هنگام انجام خدمات پشتیبانی وب سایت چه انتظاراتی باید از افراد متخصص داشته باشیم؟

پشتیبانی وب سایت

وب سایت کسب و کار شبیه یک ماشین است که اگر به خوبی و به صورت منظم نگهداری و سرویس نشود، در نهایت خراب شده و مشکلات بسیار جدی را ایجاد می‌کند.

امروزه تقریبا تمامی کسب و کار‌ها برای انجام کار‌های خود وب سایت دارند و میان آن‌ها رقابت بسیار زیادی وجود دارد. زیرا همه آن‌ها در تلاش هستند تا وب سایتشان در موتور‌های جست و جو رتبه بالایی داشته باشد. پس اگر به فکر پشتیبانی و نگهداری از وب سایت کسب و کار خود نیستید، نباید توقع داشته باشید که سرمایه شما به حداکثر برسد و بیش‌ترین بهره را از وب سایت خود ببرید.

با تعمیر و نگهداری منظم وب سایت خود توسط افراد متخصص، می‌توانید روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید و دیگر نگران حفظ آن نباشید.

هنگام انجام خدمات پشتیبانی وب سایت چه انتظاراتی باید از افراد متخصص داشته باشیم؟

هنگام استخدام افراد متخصص برای انجام خدمات پشتیبانی وب سایت، باید انتظار داشته باشید موارد زیر به صورت منظم انجام شود:

بروزرسانی نرم‌افزار وب سایت

از هر نوع سیستم مدیریت محتوا در وب سایت خود استفاده می‌کنید، باید همواره آن را به روز نگه دارید. وردپرس معمولا به صورت خودکار بروزرسانی می‌شود، اما مواردی در آن وجود دارد که باید به صورت دستی بروزرسانی کنید.

همچنین اگر از یک میزبان برای وب سایت خود استفاده می‌کنید، باید نرم‌افزار سرور اصلی خود را به طور منظم بروزرسانی کنید. به عنوان مثال، متخصصان در زمینه پشتیبانی وب سایت بروزرسانی منظم سرویس FTP در حال اجرا بر روی سرور وب سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند.

بهبود سرعت وب سایت

بارگذاری صفحه بخش بسیار مهمی از تجربه یک کاربر محسوب می‌شود و طبق بررسی‌های انجام شده، 25% از کاربران در صورتی که بارگذاری وب سایت برای آن‌ها بیش از 3 ثانیه طول بکشد، از وب سایت خارج می‌شوند.

بازدید کنندگان وب سایت هنگام ورود، به اطلاعاتی که می‌خواهند در سریع‌ترین زمان ممکن بدست آورند اهمیت می‌دهند و نسبت به دیگر چیز‌ها معمولا بی‌اهمیت هستند.

علاوه بر این، شما باید بدانید که چگونه سرعت بارگذاری یک صفحه می‌تواند بر رتبه بندی موتور جست و جو تاثیر بگذارد. داشتن یک وب سایت کند موجب افزایش نرخ پرش کاربران می‌شود و در صورتی که افراد با همان سرعتی که وارد وب سایت شده‌اند از آن خارج شوند، گوگل وب سایت را کم اهمیت در نظر می‌گیرد و رتبه آن را پایین می‌آورد.

در نتیجه، استفاده از یک سرویس پشتیبانی وب سایت می‌تواند سرعت وب سایت شما را به طور چشمگیری افزایش دهد و رتبه وب سایت را بهبود بخشد.

رفع خطاهای html

اگر در زمینه کدنویسی وب سایت اطلاعاتی ندارید، کار با زبان برنامه نویسی HTML برای شما سخت خواهد بود. به منظور اطمینان از خوب کار کردن HTML، باید به جزئیات آن توجه داشته باشید زیرا وجود یک خطای بسیار جزئی می‌تواند موجب ایجاد مشکلات بسیار زیادی شود.

در نتیجه، با استفاده از یک پشتیبان تخصصی برای وب سایت خود می‌توانید مشکلات مربوط به HTML را بررسی، پیدا و رفع کنید.

پشتیبان‌گیری از فایل ها

از دست دادن تمامی فایل‌های ضروری وب سایت که شامل تصاویر، صفحات، پست‌های وبلاگ، افزونه‌ها و… می‌شود، اتفاقی بسیار خسته‌کننده و اجتناب ناپذیر است. اگر وب سایت خود را بر روی وردپرس اجرا می‌کنید، می‌توانید از گزینه‌های پشتیبان‌گیری آن برای پشتیبان‌گیری از فایل‌های خود استفاده نمایید.

با استفاده از یک خدمات پشتیبانی و نگهداری برای وب سایت خود، می‌توانید از پشتیبان‌گیری فایل‌ها و پایگاه داده وب سایت حداقل به صورت هفتگی و به طور خودکار اطمینان حاصل کنید.

تولید محتوای جدید

اگر از استراتژی محتوای درستی برای وب سایت خود استفاده می‌کنید، باید بدانید که بهتر است همواره محتوای جدیدی تولید و محتوای قبلی خود را بروزرسانی کنید. همچنین بهتر است وبلاگ‌ها و مقاله‌های گذشته خود را که امروزه اطلاعات چندان مرتبطی با موضوع ندارند، بروزرسانی کنید.

با استفاده از پشتیبان متخصص برای وب سایت خود می‌توانید مطمئن شوید که محتوا‌های قبلی وب سایت شما با محتوا‌های جدید بروزرسانی و محتوا‌های غیر مرتبط قدیمی، مرتبط شود.

بهینه‌سازی موتور‌های جست و جو

بررسی منظم وب سایت در مواردی که می‌تواند موجب بهبود قابلیت جست و جو شود، می‌تواند موجب بهبود بهینه‌سازی موتور‌های جست و جو شود.

برای انجام این کار می‌توانید وبلاگ‌های خود را به گونه‌ای تغییر دهید که برخی کلمات کلیدی محبوب و رقابتی در آن‌ها قرار گیرد. حتی می‌توانید صفحه “درباره ما” موجود در وب سایت خود را مرتبا بروزرسانی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع و زمینه کاری وب سایت را در آن قرار دهید.

پیش از تولید محتوای جدید برای وب سایت، لازم است در مورد کلمات کلیدی مهم تحقیق کنید و آن‌ها را در محتوا‌های خود بگنجانید.

علاوه بر این، شناسایی مسائل ساختاری وب سایت نیز به عنوان بخشی از استراتژی سئو می‌تواند بر نحوه مشاهده وب سایت توسط موتور‌های جست و جو موثر باشد.

اطمینان از سازگاری طراحی در تمامی صفحات

مرورگر‌های اصلی وب سایت به طور منظم بروزرسانی می‌شوند و در صورت عدم سازگاری وب سایت کسب و کار شما با آن‌ها، ممکن است وب سایت هنگام نمایش ظاهر مناسبی نداشته باشد و یا حتی اصلا نمایش داده نشود. همین موضوع عدم نمایش صحیح، می‌تواند بر روی کسب و کار تاثیر منفی بگذارد و به منظور جلوگیری از این مشکل باید از یک طراحی وب سایت رسپانسیو استفاده کنید که مطمئن شوید وب سایت در آخرین نسخه‌های تمامی مرورگر‌های اصلی وب سایت به درستی نمایش داده می‌شود.

علاوه بر این، باید به یکنواختی وب سایت خود نیز توجه داشته باشید. بدین صورت که، اگر از عناصر نام تجاری زیادی برای نشان دادن کسب و کار خود استفاده می‌کنید، این عناصر باید به صورت یکسان در تمامی صفحات وب سایت قرار گیرند.

تعمیر لینک‌های شکسته

هر لینک موجود در وب سایت اگر خراب نباشد، دقیقا به مکان مناسبی ختم می‌شود. اما در برخی موارد ممکن است وب سایت یا منبعی که قبلا به آن لینک داده شده حذف شود، در دسترس نباشد و یا به دلیل عدم بروزرسانی پیوند‌ها دیگر به مکان مورد نظر منهی نشود.

برای وب سایت وجود این گونه لینک‌ها که با نام لینک‌های شکسته نیز شناخته می‌شوند بسیار مضر است و بازدید کنندگان هنگام مشاهده آن‌ها به این نتیجه می‌رسند که:

وب سایت کاربر پسند نمی‌باشد.

وب سایت به طور منظم بروزرسانی نمی‌شود.

وب سایت و کسب و کار معتبر نیست.

در بهترین حالت، استفاده از یک سرویس پشتیبانی و تعمیر و نگهداری وب سایت می‌تواند لینک‌های شکسته موجود در وب سایت شما را شناسایی کند و آن‌ها را تغییر دهد یا حذف کند.

بررسی و تجزیه و تحلیل وب سایت

به منظور اطمینان از کارکرد صحیح وب سایت، عملکرد آن باید همواره مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گیرد. وجود یک متخصص با تجربه پشتیبانی وب سایت موجب می‌شود، معیار‌های بسیار مهم مانند تعداد بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی وب سایت در هفته گذشته یا وبلاگ‌های بیش‌تر خوانده شده در وب سایت مورد بررسی قرار گیرند و تمامی معیار‌های رشد وب سایت در بهترین حالت خود تنظیم شوند.

موارد گفته شده تنها برخی از موارد مهمی است که به تعمیر و نگهداری وب سایت مربوط می‌شود. انجام برخی از این موارد بسیار وقت گیر است و اگر در زمینه انجام آن‌ها حرفه‌ای نباشید، ممکن است آسیب بیش‌تری به وب سایت کسب و کارتان وارد کنید. بهترین گزینه برای خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت، استفاده از افراد حرفه‌ای است که این کار را به صورت تضمینی انجام می‌دهند.

  • بلاگ
  • 47
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد