روش‌های تولید محتوا برای وب سایت

روش‌های تولید محتوا برای وب سایت

محتوا کلید بازاریابی آنلاین است و امروزه آزمایش انواع محتواهای با کیفیت که با وب سایت هماهنگی و همخوانی داشته باشد، بخش بسیار گسترده‌ای از ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی را تشکیل می‌دهد. در واقع، محتوای جدیدی که به خوبی برنامه‌ریزی شده و به طور خلاقانه در موقعیت مناسب قرار گرفته است، می‌تواند ترافیک بیش‌تری را به وب سایت هدایت کند و رتبه وب سایت را در موتور‌های جستجوگر افزایش دهد.

تکنیک‌ها و ابزار‌های مختلف زیادی وجود دارد که استفاده از آن‌ها موجب ایجاد تعادل در محتوا می‌شود و فرصت‌های بیش‌تری را شناسایی می‌کند تا محتوای مفید و مرتبطی را به مخاطان ارائه دهید. برای آشنایی بیش‌تر با برخی از بهترین راه‌های تولید محتوا با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: تاثیر محتوا در سئو چیست؟

انواع محتوا

پیش از این که نگاهی عمیق به روش‌های تولید محتوا بیاندازیم، بهتر است شما را با انواع اصلی محتوا و هدف هر کدام آشنا کنیم:

محتوای پست وبلاگ

پست‌های وبلاگی که به منظور ایجاد آگاهی از برند و افزایش تعامل با مشتریان مورد استفاده قرار می‌گیرند، یکی از ضروری‌ترین انواع محتوا محسوب می‌شوند. این محتوا‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و اهداف و مقاصد مختلفی را برای هدایت مخاطبان ارائه می‌دهند. به طور مثال، می‌توانید با ایجاد یک وبلاگ آموزنده چیزی را به مخاطبان بیاموزید یا با ایجاد یک محتوا محصولات جدید خود را معرفی کنید.

ویدئو ها

همانطور که می‌دانید، گوگل اولین و بزرگ‌ترین موتور جستجوگر وب سایت است و یوتیوب نیز پس از آن در رتبه دوم قرار دارد. یوتیوب یک پلتفرم عالی برای ارسال ویدئو است که موجب افزایش سرعت کشف محتوا و اطلاعات جدید می‌شود. به طور تقریبی روزانه بیش از 80 دقیقه ویدئو توسط مردم سرتاسر جهان در یوتیوب دیده می‌شود که بدون هیچگونه کاهش سرعتی، می‌توان از آن به عنوان ابزاری عالی برای بازاریابی بهره برد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها روشی جذاب، ساده و عالی برای ارائه بسیاری از اطلاعات محسوب می‌شوند که معمولا بجای محتوا‌های طولانی در پست‌های وبلاگ، از نقاط و اعداد استفاده می‌کنند. استفاده از این نوع محتوا موجب ارائه یک ایده پیچیده بدون نیاز به استفاده از کلمات اضافی به مخاطبان می‌شود و سرعت کار را بهبود می‌بخشد.

راه‌های تولید محتوا

همانطور که قبلا هم گفته شد، تولید محتوا روش‌های مختلفی دارد که در این بخش به 10 مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

1. یافتن کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی معمولا با این هدف انجام می‌شود که صاحبان وب سایت و کسب و کار به طور دقیق متوجه شوند که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و پس از آن، برای ارائه کسب و کار خود از این فرصت‌های مناسب استفاده کنند. در واقع، این کار نه تنها به شما کمک می‌کند تا دید وسیعی نسبت به مخاطبان خود پیدا کنید، بلکه موجب دست یافتن به فرصت‌هایی می‌شود که می‌تواند رتبه وب سایت را افزایش دهد. از توجه به مشتریان، درک شخصیت آن‌ها و آن چه موجب جلب توجه مخاطبان می‌شود غافل نشوید، زیرا این موارد می‌تواند آن‌ها را به سمت وب سایت شما هدایت کند و امکان تولید محتوایی مرتبط و هدفمند فراهم آورد. برای سهولت در یافتن کلمات کلیدی می‌توانید از ابزار‌های زیر استفاده کنید:

Ahrefs به شما این امکان را می‌دهد که یک کلمه کلیدی را وارد کنید و سپس لیستی از کلمات کلیدی با آمار‌های مرتبط را دریافت کنید.

MOZ Keyword Explorer تقریبا شبیه مورد قبلی است و به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی سود‌آور را بیابید و سازماندهی کنید.

Google Keyword Planner به شما کمک می‌کند تا کلمات جدیدی را با آمار‌های مفید بیابید.

Google Search Console یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به صاحبان کسب و کار ایده واضح‌تری در مورد نحوه مشاهده وب سایت توسط گوگل ارائه می‌دهد و مشکلات موجود را می‌یابد.

2. برنامه‌ریزی محتوا و ایجاد یک استراتژی

در این روش باید مشخص کنید که در حال حاضر چه محتوایی دارید و به چه محتوایی نیاز دارید. ممیزی محتوا، یک بخش بسیار ارزشمند از هر استراتژی محتوا و فهرست سازمان یافته‌ای از تمامی محتوا‌های ایجاد شده در وب سایت است که به منظور تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی محتوا‌های موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد. فرآیند ممیزی محتوا معمولا با هدف آشکار کردن نقاط ضعف و قوت و کشف فرصت‌های جدید در استراتژی تولید محتوا انجام می‌شود و وب سایت‌ها می‌توانند از آن برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنند.

برنامه‌ریزی محتوا

داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب برای محتوا می‌تواند موجب تولید محتوایی موثر و ایجاد هماهنگی میان فرصت‌ها شود. برای انجام این کار می‌توانید عناوین، توضیحات و چکیده‌های وبلاگ خود را تهیه کنید و در سریع‌ترین زمان به محتوای مورد نظر خود برسید.

3. استفاده از Google Trends برای شناسایی فرصت‌های محتوا

اگر به دنبال یک ابزار ارزشمند، رایگان و مفید برای تولید محتوا هستید، Google Tremds برای شما بهترین گزینه است. این ابزار امکان تجزیه و تحلیل روند نزولی یا صعودی را به همراه هر اصطلاح مرتبطی با موضوع فراهم می‌کند و برای شناسایی روند‌های فصلی یک گزینه بسیار عالی محسوب می‌شود.

4. ارزیابی رقابت

اگر هیچگونه ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید و به دنبال روش‌های اثبات شده هستید، فعالیت‌های رقبای خود را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید. با این کار می‌توانید فرصت‌های خود را شناسایی و محتوایی بهتر و بزرگ‌تر تولید کنید. سعی کنید با ایده گرفتن از کار‌های رقبا به یک محتوای منحصر به فرد و به دور از هرگونه کپی برداری برسید. برای تجزیه و تحلیل رقبا ابزار‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Ahrefs، Buzzsumo و MozBar اشاره کرد.

5. از عبارات جستجو شده غافل نشوید.

یکی از موثر‌ترین راه‌ها برای تولید محتوا، تجزیه و تحلیل کردن عبارت‌های جستجو شده است؛ زیرا این کار طیف وسیعی از سوالات و موضوعات جستجو شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. عبارت‌های جستجو شده یک منبع غنی است که می‌تواند جزئیات بیش‌تر و آن چه برای بهبود محتوای وب سایت خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهد.

6. استفاده از نظرات برای تولید محتوای تازه

مطالعه و بررسی نظرات مثبت و منفی در مورد محصولات یا خدمات می‌تواند یکی از راه‌های مناسب برای تولید محتوا باشد. زیرا این نظرات و بینش‌ها معمولا دارای نکاتی برای تولید محتوا‌های آینده هستند که شما با انجام آن‌ها می‌توانید نیاز‌های مشتریان و مخاطبان خود را بر طرف کنید. اگر در قسمت‌های مختلف وب سایت خود بخشی را به نظرات کاربران اختصاص نداده‌اید، بهتر است همین امروز دست به کار شوید تا به موضوعات مناسب برای تولید محتوا‌های بعدی برسید.

7. SERP و جستجو‌های مرتبط

Google SERPs یا صفحات نتایج موتور جستجو یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا است که در آن می‌توانید برای هر کدام از کلمات کلیدی خود تعداد بسیار زیادی ایده مرتبط بیابید.

علاوه بر این می‌توانید با جستجوی یک کلمه کلیدی هدفمند در ویژگی پیشنهادات جستجوی گوگل نیز به ایده‌های مورد نظر خود برای تولید محتوا برسید.

8. صحبت با تیم‌ها یا همکاران فروش و بازاریابی

صحبت با تیم‌ها یا همکاران فروش و بازاریابی که به صورت مستقیم با مشتریان و صاحبان وب سایت در تماس هستند، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در مورد چیز‌هایی که مشتریان به دنبال آن هستند، ارائه دهد. بنابراین در اولین فرصت با همکاران فروش و بازاریابی خود جلسه‌ای بگذارید و کلمات کلیدی مناسب را در سوالات مربوط به مشتریان بیابید. به طور مثال می‌توانید از صفحه پرسش‌های متداول استفاده کنید یا یک کتاب الکترونیکی که شامل سوالات باشد، ایجاد کنید. برای افزایش رتبه بندی وب سایت خود سعی کنید هر موضوع را تنها در یک مقاله مطرح نکنید و موضوعات را به موارد مختلفی تقسیم کنید تا مجموعه‌ای از محتوا‌های مرتبط با یکدیگر که بسیار ارزشمند‌تر از یک محتوا است، داشته باشید.

9. در میان گذاشتن ایده‌ها با تیم همکاران

یکی دیگر از راه‌های موثر برای رسیدن به ایده‌های مناسب تولید محتوا، انجام یک جلسه طوفان فکری ساختار یافته با حضور همکاران است که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد. برای این کار لازم است از تمامی همکاران در بخش‌های مختلف کسب و کار استفاده کرده و هدف از برقراری جلسه طوفان فکری را برای آن‌ها بازگو کنید. در این جلسات تمامی ایده‌ها را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید در مورد تمامی آن‌ها به طور دقیق فکر کنید.

10. برنامه‌ریزی محتوا در مورد آن چه در حال رخ دادن است

نوشتن یک محتوا در مورد عرضه محصول یا خدمتی جدید که کسب و کار شما قصد ارائه آن را دارد یکی دیگر از روش‌های تولید محتوا است. فرقی نمی‌کند در کدام مرحله قرار دارید، شما می‌توانید از طریق تولید محتوا در پست‌های وبلاگ خود و انجام مصاحبات ویدئویی محصول یا خدمات جدید خود را به مشتریان معرفی کنید. علاوه بر این، می‌توانید از خبرنامه‌ها، مقالات، نظرات، پادکست‌ها و… که به کسب و کار شما مربوط می‌شود نیز استفاده کنید. برای انجام این کار حتما تعادل را رعایت کنید تا مخاطبان بتوانند به بهترین درک مناسبی از کسب و کار شما برسند.

منیع: innovationvisual

  • بلاگ
  • 210
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد