فعال کردن دکمه Enter در فرم ها و button ها

enter-button

امروز قسط داریم به آموزش مطلبی بپردازیم که در سایت ایرانی کمتر درباره اون توضیح داده شده است . تا حالا دقت کرده اید که در بعضی از سایت ها وقتی یک فرم رو پر می کنید و دکمه  Enter کیبورد می زنید ، فرم به طور خودکار شروع به عملیات از پیش تعریف  شده خود می کند که به اصطلاح می گویم فرم  submit شد .
در این آموزش قصد داریم چگونگی فعال کردن دکمه Enter در فرم ها و Button ها توضیح بدهیم . خوب برای شروع ما نیاز داریم که کتاب خانه Jquery رو لود بکنیم و چند خط کد jquery رو بنویسم .

در زیر کتابخانه jquery و نمونه کدی که  لازمه رو می بینید

<script src="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/jquery/3.1.1/jquery.min.js" type="text/javascript"></script>

<script>
$('.input').keypress(function (e) {
  if (e.which == 13) {
    $('form#login').submit();
    return false;   
  }
});
</script>

کدهای بالا رو کپی کرده و در جایی که می خواهید از فرم ها استفاده کنید ، پیس (Paste) کنید (دقت داشته باشید یا در هدر سایت پیس (Paste) کنید یا در فوتر سایت ، یا در بالای فرم مورد نظر).
حالا به توضیحات کد بالا می پردازیم .

در کدهای بالا در لاین ۱ ما کتابخانه jquey ورژن ۳٫۱٫۱ را لود می کنیم و در لاین پنج کدهای keyprees که در واقع دکمه Enter رو فراخونی می کنند می نوسیم ، دقت داشته باشید به input و form#frm  که اشاره داره به فرم مورد نظر ، حتما دمو انلاین را مشاهده کنید و  تمرین کنید تا بتونید بدون مشکل این مبحث رو یاد بگرید ، در انتها ویدیوی آموزشی رو حتما ببنید ببنید . در صورت هرگونه سوال در قسمت نظرات بفرمائید.
دمو انلاین

ویدئو مرتبط به این آمورش

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد