چگونه از هوش مصنوعی سئو به منظور بهبود وبسایت خود استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی سئو

با توجه به این که امروزه اینترنت به منبعی برای جست و جوی موضوعات مختلفی تبدیل شده است، اما AI SEO ممکن است روش‌های گذشته رسیدن به بالاترین رتبه‌های موتور جستجو را تغییر دهد و عدم رتبه بندی می‌تواند منجر به از دست رفتن ترافیک جست و جوی کسب و کار و کاهش درآمد شود.

در ابتدا ممکن است برای مدت طولانی بتوانید با استراتژی‌های سئو کار کنید اما با توجه به این که هوش مصنوعی جهان را در اختیار گرفته است، باید در آینده خود را بروزرسانی کنید.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی است که شامل فناوری‌های مختلفی از قبیل یادگیری ماشینی (ML)، بینایی کامپیوتر، پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری عمیق و… می‌شود.

هدف هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی فناوری است که به منظور آسان‌تر کردن کار و زندگی انسان‌ها طراحی شده است و مهم‌ترین هدف اصلی آن، انجام سریع‌تر و با کیفیت‌تر وظایف شناختی پر زحمت و پیش پا افتاده انسان می‌باشد.

هوش مصنوعی ثابت کرده است که استفاده از آن در تجارت، فروش و بازاریابی موجب افزایش در آمد و نتایج بسیار چشمگیری می‌شود و همچنین می‌تواند برای سئو نیز بسیار مناسب باشد.

اما در پاسخ سوال افرادی که می‌پرسند آیا هوش مصنوعی جایگزین سئو می‌شود؟ باید گفت پاسخ قطعی این سوال خیر است و برای توضیح بیشتر بهتر است با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: 7 مورد از بهترین ابزار هوش مصنوعی برای ساخت وب سایت در سال 2023

هوش مصنوعی سئو چیست؟

هوش مصنوعی به یکی از اجزای اصلی الگوریتم‌های موتور‌های جستجو از جمله BERT و Rankbrain گوگل تبدیل شده است و اگر این موضوع و نحوه تاثیر آن بر موتور‌های جست و جو را به خوبی درک کنید، می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی سئوی خود را بهبود بخشید.

هوش مصنوعی همچنین یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل داده‌ها که بخش بسیار مهمی از طراحی یک استراتژی سئو محسوب می‌شود، می‌باشد.

برای انجام سریع و کارآمد تمامی کار‌ها می‌توانید از نرم‌افزار سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنید و از فضای اینترنت لذت ببرید.

علت اهمیت هوش مصنوعی سئو چیست؟

هوش مصنوعی و سئو رشته‌های پیچیده‌ای هستند که با استفاده از هر دوی آن‌ها می‌توان رتبه وبسایت را به آسانی افزایش داد.

موتور‌های جست و جو همواره کاربر را در اولویت قرار می‌دهند و هدف اصلی آن‌ها ارائه محتوایی است که تا حد امکان با موضوع مورد نظر مرتبط باشد. به همین دلیل سئو دیگر فقط به کلمات کلیدی نمی‌پردازد، بلکه هدف جستجوگر‌ها، ایده آن‌ها و ارائه مرتبط‌ترین پاسخ‌ها به منظور افزایش رضایت مشتری نیز اهمیت بسیار زیادی می‌دهد.

بنابراین برای این که بتوانید محتوای خود را رتبه بندی کنید، به یک استراتژی لینک‌سازی عالی و بهینه‌سازی برای موتور‌های جست و جوی مبتنی بر هوش مصنوعی نیاز دارید که می‌تواند تجربه کاربری بسیار عالی را ارائه دهد و موجب افزایش بازدید کنندگان وبسایت شود.

روش‌های استفاده از هوش مصنوعی به منظور بهبود وبسایت چیست؟

اکنون که با هوش مصنوعی و نحوه تاثیر آن بر وبسایت آشنا شدید، لازم است به 6 روش مهم AI SEO که موجب بهبود وبسایت می‌شود، بپردازیم:

1. کشف فرصت با AI SEO

کشف فرصت‌های رتبه بندی پنهانی که از آن‌ها استفاده‌ای نشده است، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو و یکی از زمینه‌های موثری است که سئوی هوش مصنوعی از طریق آن موجب افزایش رتبه وبسایت می‌شود. نرم افزار‌های سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی، امروزه ابزار‌های قدرتمند مختلف و بینش بسیار عمیقی را ارائه می‌دهند و برای ایجاد یک استراتژی محتوایی که به صورت تصاعدی سئوی وبسایت شما را افزایش می‌دهد، حائز اهمیت هستند.

با توجه به این که رقابت برای رتبه بندی روز به روز بیش‌تر می‌شود، باید از فرصت‌های سئو که خیلی رایج نیستند و رقبا از آن‌ها استفاده نمی‌کنند اما شانس بسیار زیادی برای رتبه بندی دارند، استفاده کنید.

طبیعی است که یافتن این فرصت‌ها کمی سخت و زمان بر باشد، اما با استفاده از نرم‌افزار سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند BrightEdge می‌توانید به راحتی آن‌ها را بیابید.

2. تولید محتوا با AI SEO

کشف فرصت‌های تولید محتوا تنها بخش کوچکی از نبرد تسلط بر SERP‌ها محسوب می‌شود و محتوای تولید شده باید به گونه‌ای باشد که به نتیجه مورد نظر برسد.

هنگامی که کلمات کلیدی خود را با استفاده از ابزاری مانند BrightEdge یافتید، می‌توانید از هوش مصنوعی برای دانستن نوع محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، کمک بگیرید.

ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی وبسایت‌ها را برای یافتن محتوای ایجاد شده درباره کلمات کلیدی جست و جو می‌کنند و تنها در چند ثانیه شکاف‌های محتوا، موضوعات داغ روز و میانگین تعداد بخش‌هایی که باید در محتوا گنجانده شود را ارائه می‌دهند. در نتیجه به جای محتوا‌های بی‌کیفیت، محتوایی تولید می‌شود که هدف کاربر وبسایت را برآورده می‌کند.

3. بهینه‌سازی محتوا با AI SEO

بهینه‌سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی برای مدت زمان طولانی به لینک‌های داخلی، بک لینک‌ها و دیگر تکنیک‌های سئوی درون صفحه مربوط می‌شد و با توجه به این که این موارد همچنان اهمیت ویژه‌ای دارند اما، امروزه موتور‌های جست و جو به دنبال چیزی بیش‌تر از این هستند.

با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانید محتوای خود را برای مطابقت با استاندارد‌های E.A.T گوگل بهینه کرده و محتوایی تولید کنید که به صورت ماهرانه پاسخگوی تمام سوالات کاربران باشد.

4. بهینه‌سازی برای جست و جوی صوتی

جست و جوی صوتی، یکی از سریع‌ترین حوزه‌های در حال تکامل جست و جو است و با توجه به این که افراد زیادی برای جست و جو در اینترنت از دستگاه‌های فعال صوتی خود استفاده می‌کنند، سئوی صوتی   VSEO را نمی‌توان نادیده گرفت.

یکی از راه‌های اصلی که برای بهینه‌سازی VSEO استفاده می‌شود، پاسخ دادن به سوالاتی است که افراد می‌پرسند زیرا اکثر جست و جو‌های صوتی امروزی به صورت سوالی هستند. به عنوان مثال، با استفاده از ابزاری مانند Frase می‌توانید محتوای بهینه‌سازی شده VSEO را بر حسب سوالاتی که جستجوگران می‌پرسند، تولید کنید.

یکی دیگر از جنبه‌های جست و جوی صوتی، مکالمه است که با کمک اصول هوش مصنوعی مانند NLP و با استفاده از ابزار‌های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی از جمله Grammarly و Hemmingway انجام می‌شود.

VSEO بیش از حد رقابتی است و علت آن این است که دستیار‌های صوتی فقط پاسخی که در بالای SERPها قرار دارد را ارائه می‌دهند.

5. مقیاس دادن به سئو

بخش قابل توجهی از سئو شامل کار‌های دستی خسته کننده‌ای می‌شود که دشواری در دستیابی سریع به نتایج را برای بازاریابان به همراه دارد. خوشبختانه هوش مصنوعی این مشکل را به خوبی رفع کرده است.

ابزار‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با جمع آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل آن‌ها و تبدیل داده‌ها به مراحل عملی بسیاری از کار‌ها را آسان‌تر کرده‌اند. به طور مثال، نرم‌افزار سئو هوش مصنوعی Alli Al می‌تواند به سئو فنی شما از طریق انجام ممیزی وبسایت، بهینه‌سازی خودکار محتوا، بر طرف کردن مشکلات محتوای تکراری و… کمک کند.

6. تجربه کاربر

هرگز فراموش نکنید که بیش‌ترین تمرکز گوگل و دیگر موتور‌های جست و جو بر روی کاربر است و تجربه کاربری به عنوان یک عنصر حیاتی در سئو محسوب می‌شود.

تجربه کاربر مجموعه‌ای از سیگنال‌ها است که میزان رضایت یا عدم رضایت کاربر هنگام تعامل با یک صفحه وبسایت را اندازه‌گیری می‌کند.

بنابراین طبیعی است که صفحاتی با تجربه کاربری منفی رتبه بندی نمی‌شوند و آن‌هایی که تجربه کاربری مثبتی را به کاربران ارائه می‌دهند، رتبه بندی شوند.

با توجه به این که موتور‌های جست و جو اغلب شبیه کاربران واقعی انسان هستند و می‌توانند تجربه کاربری مثبت یا منفی یک صفحه را تعیین کنند، زمانی که کاربر عبارتی را جست و جو می‌کند، موتور‌های جست و جو در مورد مطالب مرتبط و معتبر، صفحات با ساختار مناسب، ناوبری آسان، سرعت بارگذاری سریع و سازگاری با تلفن همراه آن صفحات اطمینان حاصل می‌کنند.

اگر کاربران بتوانند از وبسایت شما و تجربه شخصی‌سازی شده آن لذت ببرند، مدت زمان بیش‌تری در صفحه وبسایت باقی می‌مانند و تشویق می‌شوند تا محتوای شما را اشتراک گذاری کنند.

با استفاده از ابزار‌های سئوی مبتنی بر هوش مصنوعی امروزی مانند Market Brew که می‌توانند موتور‌های جست و جو را تقلید کنند، می‌توانید توصیه‌های لازم برای بهبود UX وبسایت خود را به راحتی دریافت کنید به بهترین نتایج برسید.

منبع: neilpatel

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد