9 نکته که هنگام باز طراحی سایت خود باید در نظر داشته باشید

باز طراحی سایت

وبسایت، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که برای رشد کسب و کار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی خوب و مناسب وبسایت می‌تواند برند و پیام کسب و کار را به خوبی انتقال دهد و به مخاطبان در درک بهتر محصولات و خدمات سودمند کمک کند.

باز طراحی سایت به صورت دوره‌ای، موضوعی است که اهمیت بسیار زیادی دارد و با انجام این کار می‌توان اطمینان حاصل کرد که وبسایت از به روز‌ترین فناوری‌ها استفاده می‌کند، به بهترین شیوه‌های سئو در حال حاضر پایبند است و نیاز‌های در حال تکامل کسب و کار را رفع می‌کند. اگر چندین سال است که طراحی وبسایت خود را تغییر نداده‌اید، شاید زمان آن رسیده که دست به کار شوید و طراحی جدیدی را ایجاد کنید که وضعیت کسب و کارتان را بهبود بخشد.

بیشتر بدانید: مراحل باز طراحی سایت چگونه است؟

چرا باید به فکر باز طراحی سایت باشم؟

باز طراحی سایت نشان دهنده سرمایه گذاری بر روی موفقیت آینده کسب و کار است و از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب نمایش موثر کسب و کار در برهه‌ای از زمان و پردازش موثر‌تر به اهداف رشد آینده می‌شود.
  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب بهبود نرخ تبدیل برای اقدامات مخاطبان مورد نظر می‌شود.
  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب تقویت تصویر برند و منعکس کردن ارزش کسب و کار می‌شود.
  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب ایجاد اعتماد در مخاطبان می‌شود و احتمال تبدیل آن‌ها به مشتری را افزایش می‌دهد.
  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب به روز رسانی آسان محتوای سایت و کنترل بیشتر آن‌ها می‌شود.
  • طراحی مجدد یک وبسایت موجب پایبندی به بهترین شیوه‌های صنعت مدرن می‌شود و آن‌ها را منعکس می‌کند.

چه زمانی باید به فکر باز طراحی سایت باشم؟

اگر هریک از مشکلات زیر را تجربه می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که وبسایت خود را مجددا طراحی کنید:

  • طراحی نشان دهنده برند کسب و کار نیست و سبک آن قدیمی شده است.
  • وبسایت دارای نرخ پرش بالایی است یا بازدید کنندگان به سرعت وبسایت را ترک می‌کنند.
  • بازدید کنندگان در حال تلاش برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود در وبسایت هستند.
  • کلمات کلیدی وبسایت در موتور‌های جست و جو دارای رتبه خوبی نیست.
  • محتوای وبسایت ارزشی برای بازدید‌کننده ندارد و نمی‌تواند پیام را به خوبی انتقال دهد.
  • وب سایت‌های رقبا عملکرد بهتری دارند.
  • شکایت‌های بسیاری در مورد تجربه کاربری ضعیف وبسایت فعلی دریافت می‌شود.

9 عامل مهمی که باز طراحی سایت را به موفقیت می‌رساند چیست؟

هنگام شروع باز طراحی سایت، عوامل مهمی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین این عوامل می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

اهداف بازاریابی خود را مشخص کنید.

به منظور باز طراحی سایت، ابتدا لازم است اهداف بازاریابی خود را که منعکس‌کننده ماهیت کسب و کار می‌باشد، تعیین کنید. پس از تعیین کردن اهداف، اقداماتی که بازدید کنندگان وبسایت انجامی می‌دهند را شناسایی کنید. این اقدامات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خرید یک محصول

پر کردن فرم تماس

ثبت نام برای خبرنامه ایمیل

دانلود یک بخشی از محتوا

پس از تعیین اهداف و شناسایی اقدامات بازدید کنندگان، معیار‌های مناسب برای پیگیری عملکرد وبسایت که باید عملکرد کل وبسایت را ارزیابی کند را انتخاب کنید. یکی از این معیار‌ها، ردیابی میانگین زمان در سایت و صفحات است که امکان تعیین عملکرد سطح فعلی و مقایسه آن با نتایج عملکردی وبسایت جدید را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت با cms وردپرس

وبسایت را مورد بازرسی قرار دهید.

وبسایت را مورد بررسی قرار دهید و متوجه شوید که چه چیز‌هایی در وبسایت لازم است تغییر کند. این بررسی‌ها معمولا شامل موارد زیر می‌باشد و بهتر است براساس داده انجام شود:

چه صفحاتی بازدید بیشتری دارد؟

چه صفحاتی هیچ ترافیکی ندارد؟

رتبه کلمات کلیدی اصلی وبسایت در موتور‌های جستجو چقدر است؟

بر روی کدام CTA در وبسایت کلیک می‌شود؟

کدام CTA‌ها نتایج دلخواه خود را ایجاد نمی‌کنند؟

میزان تاثیر ساختار وبسایت در هدایت بازدید کنندگان به صفحاتی که به دنبال آن هستند، چقدر است؟

مخاطبان هدف وبسایت را شناسایی کنید.

یک وبسایت موفق، وبسایتی است که نیاز‌های مخاطبان هدف را برطرف نماید. اولین قدم برای این کار، شناسایی مخاطبان هدف است. با توجه به این که جذب مخاطبان گسترده ممکن است کمی وسوسه انگیز باشد، اما لازم است بدانید که این کار موجب عدم ارائه اطلاعات مفید لازم برای جلب رضایت افرادی می‌شود که احتمال زیاد مشتری خواهند شد. به جای این کار بهتر است مخاطبان هدف خود را تا حد امکان محدود کنید و طراحی وبسایت را به گونه‌ای انجام دهید که نیاز‌های خاص مخاطبان را رفع کند. پس از شناسایی مخاطبان هدف، به منظور درک رفتار و ترجیحات خریداران باید مجموعه‌ای از شخصیت‌های خریدار که شامل اطلاعات زیر می‌باشد را ایجاد کنید:

سن

جنسیت

میزان تحصیلات

میزان درآمد

مشکلاتی که آن‌ها تجربه می‌کنند.

راه حل‌های کلی که این مشکلات را برطرف می‌کند.

محصولات یا خدمات خاصی که ارائه می‌دهید و برای مشکلات آن‌ها مناسب است.

با کدام کانال‌های آنلاین ارتباط برقرار می‌کنند.

از چه نوع محتوایی استفاده می‌کنند.

رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا یک چارچوب بسیار خوبی را برای اصلاح استراتژی باز طراحی سایت فراهم می‌کند و موجب می‌شود از نحوه مدیریت تلاش‌های بازاریابی دیجیتال دیگر شرکت‌ها مطلع شوید. مناطقی که رقبا عملکرد بهتری نسبت به عملکرد وبسایت شما دارند را شناسایی و مناطقی که رقبا در آن مخاطبان خود را از دست داده‌اند، ارزیابی کنید. انجام این ارزیابی می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات مشابه در وبسایت جدید خود جلوگیری کنید و از ایده‌های جدید برای رفع نیاز‌های مخاطبان کمک بگیرید.

یک پلتفرم CMS یا سیستم مدیریت محتوا را انتخاب کنید.

امروزه اکثر وبسایت‌های مدرن از سیستم مدیریت محتوا استفاده می‌کنند. این پلتفرم‌ها عملکرد قوی ارائه می‌کنند که امکان کنترل هر جنبه از فرآیند طراحی را فراهم کرده و به روزرسانی وبسایت پس از طراحی را آسان می‌کند. گزینه‌های موجود را بررسی و یک پلتفرم CMS را انتخاب کنید که قابلیت‌های مورد نیاز وبسیات را فراهم می‌کند، اجازه طراحی واکنشگرا را می‌دهد و از بروز‌ترین کد‌ها استفاده می‌کند.

عناصر مهم طراحی را ارزیابی کنید.

طراحی مجددی که برای وبسایت صورت می‌گیرد باید یک تجربه کاربری عالی را ارائه دهد و نیاز‌های کسب و کار را برطرف کند. ممکن است برای انجام این کار از سازنده وبسایت DIY که از پلتفرم‌های قالبی استفاده می‌کند، کمک بگیرید و کنترل زیادی روی عناصر مهم طراحی نداشته باشید. در نتیجه به یک وبسایت عمومی خواهید رسید که نیاز‌های کسب و کار یا مشتریان را رفع نخواهد کرد. برای باز طراحی سایت بهتر است از شرکت‌های طراحی وب که امکان برقراری ارتباط با مخاطبان هدف و تجربه کاربری عالی را فراهم می‌کند، کمک بگیرید. برخی از عناصر مهم طراحی که هنگام باز طراحی سایت باید در نظر گرفته شوند به شرح زیر است:

  • همخوانی رنگ طرح انتخاب شده با برند
  • انتخاب ساختار وبسایت براساس اهداف آن و ماهیت کسب و کار
  • استفاده از تصاویری که موجب برقراری ارتباط مخاطبان با وبسایت می‌شود.
  • استفاده صحیح از CTAها به منظور برقراری تعادل مناسب برای دستیابی به اهداف تبدیل مورد نظر
  • تعیین چیدمان صفحات وبسایت که باید براساس ویژگی‌های کسب و کار و نوع محتوا انجام شود.
  • محتوای وبسایت خود را بروزرسانی کنید.

تولید محتوا به عنوان بخشی از باز طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و علل اصلی آن به شرح زیر است:

بهبود نتایج سئو وبسایت

انتقال پیام برند

اعتماد مخاطبان

برای بروزرسانی محتوای وبسایت، ابتدا لازم است محتوا‌های موجود در وبسایت را مورد بررسی قرار دهید که به شما در شناسایی موارد زیر کمک می‌کند:

صفحاتی از وبسایت که عملکرد خوبی دارند و نیازی به تغییر ندارند.

صفحاتی از وبسایت که به اهداف مورد نظر نمی‌رسند و بازنویسی آن‌ها سودمند است.

موضوعات خاصی که مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

و موضوعاتی که ترافیک وبسایت را افزایش می‌دهند.

دانستن این اطلاعات موجب می‌شود تا مشخص کنید چه محتوایی باید به عنوان بخشی از باز طراحی سایت ایجاد و اضافه شود.

وبسایت را با استفاده از بهترین روش‌های سئو بهینه‌سازی کنید.

طراحی مجدد یک وبسایت آن هم زمانی که مخاطبان نتوانند آن را بیابند هیچ فایده‌ای ندارد. در نتیجه این طراحی وبسایت باید علاوه بر مواردی که گفته شد، یک استراتژی جامع سئو نیز داشته باشد که موجب ظاهر شدن وبسایت در رتبه بندی موتور‌های جست و جو می‌شود. برخی از مهم‌ترین عناصری که باید به عنوان بخشی از استراتژی سئو مورد توجه قرار گیرد به شرح زیر است:

بهینه‌سازی هر صفحه به منظور گنجاندن عناوین صفحه غنی از کلمات کلیدی، توضیحات متا و تگ‌های عنوان و جایگزین صفحه

ایجاد پیوند موثری که موجب ارتباط بهتر بازدیدکنندگان به صفحات می‌شود.

ساختار ناوبری قابل پیگیری که تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

محتوای قابل خواندن و دارای سرفصل‌های فرعی مرتبط

بک لینک‌های جامع از وبسایت‌های خارجی

زمان بارگذاری سریع

بهینه‌سازی وبسایت به دلیل پیچیدگی الگوریتم‌های گوگل و پیشرفت دائمی آن‌ها ممکن است کمی چالش برانگیز باشد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای دستیابی به نتایج دلخواه حتما از یک متصص سئو کمک بگیرید.

Google Analystics را راه اندازی کنید.

هنگامی که وبسایت جدید خود را راه اندازی کردید، باید برای دستیابی به اهدافی که در مرحله اول تعیین کرده‌اید، عملکرد آن را به طور منظم زیر نظر داشته باشید. برای این کار می‌توانید از Google Analystics که ابزاری موثر برای پیگیری موفقیت و تلاش‌های انجام شده برای بهبود وضعیت وبسایت می‌باشد، استفاده کنید.

منبع: webolutionsmarketingagency

  • بلاگ
  • 37
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد