7 روش بهبود سئو سایت

بهبود سئو سایت

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر بوده و بهبود سئو سایت نیازمند فرآیندی مستمر است که توسط متخصصان در این زمینه انجام می شود. در سئو سایت هر کسب و کاری با توجه به زمینه فعالیت خود، کلماتی کلیدی مدنظر دارد که در صورت رتبه گرفتن با آن کلمات، می تواند توسط مشتریان خود دیده شود. در این مقاله از پشتیبان وب که در زمینه پشتیبانی سایت، پشتیبانی سئو و انواع سئو سایت فعالیت دارد، قصد داریم شما را با 7 روش بهبود سئو سایت آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

روش های موثر در بهبود سئو سایت

سئو یا بهینه سازی سایت چیزی است که نعیین می کند در نتایج جست و جو، سایت شما در چه جایگاه و رتبه ای قرار دارد. در هر نوع سایتی که دارید، داشتن یک استراتژی موفق برای بهبود سئو سایت باعث می شود شما مشتری بیشتر، بازدید کننده بیش تر و در نتیجه سود آوری بیشتری داشته باشید. برای بهبود سئو سایت روش های مختلفی وجود دارد و باید بر روی بهینه سازی سایت خود کار کنید تا موتور های جستجوگر سایت شما را ارزشمند دانسته و آن را در نتایج بالای صفحه گوگل به کاربران نشان دهد. در این بخش از مقاله به 7 روش از روش های موثر در بهبود سئو سایت می پردازیم.

  1. تولید محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت به عنوان هسته اصلی موفقیت سئو محسوب می شود، بنابراین برای سایت خود محتوایی با کیفیت تولید کنید. ابتدا اطمینان حاصل کنید که هر مطلب حداقل دارای 300 کلمه باشد و حتما به این مساله توجه کنید که موتور های جستجو می توانند مطالب کپی شده را تشخیص داده و سایت شما را به دلیل کپی کردن مطالب مجازات کند، پس به هیچ وجه مطالب را کپی نکنید. از نوشتن یک متن طولانی و یکپارچه خودداری کرده و سعی کنید از منابع و مراجع رسمی و معتبر برای نگارش محتوای خود استفاده کنید.

  1. افزایش سرعت لود سایت

در حال حاضر میانگین بارگزاری سایت های گوگل 3 ثانیه است و برای سایت های تجارت الکترونیک تا 2 ثانیه نیز کاهش یافته و در آینده ای نه چندان دور به نیم ثانیه نیز کاهش می یابد؛ اما نکته قابل توجه این است که این روزها سرعت در دنیای دیجیتال حرف اول را می زند؛ بنابراین برای بهبود سئو سایت خود باید بر روی سرعت آن کار کنید و قبل از انتخاب سرور به منظور اطمینان از سرعت مناسب، حتما سرعت ارائه خدمات سرور مورد نظر را بررسی کنید.

  1. کاهش حجم تصاویر وب سایت

استفاده از تصاویر برای وبسایت فوق العاده است اما برای این که تصاویر باعث بهبود سئو سایت شما شود، تصاویر باید به درستی بهینه شود. تصاویر بزرگ، زمان بارگذاری سایت شما را افزایش می دهد و این موضوع باعث آسیب به رتبه بندی شما می شود. در این قسمت برای بهبود سئو سایت باید به فرمت و سایز عکس ها توجه بسیاری داشته باشیم و از کلمات کلیدی برای تصاویر خود استفاده کنیم.

  1. لینک دادن داخلی به مقالات قبلی

یکی از مهم ترین روش ها برای بهبود سئو سایت، ارتباط بین صفحات داخلی سایت است. شما با لینک دادن داخلی به مقالات و صفحات دیگر سایتتان، به گوگل می گویید که آن صفحات از سایتتان نیز اهمیت دارد. برای ایجاد ارتباط تلاش کنید، اما دقت داشته باشید که تعداد لینک های داخلی نباید زیاد باشد. برای این کار می توانید عینا با همان عنوان مقاله مورد نظر به آن لینک بدهید، یا کلمه کلیدی مهمی را در عنوان مقاله بیابید و به آن لینک بدهید.

  1. اصلاح لینک های شکسته

لینک شکسته لینکی است که با کلیک بر روی آن به صفحه ای بدون محتوا وارد می شوید و صفحه ای که بعد از کلیک وارد آن شده اید، صفحه 404 است. اگر برای لینک های ارتباطی از وب سایت های معتبر استفاده می کنید، دیگر نیازی نیست نگران شکستن لینک ها باشید. لینک های شکسته می تواند موجب کاهش رتبه سئو شما شود و برای جستجوی این لینک ها در وبسایتتان می توانید از ابزاری مانند dead link checker استفاده کنید. پس از یافتن این لینک ها می توانید آن ها را حذف یا اصلاح کرده و سئو سایت خود را بهبود بخشید.

  1. ریسپانسیو کردن قالب

همانطور که می دانید، امروزه استفاده از تلفن همراه رو به افزایش است و با سرعت بسیار زیادی در حال پیشی گرفتن از رایانه و لپ تاپ می باشد. نکته قابل توجه این است که بیش از 60 درصد جستجو های گوگل توسط افراد از طریق تلفن همراه انجام می شود. پس بدیهی است که گوگل می تواند این موضوع را تشخیص داده و سایت ها را بر این اساس رتبه بندی کند. در نتیجه برای بهبود سئو سایت باید قالب را ریسپانسیو کرده و رتبه سئو خود را بالا ببرید.

  1. اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی یعنی هر پستی که در سایت خود می گذارید، در شبکه های اجتماعی خود نیز بگذارید. با انجام این کار می توانید ارزش سایت خود را بالا برده و رتبه ای بالا در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید. اشتراک گذاری مطالب و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت امری زمانبر است. دقت داشته باشید که در استفاده از شبکه های اجتماعی به دنبال دور زدن گوگل نباشید زیرا گوگل برای بررسی شبکه های اجتماعی اصول و الگوریتم خاصی دارد.

جمع بندی

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر است و هر کسب و کاری با توجه به زمینه فعالیت خود، می تواند توسط مشتریان خود دیده شود و سود بیشتری کسب کند. سئو یک روش مقطعی نیست و وبسایت شما برای بهبود سئو سایت باید در هر زمانی روی آن تمرکز داشته باشد. در این مقاله به 7 روش برای بهبود سئو سایت اشاره کردیم که شما با انجام آن ها می توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید.

  • بلاگ
  • 578
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد