نحوه فعالیت در شبکه های اجتماعی

اگر از شما بخواهیم که از مثالی عینی برای توصیف کلمه ی ” شلوغی “، نام ببرید احتمالا یاد صف های طولانی مترو و راهروهای پر ازدحام آن خواهید افتاد ولی یکی دیگر از مثال های مناسب برای توصیف این کلمه که خیلی هم دور از ذهن نیست، ” شبکه های اجتماعی ” می باشد. جالب است بدانید در حالی که امکان دارد تنها فعالیت شما در این فضای مجازی شلوغ،  گسترش دادن ارتباطات و یا مشاهده ی عکسها و خبرهای گوناگون باشد، عده ای از افراد هم هستند که با برنامه ریزی درست از این شلوغی و ازدحام سود می برند.

یکی از مفید ترین روش های بازاریابی برای کسب و کار های مختلف از طریق فعالیت در شبکه های اجتماعی می باشد و هیچ محدودیتی از لحاظ نوع کسب و کار وجود ندارد. همانطور که یک فروشگاه آنلاین می تواند با ایجاد پیج های اختصاصی به صورت روزانه بازدید های بیشتری برای سایت خود جذب نماید، حتی اگر هدف شما اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات باشد نیز می توانید این جمعیت شلوغ را به سمت سایت خود هدایت نمایید. فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی به گونه ای به برندسازی برای شغل و حرفه ی شما نیز کمک می نماید. اما برای اینکار لازم است که هنر و یا بهتر است بگوییم دانش لازم برای جذب کاربران فضای مجازی را داشته باشید. بسیاری از افرادی که در حوزه ی وب فعال هستند و مطالعه ی مستمر در این خصوصی دارند به خوبی می دانند که شبکه های اجتماعی می تواند فضای مناسبی برای آغاز بازاریابی اینترنتی و گسترش دادن یک کسب و کار باشد.

قطعا ایجاد یک پیج اختصاصی مرتبط با شغل، شرکت یا فروشگاه شما کار ساده ای است و چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد اما اطلاع از داشتن از روش هایی که در نهایت به افزایش تعداد دنبال کنندگان و مخاطبان می انجامد، نیازمند بررسی و کسب اطلاعات در مورد شبکه های اجتماعی است. نکته ی بعدی این است که باید طبق یک استراتژی و برنامه ریزی مناسب عمل کنید و حضور مستمر و مداومی داشته باشید. بنابراین  شما باید بازه ی زمانی طولانی مدتی را برای کسب نتیجه ی دلخواه خود صرف نمایید. هر چقدر بیشتر مطالعه و بررسی کنید و ایده ها و روش های  به کار گرفته توسط سایرین را تحلیل کنید می توانید به شناخت بیشتری نسبت به تکنیک های بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی دست یابید.

چگونه برای  فعالیت در شبکه های اجتماعی یا Social Media برنامه ریزی و فعالیت کنید؟
  • شناسایی پر مخاطب ترین شبکه ی اجتماعی در جامعه ای که شما در آن زندگی می کنید.
  • شناسایی کلی نیاز و تمایلات افرادی که به عنوان جامعه ی هدف کسب و کار شما هستند ( از لحاظ جنسیت، سن و سال، مواردی که برای آنها جذاب تر خواهد بود، بررسی این موارد به شماکمک می کند تا متوجه شوید کدام دسته از کاربران شبکه های اجتماعی به آنچه شما ارائه می دهید بیشتر نیاز دارند و یا بیشتر علاقه مند هستند )
  • مطالعه و بررسی روش های پیش فرض اطلاع رسانی در این شبکه ها و تکنیک هایی که قبلا توسط صاحبین مشاغل  مورد تست و ارزیابی و استفاده قرار گرفته است، برای مثال گذاشتن پست های تصویری در مورد خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید به همراه برخورداری از متنی کوتاه قطعا بهتر است .
  • توجه داشته باشید که برای فعالیت خود در فضای مجازی لازم است که زمان بندی داشته باشید و پست های خود را در ساعات شلوغی منتشر نمایید، تحقیق کنید که در چه ساعاتی سایت و پیج اختصاصی شما بازدید بیشتری داشته و به طور کلی مخاطبان شما در چه روزها و ساعت هایی در شبکه های اجتماعی فعال هستند، صبح، ظهر و یا شب و حتی نیمه شب ) شناسایی بهترین زمان برای انتشار دادن اطلاعات لازم در خصوص یک کسب و کار می تواند کمک بزرگی به افزایش تعداد مخاطبان  باشد.
  • علامت هشتگ # به عنوان یکی از مهمترین علایم برای جستجو در سوشیال مدیا مورد استفاده قرار می گیرد اما اینکه شما بتوانید مهمترین کلمات کلیدی حوزه ی کاری خود را شناسایی نمایید و به تعداد مناسبی از هشتگ در هر پست خود استفاده کنید، نیازمند مطالعه و کسب تجربه است.
  • سوالی که برای اکثر مدیران شبکه های اجتماعی مطرح می گردد، این است که تعداد به روز رسانی ها در یک روز چقدر باید باشد؟ بهتر است بگوییم که همه چیز تجربی است و بر اساس شرایط مختلف متغیر می باشد و موارد زیر می توانند بر آن تاثیر گذار بوده و نقش تعیین کننده ای داشته باشند:نوع کسب و کار و موضوع فعالیت شما
    اکثر مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی از چه قشری و از چه جنسیتی هستندمیزان نیاز به ارائه ی محتواهای تصویری و متنی چقدر هست ( برای مثال اگر یک پیج فروشگاهی دارید، هر چند روز یک بار محصول جدیدی برای فروش خواهید داشت )موضوع فعالیت شما تا چه حد به مناسبت های موجود در یک سال مرتبط است؟آیا کالا یا خدماتی که ارائه می دهید یکی از نیاز های اصلی مردم جامعه است؟ برای مثال : افراد همیشه به تهیه ی پوشاک نیاز دارند، بنابراین می توانید انواع مدل ها و رنگ بندی های لباس ها را در بازه های زمانی کوتاه منتشر نمایید .در نهایت باید بگوییم که با گذشت زمان  و رعایت مواردی که در بالا به آنها اشاره شد می توانید نتایج خوبی را برای کسب و کار خود ایجاد نمایید و علاوه بر آن به میزان زیادی از تجربه به عنوان مدیر یک پیج اختصاصی در شبکه های اجتماعی دست خواهید یافت.

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد