انواع وب‌ سایت‌

در ابتدا وب‌سایت‌ها صرفا برای ارائه اطلاعات به‌وجود آمده بودند، با گسترش علم و تکنولوژی و حضور بیشتر مردم در اینترنت موجب شد تا سازمان‌های دولتی، تحقیقاتی و آموزشی وب‌سایت‌های خود را راه‌اندازی کرده و به تبادل اطلاعات با یکدیگر و مردم بپردازند. به مرور و با گسترش شبکه جهانی وب، کسب و کارهای زیادی وب‌سایت خود را راه‌اندازه و از طریق آن خدمات یا محصولات خود را به مردم معرفی کردند. در حال حاضر انواع گوناگونی از وب‌سایت موجود می‌باشد که هر یک متناسب با نیاز صاحبان آن، هدفی را دنبال می‌کنند. در ادامه این مقاله به معرفی بعضی از انواع پرکاربرد وب‌سایت‌ می‌پردازیم.

وبسایت شخصی

یک وب‌سایت شخصی نشانگر شخصیت شماست! این وب‌سایت شما را معرفی کرده و حیطه علایق، اهداف، توانمندی‌ها و دستاوردهای‌تان را نشان می‌دهد. بسیاری از افراد از وب‌سایت شخصی خود برای نمایش نمونه کارهایشان استفاده می‌کنند. هدف این وب‌سایت‌ها معرفی افراد، یافتن دوستان و افراد هم سلیقه است.

وبسایت شخصی

وبسایت صفحه ورود

این وب‌سایت‌ها به دنبال وادار کردن افراد به انجام فعالیتی خاص نظیر خرید محصول، ثبت نام یک دوره و مواردی از این قبیل می‌باشد. برای رسیدن به این هدف یک صفحه ورود می‌بایست به توضیح همه چیز درباره یک محصول یا سرویس بپردازد تا بتواند برای مخاطب احساس علاقه و نیاز به خرید ایجاد نماید.

وبسایت سرگرمی

وب‌سایت‌های موجود در اینترنت صرفا تجاری نیستند، در این میان وب‌سایت‌های سرگرمی نیز مخاطبین خاص خود را داشته و بسیار محبوب هستند. محتوای متنوع و جذاب این وب‌سایت‌ها مخاطبین زیادی را برایشان به ارمغان آورده است، به طوری که صاحبانشان از طریق تبلیغات درآمد قابل توجهی کسب می‌کنند. متن و کلیپ‌های خنده‌دار، کامیک‌ها و حتی آزمون‌های جالب، از نمونه محتوایی است که در این وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

وبسایت سرگرمی

وبسایت کاتالوگ

این وب‌سایت‌ها ساختاری بروشور ماننده دارند اما برخلاف بروشور‌ها، تعداد صفحات این وب‌سایت‌ها نامحدود است. هدف از راه اندازی وب‌سایت کاتالوگ، خبردار کردن مشتریان بالقوه و سایر کسب و کارهای مرتبط از تمام محصولات پیشنهادی می ‌باشد. در این وب‌سایت‌ها جزئیات دقیقی از محصول همراه با عکس‌، قیمت و یا نحوه استفاده از آن، منتشر می‌گردد.

وبسایت فروشگاهی

برای هر کسب و کاری داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی همانند ویترینی اختصاصی در فضای وب است که می‌تواند از طریق آن، محصولات و یا خدمات خود را ارائه کند. صاحبان کسب و کار از این طریق می‌توانند از مزایای فروش آنلاین نیز بهره ببرند.

 

وبسایت فروشگاهی

وبسایت پورتفولیو (نمونه کار)

همانطور که از نامش پیداست، از این وب‌سایت‌ برای نمایش بهترین کارهای نویسنده یا صاحب آن استفاده می‌گردد. این قبیل وب‌سایت‌ها حکم گالری نمایش آثار را برای صاحبان خود ایفا می‌کنند که از این طریق، مشتریان بالقوه با مشاهده نمونه کارها می‌تواند راحت‌تر تصمیم‌گیری کند. وب‌سایت‌ نمونه کار بیشتر میان عکاسان، استدیو‌های عکاسی و طراحان وب محبوبیت دارد.

وبسایت پورتفولیو (نمونه کار)

وبسایت خبری

در تمام حیطه‌های خبری، این وب‌سایت‌ها منبعی فوق العاده از اطلاعات هستند. هدف آن‌ها این است که جدیدترین اخبار را در کمترین زمان ممکن در اختیار کاربر قرار دهند. به همین دلیل می‌بایست مرتباً به‌روز  شوند. مدیریت صحیح و تبلیغات موثر می‌تواند سود محسوسی را برای مالک سایت به ارمغان آورد.

وبسایت خبری

وبسایت کسب و کار

این وب‌سایت‌ها، سایت اصلی، رسمی و نماینده‌ای قابل اعتماد از یک کسب و کار هستند. هر کسب و کاری که می‌خواهد در زمینه کاری خود پیشرو باشد، نیاز به یک وب‌سایت مطلوب دارد که بر اساس نیازهای آن، طراحی و راه اندازی شده باشد.

وبسایت کسب و کار

وبسایت پورتال

قدرتمند‌ترین و پیچیده‌ترین منابع وب در میان انواع متفاوت وب‌سایت‌ها، مربوط به این دسته است. وب‌سایت‌های پورتال به دلیل محتوای گسترده‌ای که دارند، هم برای مخاطبین و هم برای موتورهای جستجو جذاب هستند.

وبسایت پورتال

وبسایت مالتی مدیا

همانطور که مطلع هستید محتوای بصری مخصوصا صدا و فیلم، از محبوبیت ویژه‌ای میان کاربران برخوردار است. به کمک این نوع محتوا می‌توان ترافیک زیادی را جذب کرد. از بزرگترین، محبوب‌ترین و موفقت‌ترین وب‌سایت‌های مالتی مدیا می‌توان یوتیوب را نام برد.

وبسایت مالتی مدیا

وبسایت انجمن آنلاین

این وب‌سایت‌ها می‌توانند جزئی از یک وب‌سایت یا پروژه‌ای بزرگتر باشند. انجمن‌های آنلاین یک فضای اختصاصی برای گفتگو درمورد موضوعات مختلف و یا اشتراک گذاری تجربیات کسب و کارها است. مدیر این و‌ب‌سایت‌ها هر زمان که نیاز باشد می‌تواند در گفتگو‌ها شرکت کند.

وبسایت انجمن آنلاین

وبسایت رزومه

همانطور که از نامش پیداست، این وب‌سایت جایگزینی مدرن برای فایل های رزومه مرسوم است. درصورتی که به‌درستی تالیف شوند، به سرعت جلب توجه خواهند کرد.

 

وبسایت رزومه

وبسایت آموزشی

هدف از راه‌اندازی این قبیل وب‌سایت‌ها تبلیغ یک موسسه یا مجموعه‌ای از موسسات آموزشی است. در یک وب‌سایت آموزشی اطلاعات جامعی پیرامون موسسه، ماهیت، مدرسان، فرصت‌های آموزشی و دستاوردهای آن ارائه می‌گردد.

وبسایت آموزشی

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد