نرخ کلیک (CTR) را بهتر بشناسید!

نرخ کلیک

نرخ کلیک از جمله مباحثی است که ابهامات بسیاری را با خود به همراه دارد و تفاوت میان یک سایت حرفه ای و یک سایت تازه کار را مطالعه گزارش های یک سایت و مدیریت سایت براساس آن گزارش ها مشخص می کند؛ بنابراین زمانی که تبلیغات آنلاین خود را آغاز می کنید، تعداد دفعاتی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک می کنند را می توانید ملاک موفقیت یا عدم موفقیت مرحله نخست کمپین بازاریابی خود قرار دهید. در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی در مورد نرخ کلیک CTR، روش های افزایش این نرخ و تاثیر آن در سئو بپردازیم.

نرخ کلیک چیست؟

یکی از ساده ترین و مشخص ترین راه ها برای رسیدن به میزان اثر بخشی کمپین تبلیغاتی، شمردن تعداد تعاملات میان کاربران و یک تبلیغ مشخص شده است؛ بنابراین زمانی که یک بازدید کننده بر روی تبلیغ کلیک می کند، بدین معنی است که پیام طبق خواسته هر بازاریابی جذاب، جلب توجه کننده و درگیر کننده است. CTR مخفف سه کلمه Click Through Rate و به معنای نرخ کلیک است. از CTR به منظور محاسبه تعداد کلیک هایی که توسط کاربران روی تبلیغات، لینک ها یا کلید های قرار داده شده در وبسایت انجام می دهد، استفاده می شود و شما به کمک آن می توانید مشخص کنید که کاربران اینترنتی تا چه حد جذب محتوای وب سایت شما شده و بر روی آن کلیک کرده اند. نکته قابل توجه این است که تمامی این کلیک ها باعث ورود کاربران به وبسایت می شود و بالا بودن این نرخ می تواند به طور مستقیم بر میزان موفقیت یک وبسایت تاثیرگذار باشد.

تاثیر نرخ کلیک در سئو

برای درک بهتر تاثیر نرخ کلیک در سئو، آن را با یک مثال شروع می کنیم. فرض کنید شما محتوایی را تولید و آن را در نتایج موتور های جست و جو به نمایش می گذارید. اگر افراد بسیار زیادی محتوای شما را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده نمایند اما روی آن کلیک نکنند، به طور قطع نمی توانند با خدمات یا محصولات وبسایت شما آشنا شوند و تمام تلاش های شما برای سئو سایت بی نتیجه خواهد بود. در واقع می توان گفت که نتیجه نهایی عملکرد سئو سایت شما را نرخ کلیک CTR مشخص می کند و برای شما بازگشت سرمایه به همراه دارد. به همین دلیل نرخ کلیک یکی از اصلی ترین معیار هایی است که شما هنگام بهینه سازی وبسایت خود حتما باید به آن توجه داشته باشید؛ بنابراین اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که برای مخاطبان و کاربران به اندازه ای جذاب باشد که روی آن کلیک کنند، نرخ کلیک وب سایت شما افزایش می یابد و در نتیجه هرچه تعداد کلیک هایی که روی محتوای وبسایت شما انجام می شود، بیشتر باشد، رتبه بهتری را در نتایج جستجو گوگل بدست خواهید آورد.

روش های افزایش نرخ کلیک

عنوان سئو را بهبود بخشید.

بهبود عنوان سئو اولین روش برای جلب توجه کاربران است. یک عنوان جذاب و متفاوت می تواند باعث افزایش نرخ کلیک شود.

از توضیحات متا استفاده کنید.

توضیحات متا فرصتی طلایی برای مارکتینگ است و شما باید در هر حوزه کاری که فعالیت می کنید، کلماتی جادویی مانند تعداد محدود، رایگان، آخرین فرصت و… را بکار ببرید تا کاربران را به وجد بیاورد.

تاثیر تغییرات خود را با تست A/B اندازه بگیرید.

برای این که بدانیم تغییر عنوان و توضیحات متا چه تاثیری در افزایش نرخ کلیک داشته باید تغییرات خود را در بازه های زمانی مشخص اندازه گیری کنید.

از نشانه گذاری های استاندارد برای افزایش نرخ کلیک استفاده کنید.

نشانه گذاری های استاندارد، بهترین مدل نمایش در صفحه نتایج جستجو را برای ما فراهم می کند و ماهیت صفحه و نوع محتوا را به گوگل نشان می دهد.

از URL های کوتاه و معنادار استفاده کنید.

گوگل صفحاتی با URL کوتاه و معنادار را بهتر درک می کند و در رتبه بندی به آن ها امتیاز بیش تری می دهد.

از علاقه کاربر به محتوای جدید بهره بگیرید.

از اعداد سال جاری یا سال پیش که نشان دهنده جدید بودن محتواست و عباراتی مانند جدیدترین نکات، مدل های روز و… در عنوان یا توضیحات متا استفاده کنید.

از استراکچردیتا استفاده کنید.

استراکچردیتا کارت طلایی پیروزی در رقابت جذب کاربر محسوب می شود و تفاوتی ندارد که از کدام نوع آن استفاده می کنید بلکه باید به درستی استفاده کنید.

جمع بندی

CTR یا نرخ کلیک، یکی از اصلی ترین معیار هایی است که هنگام بهینه سازی وبسایت باید به آن توجه کنید. نرخ کلیک دقیقا همان تولید محتوایی جذاب و ارزشمند است که مخاطبان را برای کلیک بر روی آن ها تشویق و ترغیب می کند؛ بنابراین هرچه تعداد کلیک بر روی محتوا بیشتر باشد، در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب خواهید کرد. اگر به دنبال افزایش نرخ کلیک وبسایت خود هستید از شرکت پشتیبان وب که در زمینه پشتیبانی سئو فعالیت می کند، کمک بگیرید.

  • بلاگ
  • 161
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد