گوگل دنس چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

گوگل دنس

امروزه گوگل به محتواهای جدیدی که به صورت روزانه منتشر می شوند و در صفحات دوم به بعد نتایج جستجو قرار می گیرند، فرصتی می دهد تا به صفحه اول جستجو بیایند؛ بنابراین می توان گفت برای الگوریتم گوگل دنس در گوگل، رفتار کاربران پس از ورود به صفحه مورد نظر، تعداد کلیک های دریافتی و مدت زمان حضور آن ها در صفحه اهمیت بسیار زیادی دارد. در این مقاله از شرکت پشتیبان وب که در زمینه پشتیبانی سئو فعالیت می کند، به معرفی گوگل دنس و تاثیر آن بر سئو می پردازیم.

گوگل دنس چیست؟

گوگل دنس یا رقص گوگل یعنی گوگل در بازه زمانی محدود که ممکن است بین چند ثانیه تا چند روز متغیر باشد، رتبه سایت ها را موقتا بالا و پایین می کند تا سایت های دیگر نیز فرصت دیده شدن داشته باشند. نتایج بدست آمده پس از تغییر رتبه بندی، با صفحه ای که قبلا در این رتبه بوده است مقایسه می شود. اگر عملکرد سایت بهتر باشد، رتبه سایت بهبود می یابد و اگر سایت عملکرد خوبی نداشته باشد و نتواند نظر مخاطبان را جلب کند، به جایگاه قبلی خود باز می گردد و حتی ممکن است از لیست نتایج گوگل حذف شود.

این الگوریتم می تواند برای شما فرصتی عالی محسوب شود، بنابراین بهتر است برای رو به رو شدن با آن آمادگی لازم را داشته باشید تا از آن به بهترین شکل برای افزایش رتبه سایت خود استفاده کنید. نکته قابل توجه این است که عوامل متعددی از جمله سن یک صفحه، کلمات کلیدی، رقابت پذیری یا تنوع بیشتر در یک کسب و کار، لینک سازی و تغییرات اساسی در صفحه می تواند بر میزان رقص گوگل تاثیر بگذارد.

تاثیر گوگل دنس روی سئو سایت

در ابتدا باید بدانید سئو چیست؟ سئو، مجموعه ای از تکنیک ها و ترفند هایی است که براساس نحوه عملکرد الگوریتم های موتورهای جست و جو بدست آمده و به منظور بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. حال که با سئو آشنا شدید، به تاثیر گوگل دنس بر روی سئو سایت و ارتباط آن ها با یکدیگر می پردازیم. بین گوگل دنس و سئو سایت ارتباط مستقیمی وجود ندارد و عملکرد گوگل دنس مثل الگوریتم های دیگر، معیار مشخصی ندارد. پس نمی توان فهمید در جدید ترین رقص گوگل، کدام معیار ها از ارزش بیشتری برخوردار هستند تا سایت را براساس آن ها بهینه سازی کنیم. همانطور که گفته شد، گوگل دنس رتبه سایت را موقتا بالا و پایین می کند و با در نظر گرفتن یکسری فاکتور ها مانند رفتار کاربران، به سایت شما رتبه می دهد؛ بنابراین باید کاربران خود را راضی نگه دارید، سایت را برای کاربران بهینه کنید تا اگر رتبه سایت شما با گوگل دنس افزایش یافت، کاربران با آن بهترین تعامل را داشته باشند. برای این کار روش های زیادی از جمله:

  • تولید محتوای مفید و با کیفیت
  • ایجاد جذابیت بصری
  • تولید تیتر های جذاب
  • بهبود لینک سازی داخلی و… را می توانید استفاده کنید.

چرا رتبه وب سایت در گوگل تغییر می کند؟

امروزه گوگل معیار های زیادی برای رتبه بندی کلمات کلیدی دارد و در هر کلمه کلیدی، تعداد بسیار زیادی وب سایت برای بدست آوردن صفحه اول گوگل با هم رقابت می کنند. اگر یک وبسایت، معیار مورد توجه گوگل دنس را داشته باشد، گول به آن امتیاز مثبت می دهد و این امتیاز مثبت باعث افزایش رتبه آن سایت و کاهش رتبه دیگر سایت ها می گردد. این فرمول برای معیار های بسیار زیاد و تعداد زیادی وب سایت انجام می شود. در حال حاضر، گوگل دنس هدفی به غیر از بررسی مجدد وب سایت ها ندارد و در آن معیار ها در هر سایتی مورد آزمایش قرار می گیرد و رتبه آن سریعا تغییر می کند. به همین دلیل در هنگام اجرای گوگل دنس، تغییر ناگهانی رتبه دیده می شود و پس از آن معمولا سایت ها به رتبه قبلی خود باز می گردند.

جمع بندی

گوگل دنس یا رقص گوگل یکی از الگوریتم های گوگل است که مانند دیگر الگوریتم ها سعی دارد بهترین سایت ها و صفحات را با یک روش متفاوت بیابد. عواملی مانند سن سایت، رقابت، لینک سازی خارجی و آپدیت محتوایی، عواملی هستند که احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن وب سایت توسط گوگل دنس را افزایش می دهد. بهتر است از قبل آمادگی رو به رو شدن با گوگل دنس را داشته باشید و از آن به عنوان فرصتی برای افزایش رتبه سایت استفاده کنید.

  • بلاگ, سئو
  • 222
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد