انواع سئو سایت را می شناسید؟

know-seo

امروزه اکثر دارندگان وب سایت، از ضرورت سئو سایت خود برای گوگل و سایر موتورهای جستجو مطلع شده اند و بیشتر افرادی که به نوعی دارای یک بیزینس مرتبط با فروش هستند، به دنبال یافتن راه های مختلف برای انجام این کار می باشند. از آن جایی که اغلب می خواهند راه میانبری را بیابند که زودتر به نتیجه برسند، امکان دارد که از روش های نا مناسب استفاده کنند و پس از مدتی متوجه شوند که به سایت خود آسیب های جدی وارد کرده اند. لازمه ی بهینه سازی و سئو سایت پذیرش این مطلب است که برای ارتقا وضعیت و افزایش رتبه، کاملا نیاز به زمان کافی می باشد و معمولا روش هایی که در مدت زمان کوتاهی به نتیجه می رسند، دارای اثر ماندگار نیستند. ضمن اینکه seo دارای مراحل مختلفی است که تنها یک شخص سئو کار حرفه ای که دارای تخصص، دانش و تجربه ی کافی در این خصوص باشد، می تواند پروژه را به موفقیت برساند، به همین دلیل تاکید می کنیم که اگر واقعا می خواهید از بهینه سازی و سئو سایت خود در جهت افزایش سود آوری کسب و کارتان نتیجه ی ایده آل را کسب کنید، پروژه را به اشخاص و یا شرکت های معتبر در این خصوص بسپارید. تسلط به پیاده سازی و به کار گیری انواع سئو، یکی از فاکتورهای لازم برای حرفه ای بودن در این زمینه است.

حتما این مطلب را بخوانید – چگونه سئو کار شویم

 

اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت

یکی از مهم ترین فاکتورها که در واقع یک پیش زمینه ی ضروری برای آغاز چنین پروژه هایی می باشد، تعیین و تشخیص کلمات کلیدی مرتبط با یک کسب و کار است. منظور از کلمات کلیدی آن دسته از کلمه ها یا عبارات کوتاهی هستند که امکان دارد کاربر اینترنتی در موتور های جستجو مثل google سرچ کند و به سایت شما دسترسی پیدا کند. Keywords مهم ترین کلماتی هستند که گویای خدمات یا محصولاتی باشند که شما به مشتریان خود ارائه می دهید. یک سئو کار حرفه ای باید توانایی تشخیص و استخراج و سپس بررسی و آنالیز کلمات کلیدی مرتبط با یک بیزینس را داشته باشد و بداند که در این برهه ی زمانی میزان رقابت این کلمات چگونه است. از جایی که هدف اصلی انجام دادن سئو سایت، در جهت بهبود وضعیت یک سایت برای کسب رتبه های برتر در موتور جستجو گر گوگل می باشد؛ تعیین دقیق کلمات کلیدی باعث می شود تا بتوان مطابق با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، پروژه ی بهینه سازی و سئو سایت را آغاز کرد و ادامه داد. در ادامه به طور خلاصه به بیان موارد مرتبط با انواع سئو خواهیم پرداخت که امیدواریم برای شما، همراهان همیشگی هنرکده دیجیتال پشتیبان وب سودمند واقع شود.

سئو داخلی یا on page

سئو داخلی به بهینه سازی صفحات وب به منظور رتبه بالاتر و کسب ترافیک مرتبط بیشتر در موتورهای جستجو اشاره دارد. این روش شامل بهینه سازی محتوا، کد منبع HTML و تصاویر در یک صفحه است.

مجموعه ی تکنیک ها و روش هایی که موجب بهینه نمودن پارامترهای مختلف در درون صفحات وب می شوند، در دسته ی seo داخلی قرار می گیرند. این پارامترها به طور مستقیم در ارتباط با طراحی قالب و همچنین ساختار و کد نویسی هر صفحه هستند و فعالیت عمده، کلیدی و اصلی در پروژه های بهینه سازی، مرتبط با سئو سایت on page می باشد. در این مرحله موارد زیر بررسی خواهند شد:

  • طراحی قالب ( عدم وجود خطا های احتمالی در کد نویسی )
  • عدم استفاده از Inline css
  • بررسی استاندارد بودن url و نحوه ی آدرس دهی صفحات وب
  • بهینه بودن محتوا
  • استاندارد بود میزان استفاده از کلمات کلیدی در محتوای هر صفحه
  • بهینه نمودن title صفحات داخلی و صفحه ی اصلی
  • بررسی متا تگ های استفاده شده
  • استاندارد سازی لینک های داخلی
  • بهینه سازی تصاویر و …
موتور جستجو گوگل چگونه کار می کند !

آیا لینک‌های داخلی برای بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو موثر هستند؟

بله، لینک‌های داخلی برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو موثر هستند؛ زیرا به آنها کمک می‌کنند تا ساختار و رابطه بین صفحات مختلف وب سایت شما را درک کنند. همچنین، لینک‌های داخلی به کاربران کمک می‌کنند تا در وب سایت شما جستجو کنند و محتوای مرتبط را پیدا کنند که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و نرخ بازگشت را کاهش دهد.

در هنگام ایجاد لینک‌های داخلی، استفاده از متن لینک توصیفی مهم است که با دقت واقعیت محتوای صفحه مرتبط را بازتاب دهد. این موضوع کمک می‌کند تا موتورهای جستجو مفهوم صفحه مرتبط با لینک را درک کنند و می‌تواند بهبود محتوای لینک‌شده را برای جستجوی کاربران افزایش دهد.

با این حال، از استفاده بیش از حد از لینک‌های داخلی خودداری کنید؛ زیرا این ممکن است به عنوان اسپم تلقی شود و ممکن است منجر به جریمه شما از سوی موتورهای جستجو شود. بهتر است بر روی ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط تمرکز کنید و لینک‌های داخلی را در جایی استفاده کنید که به تجربه کاربری کمک کند.

سئو خارجی یا off page

ای مرحله در صورتی که on page به خوبی بر روی یک سایت انجام شده باشد، می تواند تکمیل کننده ی فرایند بهینه سازی و سئو سایت باشد. روش های استفاده شده در این مرحله به استاندارد سازی پارامترهای بیرونی یک سایت می پردازد که به طور مستقیم بر وضعیت seo تاثیر می گذارند؛ لذا باید با دقت و به دور از اشتباهات انجام شوند تا نتایج مثبتی داشته باشند. سئو خارجی باید به صورت هماهنگ و در راستای سئو داخلی انجام شود تا بتواند نقش مکمل را داشته باشد. به طور کلی برخی از شیوه هایی که از قدیم برای سئو سایت off page مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

  • دریافت لینک های معتبر از وب سایت های ارزشمند و مرتبط با موضوع سایت
  • فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مثل توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، لینکدین و …
  • به اشتراک گذاری مطالب و مقالات سودمند سایت با کاربران اینترنتی

سئو کلاه سفید یا White Hat

این تکنیک‌ها با رهنمودهای تعیین شده توسط موتورهای جستجویی مانند گوگل همخوانی دارند و هدف آن‌ها بهبود قابلیت مشاهده و رتبه وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به صورت پایدار و بلندمدت است. برخی از نمونه‌های تکنیک‌های سئوی کلاه سفید شامل ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط، بهینه‌سازی ساختار و ناوبری وب سایت، استفاده از تگ‌های متا توصیفی و معنادار، ساخت لینک‌های با کیفیت بالا و اطمینان از سرعت و واکنشگرایی سایت در موبایل است.

یک اصطلاح کلی برای اینکه بتوان استاندارد بودن و اصولی بودن اقدامات انجام گرفته بر روی یک سایت را بیان کرد، سئو کلاه سفید می باشد و به این معناست که برای بهینه سازی صفحات وب از روش های ممنوعه استفاده نشده و تخلفی انجام نشده است و کاملا مطابق با استاندارد های موتور جستجوگر گوگل می باشند. در صورتی که از روش های مناسب برای سئو سایت و محتوای غیر تکراری و ارزشمند استفاده شود، اثرات مثبت این کار پس از مدتی مشخص می گردد و با مشاهده ی پیشرفت، شما متوجه خواهید شد که سایتتان مورد توجه گوگل قرار گرفته است. پیش فرض بهینه سازی وب سایت استفاده از روش های معقولی است که در دسته ی white hat seo قرار می گیرند.

سئو کلاه سیاه یا Black Hat

برخی از روش ها نیز هستند که در مدت زمان کوتاهی منجر به پیشرفت رتبه ی سایت شما در نزد google می شوند، اما اغلب این روش ها توسط گوگل شناسایی و منسوخ شده اند و کمتر کسی است که ریسک استفاده از شیوه هایی که به نام سئو کلاه سیاه معروف هستند را بپذیرد؛ زیرا به طور قطع تخلف محسوب شده و امکان اسپم و پنالایز شدن سایت شما وجود دارد. توصیه ی اکید هنرکده دیجیتال پشتیبان وب به تمامی متقاضیان استفاده از خدمات بهینه سازی و سئو سایت این است که پروژه ی خود را به سئوکاران معتبر بسپارند و قبل از آغاز پروژه اطمینان حاصل کنند که از روش هایی که به عنوان black hat seo شناخته شده است، استفاده نخواهد شد و تاثیر منفی بر اعتبار سایت شما در نزد گوگل نخواهد گذاشت.

کلیک غیر واقعی و تاثیر منفی آن در سئو

نویسنده مقالات سایت و توسعه دهنده محتوا // با بیش از چهار سال سابقه کاری در زمینه ی وب،سئو و محتوا نویسی // کارشناس مهندسی نرم افزار کامپیوتر جهاد دانشگاهی صنعتی شریف // انجام پروژه های مرتبط برای بیش از ده شرکت فعال در زمینه خدمات مبتنی بر وب

3 دیدگاه در پست “انواع سئو سایت را می شناسید؟

  1. ردیاب خودرو

    سلام . من یه سوالی داشتم . هیچ نرم افزاری نیستش که با تغییر آی پی بتونه توی گوگل سایت روو سرچ کنه و رووش کلیک کنه و گوگل نفهمه این نرم افزاره ؟

    Reply
    1. احسان دربندی

      با سلام
      بله نرم افزار های هست که این کار رو انجام میدهند ، در گوگل عبارت auto click bot سرچ کنید یک نمونه از قبیل نرمافزار ها است ، البته با سرچ عبارت مرتبط می توانید نرمافزار های بیشماری رو پیدا کنید
      بنده در مورد صحت عملکردشون و اینکه از طرف گوگل مشخص می شود یا نه ! اطلاعی ندارم

      Reply

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد