اسکیما چیست و چه تاثیری روی سئو دارد؟

اسکیما

کدهای اسکیما از جمله آخرین تحولات سئو براساس مقالات روز دنیای سئو است و به کمک آن می توان محتوای سایت را بیشتر از قبل در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار داد. این سبک از بهینه سازی سایت، یکی از قدرتمند ترین ابزارها برای ایندکس شدن در نتایج جستجوی گوگل است که متاسفانه بسیاری از صاحبان وبسایت و کسب و کار از آن بی خبرند. در واقع می توان گفت اسکیما، یکی از کم کاربرد ترین و در عین حال قدرتمند ترین فرم های موتور های جستجو بوده و کد های آن توسط وبسایت Schema.org بوجود آمده است.

اسکیما چیست؟

اسکیما یک زبان نشانه گذاری است که از طریق آن می توانید سایت خودتان را به موتور های جستجوگر نشان دهید. موتور های جستجوگر با بررسی کد های اسکیما در صفحات وب و تجزیه و تحلیل سریع داده های هر صفحه، به کاربران در یافتن نتایج قابل جستجو، کمک بسیار زیادی می کنند. نکته قابل توجه این است که استفاده از این زبان نشانه گذاری در محتوای وب سایت ها از قواعد، قوانین و معیار های مختلفی پیروی می کند و از جمله انواع داده های ساختار یافته و اسکیما می توان به داده های ساختار یافته و اسکیما مقالات، نقد و بررسی، فیلم ها، مناسبت ها، قیمت، محصولات، مشاغل و سازمان ها، رستوران ها و سوالات متداول اشاره کرد.

چگونه از اسکیما درون وبسایت استفاده کنیم؟

اگر فردی هستید که ترجیح می دهید هر کاری باید به دست متخصص همان کار انجام شود، می توانید از افراد متخصص در این زمینه و شرکت هایی مانند شرکت پشتیبان وب که در زمینه سئو سایت و انواع سئو فعالیت دارند کمک بگیرید؛ اما ابزارهای رایگانی وجود دارد که به کمک آن ها و دانش برنامه نویسی می توانید اقدام به ساخت کد های اسکیما برای سایتتان کنید. از جمله این ابزارها که کد های اسکیما با آن ساخته می شود، می توان به گوگل تگ منیجر، گوگل وبمستر تولز، میکرودیتا و… اشاره کرد. برای استفاده از این ابزار ها، اگر به دنبال ابزاری هستید که دردسر کمتری داشته باشد، می توانید از گوگل دیتا هایلایتر که به صورت اتوماتیک صفحات وبسایت شما را نشانه گذاری می کند استفاده کنید.

مزایای استفاده از اسکیما

  • سریع تر و بهتر درک شدن اطلاعات صفحات سایت توسط موتور های جست و جو
  • افزایش بازدید از سایت توسط بازدیدکنندگان و مخاطبان
  • افزایش تشخیص کلمات کلیدی توسط گوگل
  • نمایش برجسته و متفاوت اطلاعات سایت در صفحه نتایج
  • کمک به افزایش نرخ کلیک یا CTR
  • طراحی شدن هریک از نشانه ها و کد ها برای هدفی مشخص
  • بررسی عملکرد صحیح کد ها با استفاده از Structured Data Testing Tool

تاثیر اسکیما بر سئو

با توجه به مزایایی که در قسمت قبل گفته شد، بطور کلی می توان گفت استفاده از اسکیما در سایت باعث بهبود سئو در آن سایت می شود. گوگل در راهنمایی های خود به استفاده از اسکیما تاکید بسیاری داشته و به منظور استفاده آسان از آن ها آموزش هایی را برای برنامه نویسان در بخش Developers قرار داده است؛ بنابراین راهنمایی های گوگل و تجربه دیگر افراد نشان می دهد که در صورت استفاده صحیح از اسکیما در سایت، نتایج بسیار خوبی در سئو سایتتان مشاهده خواهید کرد.

جمع بندی

با وجود پیشرفت روزانه هوش مصنوعی مورد استفاده در موتور های جست و جو، اما هنوز هم نمی تواند مانند یک انسان، ماهیت سایت را درک کند. برای درک بهتر سایت توسط موتور های جستجو، از روش نشانه گذاری استفاده می شود تا ربات های جستجوگر، یک سایت یا مفهوم یک فیلم را بفهمند. باید دقت داشته باشید که هرچه سایت برای ربات های جستجوگر قابل درک تر باشد، بدون شک نتیجه بهتری سایت خواهد داشت. اسکیما یک زبان نشانه گذاری است که از طریق آن می توانید سایت خودتان را برای موتور های جستجو قابل درک تر کنید و بازدید از سایت خود را بالا ببرید.

  • بلاگ
  • 185
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد