5 روش لینک سازی جهت بهبود رتبه سایت­

لینک سازی

5 روش لینک سازی جهت بهبود رتبه سایت­ ذر سال 2019

لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ راهبردی نوین است کهنه تنها رتبه سایت شما را ارتقا میبخشد بلکه در زمینه بازاریابی و تبلیغات نیز کمک حال شما خواهد بود. اگرچه میزان اثرگذاری کیفیت استراتژی بک لینک بر روی سئو سایت­ همچنان پا برجاست اما روش­های انجام و اعمال آن بر روی سایتها تغییر کرده است. بیشتر روش های لینک سازی در گذشته شامل کامنت و پست گذاشتن در وبلاگ ها و انجمن ها بود که غیر از اسپم کردن سایت ها نتیجه ای دربر نداشت. در این مقاله به معرفی 5 روش لینک سازی جهت بهبود رتبه سایت­ پرداخته ایم.

5 روش لینک سازی جهت بهبود رتبه سایت­ ذر سال 2019

  1. پست مهمان در سایت های معتبر

در این روش شما می توانید از امکانات و خدماتی که سایت های بزرگ در اختیار شما قرار می دهند استفاده نماییدو برخی از وب سایت هایی که کاربران زیادی را جذب کرده اند به مدیران سایت های دیگر اجازه میدهند مقاله ای را به عنوان پست مهمان در سایت خود انتشار دهند. در این اتفاق هم شما می توانید درون مقاله خود لینک سایت خود را قرار داده و به لینکسازی و تبلیغات خود کمک نمایید و هم می توانید سایت مقصد را به صورت رایگان بروز نمایید. همچنین وجود نام برند شما در سایت های بزرگ باعث میشود ترافیک بیشتری جذب نمایید و به شرکت های معتبر نیز خود را شناسایی کنید. از نظر موتورهای جستجو پست مهمان یک بک لینک تایید شده می باشد چرا که مدیر سایت منبع با آگاهی لینک شما را در سایت خود قرار میدهد و خطر جریمه یا پنالتی متوجه شما نخواهد بود.

خب از کجا شروع کنیم؟

معمولا زمانی که نام بک لینک به گوش مدیران سایت ها میرسد ناخودآگاه ذهن آنها به سمت لیست سایت یا لیست بک لینک می رود. یافتن لیست بک لینک معتبر بسیار سخت می باشد چرا که معیار یک لیست زمانی مشخص می شود که در نتایج گوگل شما را رشد دهد. بنابراین وجود یک لیست خام نمی تواند به شما کمک خاصی نماید. بنابراین ما سعی کرده ایم راهنمایی های اساسی برای پیدا کردن لیست سایت هایی که پست مهمان میپذیرند انجام دهیم.

  • یک لیست از سایت­­های احتمالی تهیه کنید

با تحقیق و بررسی در گام اول باید لیست سایت هایی که امکان ثبت بک لینک در انها وجود دارد تهیه کنید. در مرحله بعد باید میزان اعتبار سایت ها و ترافیک انها را بررسی نمایید. طبیعتا سایت هایی که اعتبار بالاتری دارند لینک های معتبرتری نیز می توانند به شما بدهند. با استفاده از ابزارهای سایت moz.com می توانید میزاتن اعتبار هر سایتی را بدست آورید. البته مهمترین عامل در این موضوع رفتار کاربران این سایت ها می باشد. اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستند برخورد و نظرات کاربران آنها کاملا مشخص است که با استناد به آنها می توانید میزان محبوبیت سایت ها را نیز متوجه شوید.

بعد از اینگونه تجزیه تحلیل ها می تواند وضعیت کلی سایت ها دریابید و سایت های بی کیفیت را از لیست خود خارج نمایید. بعد از این مرحله میتوانید با مدیران این سایت ها ارتباط برقرار کرده و از آنان بخواهید که شرایط درج بک لینک یا پست مهمان را برای شما بیان کنند. برای موفقیت در دریافت نظر مثبت مدیر سایت می توانید نوع مقاله خود و ارتباط آن با سایت فعلا را مطرح کنید. سعی کنید مقالات عمیق تری ایجاد کنید. همانطور که موتورهای جستجو به مقالات طولانی تر و تخصصی تر شانس گرفتن رتبه های بهتری میدهند. بنابراین با ارائه بخشی از مقاله سایت خود به مدیر سایت سعی در راضی کردن وی برای دریافت بک لینک نمایید.

لینک سازی

  1. از سرویس های وبلاگدهی و مجلات استفاده کنید

به عنوان دومین راهکار برای ساخت بک لینک می توانید از سایت های وبلاگی یا مجلات استفاده نمایید. در این روش شما هم میتوانید از مدیران اینگونه سایت ها بخواهید که خدمات شما را معرفی کنند یا محصولات شما را بفروشند. در عوض آن میتوانید خدمات ارائه دهید یا مشارکت در فروش داشته باشید. همچنین آنها تبحر بالایی در انتشار مقالات و محصول نویسی دارند که می تواند کمک شایانی به شما کند. حتی می توانید از آنها بخواهید در سایت خود نقدی از محصولات یا خدمات شما بنویسند و به طور غیرمستقیم به معرفی شما بپردازند. هرچقدر تعداد مقالاتی که در مورد شما انتشار می دهند بیشتر باشد اعتبار بک لینکها نیز افزایش پیدا میکند.

  1. محتوای خود را به عنوان یک منبع پیشنهاد دهید

سعی کنید در حوزه کاری خود مرجع شوید. سایت های دیگر به ندرت به شما لینک خواهند داد یا خدمات شما را معرفی خواهند کرد مگر اینکه به نقطه ای رسیده باشید که نفر اول حوزه کاری خود باشید. در این صورت سایت های دیگر مجبورند به شما استناد کنند و با انتشار مقالات و خدمات شما بک لینک هایی رایگان برای شما بسازند. در اینگونه شرایط شما باید محتوایی در اینترنت انتشار دهید که هیچکس توانایی رقابت با شما را نداشته باشد. موتورجستجو همیشه به دنبال منابع و مراجع هر حوزه ای می باشد و کاربران خود را به سمت آن سایت ها روانه میکند.

  1. روش HRAO یا پاسخگویی به سؤالات را امتحان کنید.

در این روش باید به دنبال افراد و مکان هایی باشید که سوالات خود را در مورد حوزه کاری شما مطرح می کنند. معمولا در انجمن ها یا وب سایت هایی مانند Quora, Yahoo! Answers چنین سوالاتی مطرح می شود. میتوانید در اینگونه شرایط حضور داشته باشید و ضمن پاسخ به سوالات کاربران به معرفی سایت و خدمات خود بپردازید و لینک سایت خود را قرار دهید. همچنین میتوانید مولفانی را استخدام نمایید که در سایت های مرجع پست های پرسش و پاسخ قرار داده و کاربران زیادی را جذب نموده و لینک شما را قرار دهند.

  1. لیست فهرست سایت را در سایت خودتان لحاظ کنید.

اگرچه این یک روش قدیمی برای ایجاد بک­لینک­هاست اما هنوز هم نشان دادن فهرست سایت­ها با اهمیت است. شما می توانید با قرار دادن لیست سایت های معتبر به حالت دایرکتوری در سایت خود به معرفی آنها بپردازید تا بتوانید لینک های برگشتی ایجاد نمایید. در این شرایط شما میتوانید کاربران حوزه های مختلف را به سایت خود بکشید. هرچقدر لیست فهرست شما تخصصی تر باشد بهتر می توانید با سایت های مقصد ارتباط برقرار کنید و از آنها بک لینک دریافت کنید.

نکته کلیدی

لینک سازی نیازمند برنامه ریزی عمیق و دقیق می باشد. هرچقدر بک لینک های شما از سایت های معتبر و با کیفیت تری باشد هم در بحث سئو سایت شما و هم در استراتژی بازاریابی شما کمک شایانی خواهد نمود بنابراین با یک برنامه ریزی بلند مدت شروع به جذب لینک های با کیفیت نمایید.

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد