مراحل باز طراحی سایت چگونه است؟

باز طراحی سایت

تمام کسانی که برای کسب و کار خود یک سایت اینترنتی راه اندازی کرده اند، احتمالا با این مشکل مواجه شده اند که طراحی انجام شده برای سایت، گاهی نمی تواند کاربران را جذب و به مشتری واقعی تبدیل کند و مشتری با نگاهی به سایت، صفحه را بسته و به سایتی دیگر می رود؛ بنابراین صاحبان کسب و کار تصمیم می گیرند تا در مورد مشتریان یک بررسی دقیقی انجام داده و سایت خود را مجددا طراحی کنند. در این مقاله قصد داریم به باز طراحی سایت و علت انجام این کار بپردازیم.

منظور از باز طراحی سایت

امروزه دنیای وب با سرعت بسیار زیادی تغییر می کند، برخی از این تغییرات جزئی و برخی دیگر بسیار کلی هستند و ساختار وبسایت را کلا تغییر می دهند. طراحان وب سایت ها نیز به دنبال فراهم کردن راحتی بیشتر کاربران هنگام استفاده از وب سایت و جذب مشتری برای کسب و کار هایی هستند که برای آن ها سایت راه اندازی شده است.

به همین دلیل می توان گفت، با وجود سرعت زیاد تغییرات و هدف هایی که طراحان وب سایت دارند، طبیعی است که وب سایت های طراحی شده در حال حاضر با وب سایت های چند سال پیش تفاوت بسیار زیادی داشته باشد؛ بنابراین برای تمام صاحبان کسب و کار که از سایت برای فروش و جذب مشتری استفاده می کنند، لازم است که سایت های خود را هر یک تا دو سال یکبار مجددا باز طراحی کنند. به طور کلی منظور از باز طراحی یک سایت، طراحی مجدد آن سایت برای رفع نیاز های مشتریان و افزایش درآمد آن کسب و کار است.

کدام وب سایت ها نیاز به باز طراحی دارند؟

  • اگر وب سایت ظاهری قدیمی دارد، باید وب سایت را باز طراحی کنید.
  • اگر میزان ترافیک وب سایت کاهش یافته باشد، باید وب سایت را باز طراحی کنید.
  • اگر فروش خدمات و محصولات کسب و کار کاهش یافته باشد، باید وب سایت را باز طراحی کنید.
  • اگر مشتریان وب سایت شکایتی در زمینه تجربه کاربری و مسائل مربوط به طراحی سایت داشته باشند، باید وب سایت را باز طراحی کنید.
  • اگر نام برند خود را عوض کردید، باید وب سایت را باز طراحی کنید و…

دلایل باز طراحی سایت چیست؟

سردرگمی کاربران در سایت

زمانی که شروع به کار باز طراحی سایت می کنید باید رضایت کاربر سایت را در اولویت قرار دهید و با توجه به آن سایتی را طراحی کنید که دسترسی به بخش های مختلف آن راحت باشد و صفحات آن به طور مناسب دسته بندی شده باشد. برای انجام این کار و جلوگیری از سردرگمی سایت بهتر است خود را به جای کاربر سایت بگذارید.

عدم انتقال صحیح داستان برند، اهداف و ارزش های کسب و کار

انتقال لحن برند یکی از مهم ترین عوامل در موفقیت سایت است. اگر داستان برند شما به خوبی به کاربر منتقل نمی شود یا کاربر متوجه برتری سایت شما نسبت به سایت های دیگر نمی شود، باید سایت را مجددا طراحی کنید.

عدم به روز بودن استاندارد های طراحی سایت

همانطور که می دانید سلیقه کاربران با گذشت زمان تغییر می کند و فناوری های طراحی سایت نیز با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر است. اگر سایت شما بر پایه استاندارد های قدیمی است، حتما باید آن را باز طراحی کنید.

عدم نمایش درست سایت در گوشی همراه

گوش های هوشمند وسایلی هستند که امروزه افراد بیشتر از کامپیوتر و لپ تاپ برای وب گردی استفاده می کنند؛ بنابراین سایتی که طراحی می شود باید قابلیت نمایش در گوشی های هوشمند را داشته باشد و اگر این طور نباشد، سایت نیاز به باز طراحی دارد.

پایین بودن نرخ تبدیل مشتری

بطور کلی یک وبسایت باید مردم را با خدمات یا محصول آشنا کند و باعث پیدا کردن مشتری های جدید و سود بیشتر شود. منظور از نرخ تبدیل مشتری این است که وقتی کاربری به وبسایت مراجعه می کند، همان اقدامی که صاحب وبسایت از او می خواهد را انجام دهد؛ بنابراین اگر وب سایت نتواند بازدید کننده سایت را به مشتری تبدیل کند، باید باز طراحی سایت صورت گیرد.

جمع بندی

همانطور که در دنیای کسب و کار روزانه شاهد تغییرات بسیار زیادی هستیم، این تغییرات وب سایت های کسب و کار ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. زمانی که کسب و کار ها متوجه می شوند که وب سایتشان دیگر مانند قبل پاسخگوی نیاز های کاربران و مشتریان نیست و شکایت هایی از سمت آنان به دستشان می رسد، باید سایت را مجددا طراحی کنند و از تکنیک های جدید بهره بگیرند.

  • بلاگ
  • 209
  • 0
  • Share
  • (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد