هدف از سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست ؟

هدف از سئو یا بهینه سازی وب سایت

هدف از سئو یا بهینه سازی وب سایت چیست؟

 

سئو مخفف یا کوتاه شده ی عبارت Serach Engine Optimization است که به معنای بهینه نمودن و استاندارد سازی یک سایت می باشد. در واقع این پروسه دارای جزییات زیادی است تا بتوان یک سایت را از جنبه های مختلفی بهینه نمود. Seo به صورت مستقیم در ارتباط با افزایش رتبه گوگل خواهد بود؛ رتبه ای که توسط google به سایت های مفید و خوب داده می شود؛ البته قطعا برای اختصاص دادن رتبه های برتر، معیارها و پارامتر های مختلفی سنجیده می شود تا بر مبنای آنها بتوان میزان کیفیت و ارزشمندی سایت های مختلف را نسبت به یکدیگر ارزیابی نمود. در خصوص سئو، سایر موتورهای جستجو نیز به بررسی و اولویت سنجی سایت های خوب می پردازند اما این روزها کسب رتبه ی برتر در گوگل از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم ترین مواردی که توسط google مورد ارزیابی قرار می گیرد؛ محتوا و مطالب یک سایت است؛ زیرا بسیار اهمیت دارد که وب سایت شما تا چه حد برای کاربران و بازدید کنندگان سودمند است که البته همین موضوع باعث افزایش تعداد بازدید کنندگان نیز خواهد شد. افزایش بازدید یکی از مهم ترین مواردی است که در سئو و بهینه سازی سایت مورد توجه قرار می گیرد و میزان افزایش آن نشان دهنده ی این است که سایت شما نکات مثبتی برای ارائه داشته و کاربر پسند است و به همین دلیل مورد توجه کاربران اینترنتی قرار گرفته است.

انواع سئو  و مزایای آن ها

بهینه سازی ساختار داخلی یک سایت یا on page: استفاده ی صحیح از متا تگ ها، کلمات کلیدی، لینک های داخلی، بهینه نمودن تصاویر و…

بهینه سازی محتوایی: متن، عکس و … که در صفحات وب قرار داده شده است به گونه ای که کپی شده و تکراری نباشد و همچنین برای کاربران مفید باشد. متون و مطالبی که منتشر می شود باید به گونه ای باشد که با کلمات کلیدی مرتبط با موضوع سایت شما هماهنگی داشته باشد. واضح است که کیفیت محتوا به صورت مستقیم بر سئو و میزان بازدید از سایت شما اثر می گذارد؛ زیرا مخاطب اصلی آن بازدید کنندگان وب سایت هستند..

بهینه سازی خارجی وب سایت یا off page: یعنی مدیریت لینک هایی که از وب سایت های دیگر به سایت شما داده می شوند. دقت در انتخاب سایت های مناسب و معتبر برای اخذ بک لینک از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین با توجه به افزایش استقبال مردم از شبکه های اجتماعی، بسیار مهم است که کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی نیز به مردم بشناسانید؛ بنابراین فعالیت در سوشیال مدیا نیز می تواند یکی از بخش های سئو کردن یک سایت باشد و البته می تواند علاوه بر بالا بردن میزان بازدید از صفحات وب، لینک هایی را نیز به سایت شما انتقال دهد.

آگاهی از تکنیک های seo باعث می شود تا بتوان از ابتدای راه اندازی یک سایت اصولی و صحیح پیش رفت اما تمامی تکنیک ها و روش هایی که شما از طریق منابع مختلف مثل اینترنت و کتاب های منتشر شده می توانید به آنها دست یابید، استاندارد نیستند؛ زیرا با توجه به شرایط هر سایت در یک برهه ی زمانی باید روش مناسب تری را انتخاب کرد و به کار گرفت. همچنین برخی از تکنیک های سئو نیز منسوخ شده و دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و یا در دسته ی تکنیک های سئو سیاه قرار می گیرند که استفاده از آن فقط آسیب به سایت شما و افت رتبه را به همراه خواهد داشت. با این حساب واضح است که باید کار خود را به کاردان یعنی یک شخص seo کار بسپارید و اقدامات خودسرانه انجام ندهید.

مقاله تکمیلی سئو و بهینه سازی و تاثیر آن در فروش ، مطالعه فرمائید !

به چه کسانی سئو کار گفته می شود؟

دقت داشته باشید که سئو یک فرآیند کیفی است؛ یعنی تنها رعایت کردن برخی از پارامترها به معنای پذیرفته شدن از دیدگاه گوگل نمی باشد، بلکه مهم ترین مسئله این است که بدانید چه مواردی را چگونه رعایت کنید. به همین دلیل معمولا توصیه می شود تا مسئولیت بهینه سازی سایت خود را به کسانی که در این زمینه فعال هستند واگذار نمایید؛ زیرا برای انجام چنین کار حساسی نیاز به دانش و تجربه ی کافی و آگاهی از استاندارد هایی است که برای گوگل و سایر موتورهای جستجو مهم می باشد. فردی که از چنین مهارتی برخوردار باشد، سئو کار نامیده می شود. با توجه به اینکه الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال تغییر هستند و هم چنین بسیاری از معیار ها و استراتژی هایی که google برای آنالیز و رتبه دهی به سایت ها مد نظر قرار می دهد، از دید کاربران پنهان است و هیچ وقت آن ها را فاش نخواهد کرد، به همین دلیل اکثر روش های موجود برای بهینه سازی و سئو سایت تجربی بوده و قطعی نیستند و لازم است که فرد سئو کار به صورت مداوم در حال مطالعه و بررسی تغییرات و معیارهای جدیدی باشد که از جانب google مهم شناخته می شوند. چنین فردی می تواند با تکیه بر دانش فنی خود سایت شما را مورد بررسی دقیق قرار بدهد و کم و کاستی های آن را تشخیص دهد و سپس بر اساس یک برنامه ی بلند مدت و منظم به بهینه سازی و استاندارد کردن صفحات وب بپردازد. مجموعه ی پشتیبان وب با دارا بودن کارشناسان مجرب و سابقه ی کافی و مطلوب در زمینه ی سئو آماده ی ارائه ی خدمات مرتبط به مشتریان و صاحبان مشاغل ارجمند می باشد. پس اگر برای بهینه سازی و seo کردن سایت خود، در صدد یافتن یک شرکت معتبر و قابل اطمینان در شهر تهران هستید، فقط کافی است از طریق شماره های موجود در این سایت با ما تماس بگیرید و از مشاوره ی رایگان بهره مند شوید.

نویسنده مقالات سایت و توسعه دهنده محتوا // با بیش از چهار سال سابقه کاری در زمینه ی وب،سئو و محتوا نویسی // کارشناس مهندسی نرم افزار کامپیوتر جهاد دانشگاهی صنعتی شریف // انجام پروژه های مرتبط برای بیش از ده شرکت فعال در زمینه خدمات مبتنی بر وب

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد