چگونه با بازاریابی هدفمند فروشمان را افزایش دهیم؟

بازاریابی هدفمند

امروزه با توجه به این که رقابت های تجاری در هر کسب و کاری افزایش یافته است، صاحبان کسب و کار برای ارائه خدمات و محصولات خود به مشتریان، باید به دنبال روش های جدیدی برای بازاریابی و جذب مشتریان باشند. بازاریابی هدفمند یک استراتژی جدید برای کمک به بقای کسب و کارها است که با یافتن مشتری باعث ادامه حیات کسب و کار می شود و به چهار دسته استراتژی بازاریابی هدفمند مبتنی بر جغرافیای مخاطبان، مبتنی بر گونه جمعیتی مخاطبان، مبتنی بر عوامل روانشناختی و مبتنی بر جذابیت و قابیلیت های مرتبط تقسیم می شود. در این مقاله از شرکت پشتیبان وب به توضیح درمورد بازاریابی هدفمند و ویژگی های آن می پردازیم.

بازاریابی هدفمند چیست؟

هدف قرار دادن همه مردم به عنوان بازار فروش، ایده خوبی نیست و تلاش برای جذب همه مخاطبان باعث کاهش شدید بازدهی کسب و کار شما می شود. بازار هدف، جمعیت خاصی از مخاطبان است که به محصول و خدمات شما نیاز دارند و بازاریابی هدفمند یعنی یافتن آن مشتریان و مخاطبینی که به محصولات و خدمات شرکت شما نیاز دارند. با استفاده از بازاریابی هدفمند، ابتدا کسب و کار شما شناسایی و آنالیز می شود، سپس نقاط ضعف و قوت آن بررسی می گردد. پس از بررسی، مشخص می شود که مشتریان کسب و کار شما چه کسانی هستند و چگونه باید آن ها را جذب کنیم.

این بازاریابی هزینه چندانی ندارد و برای هر کسب و کاری قابل استفاده است. در مرحله بعد، شما با برقراری ارتباطی درست و دائمی، محصولات یا خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهید و آن ها را برای خود حفظ می کنید. با بازاریابی هدفمند شما می توانید پایه های کسب و کار خود را محکم کنید.

کسب و کار هایی که معمولا محصولات یا خدمات تخصصی ارائه می دهند، بیشتر از استراتژی بازاریابی هدفمند استفاده می کنند و تمامی فعالیت های بازاریابی در این کسب و کار ها بر روی گروه های خاصی که احتمال بیشتری برای پاسخگویی دارند، متمرکز می شود. هنگامی که فعالیت های بازاریابی و تبلیغات مرتبط با ذائقه و نیاز مشتریان باشد، افراد تمایل بیشتری دارند تا از آن محصول و خدمات استفاده و برای آن هزینه پرداخت کنند.

ویژگی های بازاریابی هدفمند

ویژگی های بازاریابی هدفمند عبارت است از:

  • حضور موفق در بین مخاطبین احتمالی و نمایش محصولات و خدمات به کسانی که به آن ها نیاز دارند.
  • مشاهده در لحظه مراحل پیشرفت و تغییر مسیر به سوی موفقیت
  • عدم محدودیت زمانی و قابل استفاده در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته
  • هزینه کم نسبت به دیگر روش های بازاریابی
  • جذب مشتریان بالقوه
  • دسترسی آسان
  • قابلیت اندازه گیری و بررسی عملکرد در تمامی مراحل بازاریابی
  • مناسب برای همه کسب و کار ها
  • عدم محدودیت مکانی

افزایش فروش با بازاریابی هدفمند

بازاریابی هدفمند شامل مفاهیم اساسی مانند نیاز، خواسته، تقاضا، کالا، مبادله، معامله و بازار است. در واقع می توان گفت، بازاریابی هدفمند یک زنجیره مفهومی از نیاز به بازار، بازاریابی و بازاریابی کارآمد ارائه می دهد که می تواند پیوند عمیقی بین مشتریان هدف و کسب و کار ایجاد نماید. این نوع بازاریابی بسیار پیشرفته تر از بازاریابی های سنتی است.

هر سازمان مشتریان خاص و ویژه ای برای مصرف کالا های تولیدی خود دارد. با شناسایی خواسته های مشتریان و طبقه بندی نیاز مشتریان با توجه به میزان خرید و نوع رفتار، سلیقه هر مشتری دسته بندی می شود. سپس شرکت باید با استفاده از رضایت و اعتماد که دو شاخص اصلی در عملکرد استراتژی بازاریابی هدفمند است و خلق ارزش های مطلوب و مناسب در محصول، مشتریان را قانع به خرید کند. با اجرای درست استراتژی بازاریابی هدفمند، حفظ مشتریان و وفاداری آن ها به کسب و کار آسان می شود و هزینه های سازمان برای جذب مشتریان جدید به دلیل تبلیغات دهان به دهان توسط مشتریان وفادار، کاهش می یابد. تمامی این عوامل دست به دست یکدیگر می دهد و در نهایت موجب افزایش فروش شده و سودآوری سازمان را به همراه خواهد داشت.

جمع بندی

بازاریابی هدفمند نوع جدیدی از بازاریابی است که تمامی کسب و کار ها می توانند از آن استفاده کند. در مرحله اول بازاریابی هدفمند، کسب و کار شناسایی و آنالیز می شود، در مرحله بعدی نقاط ضعف و قوت آن بررسی می گردد تا مشتریان کسب و کار و نحوه جذب آن ها مشخص شود. این کسب و کار دارای ویژگی های قابل توجهی است و اگر به درستی استفاده شود موجب افزایش فروش و سودآوری می گردد.

  • بلاگ
  • 174
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد