آموزش رفع خطای Specify image dimensions

خطای Specify image dimensions

بهینه سازی سرعت سایت یکی از پایه های سئو و از اصلی ترین فاکتورهای رتبه بندی موتور های جستجو و مخصوصا گوگل می باشد. برای افزایش سرعت سایت باید ابتدا وضعیت فعلی سرعت سایت را مشخص نمود. سپس بر اساس ضعف ها و مشکلاتی که سایت دارا می باشد نسبت به رفع آنها اقدام نمود. برای تشخیص میزان سرعت سایت ابزار های متعددی وجود دارد که یکی از معتبرترین آنها وب سایت Gtmetrix می باشد. این ابزار مرجع کاملی برای آنالیز وضعیت سرعت سایت می باشد که بر اساس آیتم های مختلفی وضعیت سایت را بررسی می کند.

بعد از مراجعه به سایت Gtmetrix.com و وارد کردن آدرس سایت خود این ابزار وضعیت کلی سایت شما را آنالیز و نمایش می دهد.

خطای Specify image dimensions

برای بهینه سازی سرعت سایت باید تک تک مواردی که در گزارش این سایت وجود دارد برطرف نمود. امروز قصد داریم به آموزش رفع خطای Specify image dimensions که یکی از خطاها و مشکلات سایت در قسمت page speed است بپردازیم.

آموزش نحوه رفع خطای Specify image dimensions

این خطا زمانی اتفاق میفتد که هنگام استفاده از تصاویر در سایت خود دو ویژگی طول (height) و عرض (width) تصاویر را مشخص و با دستور CSS تعریف نکرده باشید. به قطعه کد زیر توجه نمایید

<"img src="photo.jpg >

در این دستور ابعاد تصویر مورد نظر مشخص نگردیده و سبب بروز خطا میگردد. برای رفع این مشکل کافیست قطعه کد بالا را ویرایش کرده و اندازه تصویر را به آن اضافه نمایید مانند دستور زیر

<"img src="image.jpg" width="200" height="200>

روش رفع خطای Specify image dimensions
برای رفع این خطای ساده کافیست تصاویری که این مشکل را دارند در سایت خود پیدا کنیم و ابعاد آن را با اندازه ای که در gtmetrix مشخص شده اصلاح کنیم(طبق شکل)

خطای Specify image dimensions
اگر سایت خود را با استفاده از وردپرس راه اندازی کرده اید علاوه بر روش بالا میتوانید از افزونه Specify Image Dimensions در داخل مخزن وردپرس استفاده نمایید.

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد