چرا یک وب سایت را مجددا طراحی می‌کنیم؟

طراحی مجدد وب سایت

یک وب سایت باید بیان‌کننده کسب و کار باشد و تمامی محصولات و خدماتی که به مشتریان ارائه می‌شود را تبلیغ کند. همچنین باید مشتریان بالقوه را جذب و به مشتریان بالفعل تبدیل کند و به تمامی سوالات بازدید کنندگان در مورد شرکت پاسخ دهد. به بیانی دیگر، وب سایت یک کسب و کار باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که مشتران را جذب کند، در وب سایت شرکت نگه دارد و آن‌ها را به مشتری همیشگی تبدیل کند.

همانطور که فروشندگان و خدمات دهندگان یک کسب و کار هر ساله آموزش می‌بینند و مهارت‌های خود را به روزرسانی می‌کنند، عملکرد وسایت نیز باید مورد بررسی قرار گیرد و تغییرات و به روزرسانی‌های لازم برای آن انجام شود. زمانی که وب سایت شرکت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهید، مشکلات خاصی را شناسایی می‌کنید که شما را به فکر طراحی مجدد وب سایت می‌اندازد. از جمله این مشکلات می‌توان به رها کردن سبد خرید در وب سایت تجارت الکترونیک و افزایش نرخ پرش در دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به رایانه‌های رومیزی اشاره کرد.

مواردی که گفته شد، تنها دو مورد از علل طراحی مجدد وب سایت است و برای آشنایی با دیگر علت‌ها که به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری کنید که آیا وب سایت کسب و کارتان نیاز به طراحی مجدد دارد یا خیر؟ با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: 9 نکته که هنگام باز طراحی سایت خود باید در نظر داشته باشید

علت طراحی مجدد یک وب سایت چیست؟

طراحی مجدد یک وب سایت علت‌های مختلفی دارد و بسته به اهداف بازاریابی کسب و کار تعیین می‌شود. متداول‌ترین این علت‌ها شامل برند ازی مجدد وب سایت، افزایش ترافیک، تبدیل بیشتر بازدیدکنندگان به مشتریان و افزودن عملکرد برای بهبود تجربه کاربری می‌شود.

همانطور که گفته شد، اهداف تجاری یک کسب و کار تعیین‌کننده مقیاس طراحی مجدد وب سایت است. به طوری که اگر نام تجاری خود را تغییر داده‌اید، ممکن است وب سایت به یکسری تغییرات ساده مانند تغییر پالت رنگ، عوض کردن عکس و… نیاز داشته باشد و اگر استراتژی بازاریابی خود را بررسی کرده‌اید، ممکن است لازم باشد به یک سیستم مدیریت متوا با گزینه‌های کاربردی و سفارشی‌سازی نیاز داشته باشید. رایج‌ترین اهداف طراحی مجدد یک وب سایت و اقداماتی که برای دستیابی به آن‌ها باید صورت گیرد عبارت است از:

1. شما می‌خواهید نام تجاری وب سایت خود را تغییر دهید.

داشتن ظاهر و احساس ثابت در سرتاسر وب سایت برای بازدید کنندگان اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر بازدیدکنندگان وارد صفحه‌ای از وب سایت شوند که کاملا با صفحه اصلی متفاوت است یا منو‌های ناوبری مختلفی در صفحات وجود دارد، ممکن است گیج و نا امید شوند. همچنین ناهماهنگی طراحی به دلیل نویسندگان مختلف و ادغام شدن وب سایت با دیگر وب سایت‌های کوچک نیز می‌تواند مشکل ساز شود. اگر وب سایت شما در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی داشته، احتمالا زمان آن رسیده که دستورالعمل‌ها و سبک‌های برند که شامل تصمیم‌گیری در مورد پالت رنگ؛ فونت، سبک دکمه‌ها و… می‌شود را مورد بررسی قرار دهید و وب سایت منسجم‌تری داشته باشید. برای تغییر نام تجاری یک وب سایت، ابزار‌های ساخت وب سایت که بسیار ساده و انعطاف‌پذیر هستند، می‌توانند مفید باشند.

2. شما می‌خواهید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید.

اگر کسی وب سایت شما را نبیند، طراحی وب سایت شما اهمیتی نخواهد داشت. بنابراین لازم است به منظور هدایت کردن ترافیک به وب سایت خود، آن را بهینه‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید از وبلاگ نویسی محتوا کمک بگیرید زیرا وب سایت‌هایی که دارای وبلاگ هستند، شانس بسیار بیش‌تری برای رتبه بندی بالا در موتور‌های جست و جو دارند. ابتدا در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا متوجه شوید که افراد از چه کلمات و عبارات خاص استفاده می‌کنند. سپس این کلمات و عبارات را در عناوین، سر صفحه‌ها و… استفاده کنید و صفحات را به یکدیگر ارتباط دهید.

بیشتر بدانید: مراحل باز طراحی سایت چگونه است؟

3. شما می‌خواهید بازدید کنندگان بیش‌تری را به مشتری کنید.

اگر ترافیک زیادی را به سمت وب سایت خود هدایت می‌کنید و می‌خواهید بازدید کنندگان را رهبری کنید، باید وب سایت خود را براساس یک استراتژی تبدیل واضح طراحی کنید. برای این کار، ابتدا وب سایت باید به بازدید کنندگان بگوید که شما چه کسی هستید، چه کاری انجام می‌دهید و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ سپس، آن‌ها را متقاعد کند تا از یک بازدیدکننده به یک مشتری تبدیل شوند. بنابراین اگر به دنبال بهبود نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری هستید، باید بررسی کنید که آیا پلتفرم فعلی شما از ادغام بین وب سایت شما و CRM یا نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی پشتیبانی می‌کند؟ علاوه بر این، ممکن است لازم باشد از یک CMS با ابزار‌های داخلی استفاده کنید.

4. شما می‌خواهید قابلیت‌هایی را به وب سایت خود اضافه کنید.

یک وب سایت باید برای استفاده، درک و حرکت بازدیدکنندگان در قسمت جلویی و تیم بازاریابی در قسمت پشتیبانی راحت و آسان باشد و همانطور که ترافیک وب سایت افزایش می‌یابد، احتمالا لازم است که عملکرد‌های وب سایت نیز به منظور برطرف کردن نیاز‌ها و انتظارات در حال تغییر بازدیدکنندگان و کاربران پشتیبان نیز بهبود یابد. بنابراین اگر می‌خواهید فیلتر‌های محتوای هوشمند یا دیگر ویژگی‌ها را به وب سایت خود اضافه کنید، به پلتفرمی نیاز دارید که عملکرد داخلی قوی و انعطاف پذیری برای ادغام شدن با نرم افزار‌های خارجی داشته باشد. زیرا این‌ها در طول زمان از رشد وب سایت به خوبی پشتیبانی می‌کنند.

5. شما می‌خواهید وب سایت خود را برای بازدیدکنندگان تلفن همراه بهینه‌سازی کنید.

در سال 2019، تلفن‌های همراه 58% از بازدید‌های موتور‌های جستجو را به خود اختصاص دادند و از آن جایی که استفاده از تلفن‌های همراه و جستجو در آن بسیار محبوب است و روز به روز در حال افزایش، موتور‌های جست جو نیز خود را با تلفن‌های همراه تطبیق داده‌اند. در واقع زمانی که کلمه یا موضوعی را در گوگل تلفن همراه خود جستجو می‌کنید، ابتدا نتایجی را مشاهده خواهید کرد که با صفحات موبایل سازگاری دارد. در نتیجه برای اطمینان از این که وب سایت شما در نتایج جستجوی تلفن همراه نمایش داده می‌شود، باید وب سایت خود را برای دستگاه‌های دسکتاپ و تلفن همراه بهینه‌سازی کنید. اگر از پلتفرمی خارج از جعبه واکنش گرا مانند CMS Hub یا Squarespace استفاده می‌کنید، نیازی نیست نگران نحوه نمایش وب سایت خود در دستگاه‌های مختلف باشید. اما اگر از یک سازنده وب سایت مانند Wix استفاده می‌کنید، باید کمی تغییرات ایجاد کنید یا حتی برخی عنصر را مجدد مرتب کنید تا مطمئن شوید که وب سایت در نتایج جستجوی تلفن همراه نمایش داده می‌شود.

آیا زمان طراحی مجدد وب سایت شما فرا رسیده است؟

طراحی مجدد یک وب سایت فرآیندی است که به زمان، تلاش و پول نیاز دارد و اگر بتوانید آن را به طور صحیح انجام دهید، احتمال موفقیت وب سایت شما افزایش می‌یابد. هنگامی که طراحی وب سایت با استراتژی کلی کسب و کار هماهنگ می‌شود، نرخ تبدیل افزایش می‌یابد، رتبه بندی وب سایت بهبود می‌یابد و نیاز‌های تیم و بازدیدکنندگان نیز بر طرف می‌شود.

منبع: hubspot

  • بلاگ
  • 36
  • 0
  • Share
  • (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد