی گوگل می باشد. اما چگونه می توان این دو را از یکدگیر متماز کرد؟ برای تمایز این دو همین نکته کافی است که سندباکس تنها برای دامنه های تازه تاسیس عمل می کند نه برای دامنه هایی با سابقه 4 ماه به بالا. در اینصورت اگر با داشتن محتوا و ساختار مناسب باز هم در گوگل ایندکس نشده اید و یا جایگاه مناسبی ندارید احتمالا توسط گوگل جریمه شده اید. برای مشاهده جریمه های سایت و علت آنها باید به گوگل وبمستر مراجعه کنید.

اما اگر دامنه شما تازه تاسیس هست و قصد دارید بدانید از لیست سندباکس خارج شده اید یا خیر تنها کافی است نام دامنه خود را در گوگل جستجو کنید.  (برای این کار عبارت site:yoursite.com را در جستجوگر گوگل تایپ کنید) اگر هیچ یک از صفحات سایت شما در نتایج جستجو موجود نبود بدان معناست که گوگل سایت شما را ایندکس نکرده است. اما اگر گوگل صفحات سایت شما را ایندکس کرده بود اما جایگاه مناسبی در میان آنها نداشتید علت آن قرار داشتن سایت شما در لیست سندباکس گوگل خواهد بود. همچنین لازم است بدانید بودن در لیست سندباکس گوگل به معنای عدم ایندکس محتوای سایت نیست. محتوای شما ایندکس می شوند اما جایگاه مناسبی در میان سایر سایت ها نخواهید داشت.

اگر با گذشت چند ماه از ثبت دامنه هنوز در لیست سند باکس قرار دارید ، ارسال محتوای مناسب را فراموش نکنید. لینک سازی های غیرمعمول که باعث مشکوک شدن گوگل می شوند را فراموش کرده و برای ساخت بک لینک آن هم در حد معمول به سوی شبکه های اجتماعی روی بیاورید. با انجام این کار ها می توان سرعت خروج سایت را از سندباکس گوگل افزایش داد.

سخن آخر

طیق گفته های بالا راه صدساله را نمی توان یک شبه رفت. بنابراین نباید در ابتدای راه، از ورودی کم گوگل و یا ایندکس ضعیف آن ناامید شوید. بلکه می توانید در این فرصت طلایی به ساخت محتوای ارزشمند روی بیاورید چراکه علاوه بر گوگل، کاربران نیز به محتوای مناسب ، ارزشمند و جدید اهمیت بسیاری می دهند. و این نکته ای است که بسیاری از وبمستران در لابه لای بک لینک سازی ها ، آن را به دست فراموشی سپرده اند.

او در خانواده ای مذهبی و تهیدست به دنیا آمد :) علاقه بسیار به موسیقی ، گرافیک ، تجارت ، ورزش و.. داشت :| هم اکنون گم شده و در جستجوی خویش است :/

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد