تاثیر شبکه های اجتماعی بر بهبود سئو

تاثیر شبکه های اجتماعی بر بهبود سئو

شبکه های اجتماعی که افراد زیادی امروزه با آن سروکار دارند با سئو رابطه مستقیمی دارد و فعالیت در اینگونه شبکه ها می تواند سئو را بهبود بخشیده و به جایگاه سایت شما در موتور جستجوگر گوگل و افزایش بازدید کنندگان آن کمک کند. به منظور بهبود سئو با کمک شبکه های اجتماعی، باید با چگونگی فعالیت در این شبکه ها و فعالیت اصولی و منظم در آن ها آشنا شوید و از این شبکه ها به سایت خود بک لینک بزنید. در این مقاله از سایت پشتیبان وب که در زمینه پشتیبانی سئو، نگهداری و طراحی سایت فعالیت دارد، قصد داریم شما را با بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو و اهمیت استفاده از آن ها آشنا کنیم.

بهترین شبکه های اجتماعی برای سئو

شبکه های اجتماعی برای برند شما با هزینه ای بسیار کم تبلیغات کرده و با قابلیت خواندن، نظر دادن و اشتراک گذاری مطالبی که دارند، به شما در پیدا کردن مشتری و ارتباط با آن ها کمک می کنند. این شبکه ها بر پایه تعامل افراد با یکدیگر و گروه های مختلف بوجود آمده اند. توییتر، لینکدان، فیسبوک و اینستاگرام از بهترین شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو هستند که در این بخش از مقاله هر کدام را به صورت جداگانه توضیح می دهیم.

توییتر

اولین پلتفرم محبوب، مهم و پر سرعت در شبکه های اجتماعی، توییتر است. توییتر محل بحث و رد و بدل کردن اطلاعات می باشد و شما باید فعالیت های زیادی در آن داشته باشید، اطلاعات شرکت را در بحث ها به اشتراک بگذارید و به کسب اعتبار با امکانات زیادی از جمله افزونه بخصوص بپردازید. این شبکه اجتماعی کاربران بسیار زیادی دارد و می تواند بازدید کنندگان سایت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

لینکدین

لینکدین به عنوان مرجع تخصصی برای معرفی مشاغل و مهارت های مختلف افراد و بزرگترین شبکه مشاغل با حدود 500 میلیون نفر کاربر و با بیش از 10 میلیون فرصت شغلی در جهان است. این سایت خود را به یک پلتفرم انتشار محتوا تبدیل کرده است و بهترین محیط برای قرار دادن مقالات محسوب می شود که از سال 2012 محتویات آن در موتور جستجوگر گوگل نمایش داده می شود.

فیسبوک

فیسبوک یکی از شبکه های محبوب و پر کاربرد در دنیا است و افراد زیادی برای اشتراک گذاری محتوا از آن استفاده می کنند. این شبکه تاثیر گذار بر سئو سایت می تواند ارسال و به اشتراک گذاری مطالب با دنبال کنندگان را برای شما آسان کند و این امکان را به شما می دهد تا لینک هایی را با بلاگ ها، فیلم ها و اینفوگرافیک ها به اشتراک بگذارید. یک تحقیق انجام شده نشان می دهد، مطالبی که در فیسبوک نرخ تعاملی بین 6 تا 13 درصد دارند، رتبه بهتری نسبت به دیگر پست ها بدست می آورند.

اینستاگرام

اینستاگرام یکی دیگر از شبکه های اجتماعی است که با فعالیت درست در آن، می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید و بازدید سایتتان را بالا ببرید. برای فعالیت در این شبکه ابتدا باید اکانتی که در آن ساخته اید را با کمک لینک به سایت خود متصل کنید، بازار هدف خود را مشخص کنید و با فالوور ها و فالویینگ های خود در ارتباط باشید. در این شبکه بهتر است به صورت منظم و در یک زمان مشخص ترجیحا در ساعات ابتدایی روز، ظهر هنگام استراحت و بعد از ساعات کاری پست بگذارید.

 اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو سایت

میزان محبوبیت در شبکه های اجتماعی برای موتور های جستجوگر مانند گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد و تنها مشهور و بزرگ بودن یک برند در این شبکه ها کافی نیست، بلکه باید عملکرد خوبی در این شبکه ها داشته باشید. برای افزایش محبوبیت باید از قابلیت های ساده و اولیه این شبکه ها مانند تعامل، اشتراک گذاری و نظر سنجی درست استفاده کرده و با استفاده از مطالب چالشی، مخاطبان را ترغیب و درگیر به نظر دادن و مشارکت کنید. طبق اظهارات گوگل، شبکه های اجتماعی بر ترافیک ارجاعی تاثیر می گذارند و می توان از آن ها به عنوان ابزاری برای افزایش بازدید سایت استفاده کرد؛ بنابراین استفاده از شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدید کنندگان و مشتریان سئو سایت هم اهمیت دارد و هم موثر است.

جمع بندی

توییتر، لینکدان، فیسبوک و اینستاگرام از بهترین شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو هستند و بر پایه تعامل افراد با یکدیگر و گروه های مختلف بوجود آمده اند. فعالیت در اینگونه شبکه ها می تواند سئو را بهبود بخشیده و به جایگاه سایت شما در موتور جستجوگر گوگل و افزایش بازدید کنندگان آن کمک قابل توجهی کند.

  • بلاگ
  • 1293
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد