بهترین مسیر های تبلیغاتی برای سایت

روش های تبلیغاتی برای سایت

در گذشته تبلیغات به روش های سنتی انجام می شد اما با پیشرفت تکنولوژی و آشنایی افراد با اینترنت و فضای مجازی، انجام تبلیغات دچار تغییرات اساسی شد. تبلیغات در اینترنت به دلیل کاهش هزینه، صرفه جویی در وقت، جذب مخاطبان و تبدیل آن ها به مشتریان بالقوه با اشتیاق افراد بسیاری مواجه شده است؛ بنابراین زمانی که سایت خود را راه اندازی کردید، باید در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید و بهترین روش تبلیغاتی را برای سایت خود در نظر بگیرید. در این مقاله از سایت پشتیبان وب به معرفی بهترین روش های تبلیغات سایت می پردازیم.

تبلیغات در اینترنت چیست؟

امروزه استفاده از اینترنت برای جستجوی اطلاعات در مورد محصولات و قیمت آن ها قبل از تصمیم گیری نهایی توسط مشتری، کاربرد بسیاری دارد و نمی توان از اهمیت تبلیغات آنلاین چشم پوشی کرد. منظور از تبلیغات در اینترنت، هنر استفاده از اینترنت برای رساندن پیام های تبلیغاتی به مخاطبان هدف و شیوه ای برای متقاعد کردن آن ها به منظور اقدامی مانند خرید است. اغلب کسب و کار ها روزانه تلاش می کنند تا محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی و نظر آن ها را جلب کنند، بنابراین استفاده از یک روش تبلیغاتی درست می تواند آن ها را به هدف خود برساند.

ویژگی های مهم انجام تبلیغات در سایت

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن، یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات در سایت است و برای انجام تبلیغات به این روش، نیازی به پرداخت مبالغ زیاد نیست. بازگشت سرمایه در این روش نیز بسیار قابل توجه است.

تعامل بیشتر با مخاطبان

درباره مخاطبان هدف خود تحقیق کنید تا متوجه نیاز های آن ها به محصولات و خدمات شوید؛ زیرا اینترنت بهترین محیط برای درگیر کردن و تعامل بیشتر با مخاطبان هدف است.

دسترسی جهانی بدون محدودیت زمان

با تبلیغات در سایت و فضای مجازی می توانید در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته به فعالیت خود بدون محدودیت زمانی ادامه دهید و کسب و کار خود را به مخاطبان در سر تا سر جهان و خارج از مرز های جغرافیایی معرفی کنید.

مخاطبان هدف

با تبلیغات در سایت، شما می توانید مخاطبان کسب و کار خود را بیابید و افرادی را مورد هدف قرار دهید که ممکن است به محصولات و خدمات شما علاقه بیشتری داشته باشند.

دسترسی به داده ها

با تبلیغات در فضای مجازی و سایت ها، داده ها در دسترس شما قرار دارند و شما می توانید داده های بدست آمده از مشتریان و مخاطبان را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهید.

نتایج آسان و سریع

نتایجی که از روش های تبیغات آنلاین بدست می آید بسیار سریع و آسان است و فرآیند جذب مشتری بلافاصله پس از تبلیغات شروع می شود.

روابط پایدار با مشتری

نگهداری مشتریان هنگام فعالیت در سایت ها بسیار مهم است و با این کار می توانید مشتریان را مدام به خرید تشویق کنید.

بهترین و موثرترین روش های تبلیغاتی برای سایت

در این بخش از مقاله به معرفی 10 مورد از بهترین و موثرترین روش های تبلیغاتی برای سایت می پردازیم:

1. تبلیغات در موتور جست و جو گوگل

اولین روش، تبلیغات در گوگل است زیرا بیش از 60% ترافیک اینترنت جهان بر روی این موتور جست و جو است و به بیانی دیگر می توان گفت 60% از مخاطبان شما در این موتور جست و جو هستند؛ بنابراین اگر کسب و کار خود را در گوگل معرفی کنید، در زمان بسیار کمی به مشتریان بالقوه خود دست می یابید. متاسفانه در سال های اخیر به دلیل افزایش قیمت دلار، این روش برای ایرانی ها ناکارآمد است و بسیاری از کسب و کار های ایرانی بجای تبلیغات در گوگل به بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو یا سئو می پردازند.

2. سئو یا بهینه سازی برای موتور های جست و جو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو، مجموعه ای از فعالیت هایی است که در طراحی، کدنویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی مورد استفاده قرار می گیرد تا سایت جایگاه بهتری در نتایج جست و جوی گوگل بدست آورد و مشتریان را جذب کند. این مجموعه یک انتخاب هوشمندانه و یک سرمایه گذاری است و تمامی کسب و کار هایی که محصولی تولید یا خدمتی ارائه می کنند، می توانند از آن برای بدست آوردن بهترین جایگاه در گوگل استفاده کنند.

اگر به دنبال جذب مشتری و افزایش بازدید کننده هستید و می خواهید جایگاه بهتری در موتور جستجوگر گوگل داشته باشید، ما به شما شرکت پشتیبان وب را توصیه می کنیم که در زمینه طراحی سایت، سئو سایت و پشتیبانی سایت فعالیت می کند. این گروه با کمک نیرو های متخصص و آگاهی از دانش روز دنیا در این زمینه، ابتدا وضعیت سایت شما را بررسی می کند، سپس با ارائه راهکار هایی که مطابق با استاندارد های لازم هستند به افزایش بازدید سایت شما می پردازند. به صفحه سئو سایت در قسمت خدمات سئو و پشتیبانی شرکت پشتیبان وب مراجعه کنید و با مشاورین با تجربه آن ها در تماس باشید.

3. تبلیغات در شبکه های اجتماعی

گوگل و اینستاگرام، سایت هایی هستند که مردم ایران بیشتر وقت خود هنگام استفاده از اینترنت را در آن ها می گذرانند. اینستاگرام برای کسب و کار هایی مناسب است که خدمات و محصولات مناسب برای عموم مخاطبان را ارائه می دهند. تبلیغات در شبکه های اجتماعی بسیار تاثیر گذار است و محتوای تولید شده در هر کدام با توجه به امکانات آن شبکه باید متفاوت باشد.

4. ویدیو مارکتینگ یا تبلیغات ویدیویی

یکی از محبوبترین موتور های جست و جو و اشتراک گذاری ویدیو در جهان یوتیوب است که برای کسب و کار های خارج از ایران استفاده می شود. یوتیوب در ایران فیلتر است و آپارات نمونه ایرانی یوتیوب محسوب می شود که امکانات محدود تری نسبت به آن دارد. برای حضور قوی در این رسانه های ویدیویی باید ویدیوی تبلیغاتی داشته باشید که بتواند در زمان بسیار کوتاه، پیام تبلیغاتی و برند را به مخاطب برساند.

5. تبلیغات بنری یا نمایشی

تبلیغات بنری نرخ بازدید سایت را بالا می برد و به منظور کشاندن مخاطبین و مشتریان از یک سایت پر بازدید به سایت هدف استفاده می شود. نکات مهمی که در این تبلیغ باید به آن ها توجه کنید به شرح یر است:

  • سایت تبلیغ دهنده و سایت هدف باید از نظر موضوع همسان باشند.
  • بنر تبلیغاتی باید به گونه ای باشد که مخاطب را درگیر کند.
  • مشتری یا مخاطب نباید بلافاصله بعد از کلیک وارد سایت یا قسمت خرید و آشنایی با محصول شود.
  • از بازاریابی درونگرا باید در کنار تبلیغات بنری استفاده شود.

6. تبلیغات همسان

تبلیغات همسان نوعی تبلیغ بنری است با این تفاوت که تبلیغات همسان در انتهای خبر یا مقاله استفاده می شود و به عنوان یک مطلب مرتبط خود را نشان می دهد. برای تبلیغات بنری و همسان باید یک لندینگ پیج جداگانه طراحی کنید و مخاطبان را به چالش بکشید. این دو روش تبلیغاتی جزء روش های دیر بازده هستند و سریعا به فروش ختم نمی شوند؛ بنابراین گزینه مناسبی برای برند سازی خواهند بود.

7. تبلیغات موبایلی یا موبایل مارکتینگ

روش های زیادی برای تبلیغات در موبایل وجود دارد که برخی از آن ها عبارت است از تبلیغات در اپلیکیشن ها، تبلیغات پیامکی، تبلیغات اینترنتی، پوش نوتیفیکیشن ها و… . برای تبلیغات موبایلی ابتدا باید بدانید که برند شما چه موضوعی دارد و مخاطبان و مشتریان برند در چه رسانه هایی حضور دارند.

8. تبلیغات ایمیلی یا ایمیل مارکت

تبلیغات ایمیلی عبارت است از ارسال ایمیل به مخاطبینی که به برند ما علاقه دارند، در خبرنامه ما عضو هستند و خودشان تمایل دارند که ایمیل های ما را دریافت کنند. این نوع تبلیغات باید در کنار بازاریابی درونگرا انجام شود در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت.

9. ریمارکتینگ

در علم تبلیغات و فروش آمده است که یک مشتری باید 7 بار یک محصول یا برند را بشنود و تبلیغ برای او تکرار شود تا خرید صورت گیرد. ریمارکتینگ یعنی تبلیغ مجدد برای کسانی که یک بار برند یا محصولی را دیده اند و با دوباره نشان دادن محصول و برند به آن ها، خرید و استفاده از آن را به مخاطب تکرار شود. اپلیکیشن دیوار امروزه از این روش تبلیغاتی به خوبی استفاده می کند.

10. رپرتاژ آگهی

رپرتاژ آگهی به معنای تبلیغ غیر مستقیم توسط یک مقاله در سایت هایی است که بازدید و مخاطبین زیادی دارند. در این روش یک خبر از شرکت یا محصولی در سایت قرار گرفته و توضیحاتی در مورد آن داده می شود، سپس با استفاده از کلمات کلیدی به سایت هدف لینک داده می شود تا کاربران را به سایت هدف راهنمایی کنند.

جمع بندی

امروزه اکثر مردم در طول شبانه روز از اینترنت استفاده می کنند؛ بنابراین تبلیغ در آن می تواند باعث رشد یک کسب و کار و سودآوری شود. به شیوه درست استفاده از اینترنت برای رساندن پیام های تبلیغاتی به مخاطبان و متقاعد کردن آن ها برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات، تبلیغات اینترنتی گفته می شود. استفاده از اینترنت برای تبلیغات دارای مزایای بسیار خوبی از جمله تعامل بیشتر با مخاطبین، دسترسی به داده ها، روابط پایدار با مشتری و… است. در این مقاله به 10 مورد از بهترین مسیر های تبلیغاتی برای سایت پرداختیم و توصیه می کنیم برای استفاده از هر کدام از این روش ها حتما مشاوره تخصصی انجام دهید.

  • بلاگ
  • 343
  • 0
  • Share
  • (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد