هوش مصنوعی در وبسایت

هوش مصنوعی در وب سایت

اینترنت از زمان ظهور خود تا به حال پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است. در گذشته وبسایت ها فقط شامل صفحات ساده مبتنی بر متن بوده، قالب خاصی نداشت و سرعت آن بسیار کم بود. با گذشت زمان سرعت اینرنت افزایش یافت، وبسایت ها شامل فایل های مختلف، تصاویر، فیلم و تایپوگرافی شدند و اینترنت حتی در تلفن های همراه نیز مورد استفاده افراد قرار گرفت. با پیدایش هوش مصنوعی، اینترنت و وبسایت ها تغییر کردند. هوش مصنوعی به انسان کمک کرد تا برخی کارهای وقتگیر را به آسانی انجام دهد و به پرحاشیه ترین تکنولوژی تبدیل شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کاربرد هوش مصنوعی در وبسایت اطلاعات مفیدی را در پشتیبان وب در اختیارتان قرار دهیم.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به قسمتی از علوم کامپیوتری گفته می شود که مانند انسان بتوانند تصمیم بگیرند و برای تولید ماشین ها بهتر از انسان کار کنند. از جمله توانایی های مشترک میان انسان و هوش مصنوعی می توان به ادراک، خلاقیت، ارتباط، برنامه ریزی، یادگیری و استدلال اشاره کرد.

هوش مصنوعی می تواند به صورت یک برنامه مجزا مانند موتور جستجوگر گوگل باشد و یا روی ماشین و کامپیوتر استفاده شود. اهدافی که هوش مصنوعی برای آن ترکیب شده است شامل هوش اجتماعی، خلاقیت و هوش عمومی، حرکت و دستکاری، حل مساله، پردازش زبان طبیعی، ادراک، برنامه ریزی برای یادگیری ماشین، استدلال و بازنمایی دانش است.

تحقیقات به صورت گسترده در این زمینه توسط شرکت هایی بزرگی مانند: تسلا، ادوبی، بوستون دینامیکس، اپل، آمازون، گوگل، مایکروسافت و… انجام شده است. امروزه از هوش مصنوعی برای وبسایت ها در زمینه طراحی و توسعه وبسایت ها، موتورهای جستجو، پیشنهاد محصولات، تولید محتوا، طراحی تصاویر و … استفاده می شود و آینده ای بسیار تاثیرگذار دارد.

در حال حاضر با هوش مصنوعی سروکار داریم که یکسری ورودی ها را از محیط دریافت کرده و پس از طی پردازش های برنامه ریزی شده، واکنش لازم را نشان می دهد؛ اما باید بدانید که یک هوش مصنوعی واقعی که ممکن است در آینده با آن آشنا شویم به سیستم محاسبه هوشمندی گفته می شود که برای رسیدن به یک هدف، مسائل را تجزیه و تحلیل می کند. با این حال برخی افراد که فکر می کنند پیشرفت زیاد در این زمینه می تواند بشر را نابود کند مخالف شدید پیشرفت هوش مصنوعی تا این اندازه هستند.

تاریخچه چگونگی ظهور هوش مصنوعی

پیش از ظهور هوش مصنوعی، طراحی سایت سخت و زمانبر بود که تنها متخصصان در این زمینه می توانستند از عهده ی انجام دادن آن بر آیند و این کار هزینه ی بسیار زیادی داشت. در آن زمان شما مجبور بودید برای طراحی وبسایت از فناوری های طراحی مانند CSS، HTML و جاوا اسکریپت استفاده کنید و برای هر کدام از صفحات وبسایت گزارشی به صورت عملیاتی انجام دهید.

البته باید توجه داشت که روش های گفته شده برای وبسایت های کوچک خوب بود اما برای وبسایت های بزرگ با صفحات زیاد مشکل ساز بود. تکنولوژی بعدی که کار طراحان سایت را آسان و دنیای طراحی را متحول کرد استفاده از درگ اند دراپ بود که از روش های قبلی راحت تر بود ولی همچنان سخت و زمانبر به نظر می رسید. پس از آن بود که هوش مصنوعی وارد طراحی سایت شد و توانست تغییرات بسیار زیادی را ایجاد کند.

هوش مصنوعی چه کاربردی دارد؟

  1. استفاده از هوش مصنوعی برای کسب و کارها
  • تحلیل و بررسی رفتارهای کاربران به منظور ارائه ی خدماتی بهتر
  • استفاده از ربات های هوشمند به جای نیروی انسانی برای پاسخگویی به مشتریان
  1. استفاده از هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها
  • خودکارسازی وظایف توسعه دهنده و انجام کارهای تکراری برای کدنویس ها
  • بهبود طراحی صفحات وب و تحلیل داده ها در حجم بسیار زیاد
  • خودکار سازی کامل روند تست برای جلوگیری از باگ مخفی شده
  1. فشرده سازی تصاویر بدون آنکه جزئیات تصاویر از بین برود.
  2. میکس موسیقی مانند یک دیجی حرفه ای
  3. یافتن مقاله های آنلاین تحقیقاتی
  4. یافتن بهترین و مرتبط ترین عکس های استوک در دنیای وب براساس جستجوی شما
  5. ذهن خوانی و تکمیل نقاشی پیش از اتمام آن
  6. طراحی وبسایت

وبسایت هایی که با استفاده از هوش مصنوعی طراحی وبسایت انجام می دهند

  • وبسایت گراید Gride

وبسایت گراید که یکی از اولین وبسایت ها در زمینه ی طراحی وبسایت با کمک هوش مصنوعی است، این امکان را به شما می دهد که بدون هیچ مشکلی و با راحت ترین روش وبسایت خود را طراحی کنید. برای طراحی وبسایت فقط چند کلیک ساده، پاسخ به تعدادی سوال و انتخاب ترکیب رنگ مورد علاقتان لازم است. از جمله مزایای این وبسایت می توان به تغییر وبسایتتان در اثر بروز رسانی الگوریتم های هوش مصنوعی اشاره کرد.

  • وبسایت Fire drop

وبسایت fire drop برای طراحی وبسایت از یک هوش مصنوعی به نام Sacha استفاده می کند و طراحی وبسایت از طریق آن بسیار آسان است به طوری که شما باید با هوش مصنوعی در این وبسایت چت کرده و نیاز های خود را بیان کنید.

  • وبسایت WIX

وبسایت wix در ابتدای کار خود از سیستم دراگ اند دراپ استفاده می کرد و شما به راحتی می توانستید وبسایت خود را سفارشی سازی کنید؛ اما امروزه این وبسایت از هوش مصنوعی ADI استفاده می کند که شما از طریق آن می توانید به آسانی و خیلی سریع وبسایت خود را طراحی کنید.

  • پلاگین وردپرس

امروزه سیستم مدیریت پرطرفدار توانسته پلاگین های متنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد که شما با استفاده از هوش مصنوعی بتوانید برخی مراحل طراحی سایت خود و فعالیت های مربوط به سوالات را بسیار آسان انجام دهید. شما از طریق این پلاگین های دارای هوش مصنوعی می توانید با بازدید کنندگان سایتتان تعامل داشته باشید.

جمع بندی

همان طور که در متن مقاله گفته شد هوش مصنوعی به بخشی از علوم کامپیوتری می گویند که برای تولید ماشین ها بهتر از انسان کار کند، مانند انسان تصمیم بگیرد و یکسری توانایی های مشترک از جمله ادراک، خلاقیت، ارتباط، برنامه ریزی، یادگیری و استدلال با انسان داشته باشد. در گذشته طراحی سایت بسیار زمانبر و سخت بود که توسط متخصصان انجام می شد و امروزه با ورود هوش مصنوعی همه چیز تغییر کرد.

همانگونه که مشخص است به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی حضور پر رنگ تری در طراحی وبسایت خواهد داشت و زمانی می رسد که این کا را به صورت کاملا مستقل انجام دهد. در این مقاله تعریفی از هوش مصنوعی ارائه کرده، تاریخچه ی پیدایش آن را بیان کردیم و سایت هایی که در زمینه ی طراحی وبسایت با کمک هوش مصنوعی فعالیت دارند را معرفی کردیم و کاربرد هوش مصنوعی در زمینه های دیگر را نیز بیان کردیم.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد