6 نکته مهم درباره تگ‌ عنوان

تگ عنوان

تگ‌ عنوان و 6 نکته مهم درباره آن

اخیرا تغییراتی که گوگل در عنوان SERP و تگ‌ عنوان به وجود آورده غوغایی در دنیای سئوکاران ایجاد کرده است. بسیاری از سئوکاران از این موضوع واقعا عصبانی هستند؛ چرا که آن‌ها برای پیدا کردن تگ‌هایی که برای ارتقا صفحاتشان مفید باشند زحمت کشیده‌اند و این تغییرات می‌تواند بر روی رتبه صفحات تاثیر بگذارد. ضمن اینکه سیستم جدید تغییر و تشخیص عناوین هنوز آن‌قدر قدرتمند نشده بود که بتواند رتبه از دست رفته برخی سایت‌ها را به آن‌ها برگرداند. گوگل ادعا می‌کند که تغییراتی در قواعد ایجاد کرده و اکنون در 87 درصد مواقع از تگ عنوان استفاده می‌کند؛ اما واقعا همین‌طور است؟

برای پیدا کردن پاسخ این سوال 953276 صفحه‌ای که در 10 نتیجه اول گوگل بودند بررسی و تحلیل شدند و 6 نکته مهم از آن‌ها استخراج شد که می‌تواند اهمیت تگ‌ عنوان در قوانین جدید گوگل را نشان بدهد. با ما همراه باشید تا این نکات مهم را بیان کنیم.

1- 7.4 درصد از صفحات برتر دارای تگ عنوان نیستند

بر اساس گفته‌های گوگل انتظار این بود که تقریبا همه صفحاتی که در 10 رتبه اول هستند برچسب عنوان داشته باشند؛ اما بررسی‌ها نشان داد که 7.4 درصد از این صفحات اصلا از این تگ استفاده نمی‌کنند. این عدد برای 10 نتیجه برتر بسیار بزرگ است و شاید نشان دهد که گوگل آنقدرها هم که به نظر می‌رسد راستگو نیست. سوال اینجا است که گوگل چه تعداد از 92.6 درصد صفحاتی را که دارای تگ عنوان هستند بازنویسی می‌کند؟

2- در 33.4 درصد مواقع گوگل تگ‌های عنوان را بازنویسی می‌کند

نتایج تحقیقات نشان داد که استفاده از این برچسب تنها در 66.6 درصد از مواقع رخ می‌دهد و این بر خلاف ادعای گوگل است که 87 درصد مواقع آن را به کار می‌برد. البته در این تحقیقات تغییرات جزئی که در علائم نگارشی یا افزودن نام‌های تجاری انجام می‌شود به عنوان تطابق در نظر گرفته شده است؛ زیرا این موضوع کاملا رایج است. با توجه به این موضوع اگر بخواهیم تطابق 100 درصدی را بررسی کنیم قطعا درصد بازنویسی خیلی بیشتر از این مقدار خواهد بود.
نکته مهم اینکه گوگل احتمالا تغییر ترتیب کلمات در تگ را به عنوان یک تطابق در نظر می‌گیرد و به همین دلیل هم هست که چنین درصد بالایی را برای عدم بازنویسی آن‌ها ارائه داده است. به هر حال چیزی که باید بیشتر به آن اهمیت بدهید این است که این تغییر ترتیب‌ها یا کلمات چگونه می‌تواند بر روی رتبه صفحات سایت شما تاثیر بگذارند.

تگ عنوان

3- در حال حاضر احتمال اینکه گوگل تگ‌ها را بازنویسی کند 33 درصد بیشتر است

مدت زیادی است که گوگل عناوین و توضیحات SERP را خود ایجاد می‌کند و در حدود 62.78 درصد مواقع نیز توضیحات متا توسط این موتور جست‌وجو به طور کامل بازنویسی می‌شود؛ اما چیزی که همه متخصصان سئو به آن باور دارند این است که تگ‌های عنوان همیشه پایدارتر بوده‌اند و تغییرات چندانی نداشته‌اند. بااین‌حال نتایج تحقیقات نشان داد که بین ژوئن تا سپتامبر 2021 گوگل با درصد بالاتری نسبت به قبل این تگ‌ها را تغییر می‌دهد.
به نظر می‌رسد که این موتور جست‌وجو به خاطر کلمات کلیدی long tail این کلمات را تغییر می‌دهد؛ چراکه در مقایسه با کلمات کلیدی اصلی که افراد تلاش می‌کنند برای آن‌ها رتبه بگیرند تنوع بسیار بیشتری را در جست‌وجو ارائه می‌دهند.

4- زمانی که گوگل تگ عنوان را نادیده می‌گیرد در 50.76 درصد از H1 استفاده می‌کند

سرفصل‌ها یا عناوین اصلی متن یکی از بهترین گزینه‌ها برای جایگزین کردن SERP هستند و در مواردی که عنوان SERP و تگ عنوان تفاوت دارند، گوگل در 50.76 درصد موارد از تگ H1، در 2.02 درصد مواقع از تگ H2 و در 1.31 درصد مواقع از ترکیبی از این دو تگ استفاده می‌گیرد. دقیقا مشخص نیست که در 45.91 درصد دیگر گوگل از چه چیزی استفاده می‌کند؛ اما به نظر می‌رسد که جایگزین‌های مورد تایید آن یکی از موارد زیر باشند.
– محتوای دیگری که با تگ موردنظر ارتباط دارد
– بخشی از متن موجود در صفحه
– انکر تکست (Anchor text) صفحه
– کلماتی که از طریق آن‌ها به صفحه پیوند داده شده است

گاهی نیز ممکن است گوگل چند عنصر را با هم ترکیب کند تا یک عنوان منسجم به وجود آید؛ البته این‌ها تنها فرضیه‌هایی است که در اثر مشاهدات به دست آمده و این موتور جست‌وجو تاکنون هیچ داده رسمی دراین‌باره منتشر نکرده است.

5- احتمال بازنویسی برچسب‌هایی که بیش‌ازحد طولانی هستند 57 درصد بیشتر است

اگر دوست ندارید که الگوریتم‌های موتورهای جست‌وجو تگ‌های شما را تغییر دهند، بهتر است طول آن را در حد 60 کاراکتر نگه دارید؛ این محدودیتی است که برای نمایش SERP در نظر گرفته شده و اگر آن را رعایت نکنید الگوریتم‌ها این کار را برایتان انجام خواهند داد.

تگ عنوان

6- از تغییر عناوین توسط گوگل جلوگیری کنید

با استفاده از سایت Ahrefs می‌توانید صفحاتی را که دارای عناوین طولانی هستند پیدا کنید و آن‌ها را متناسب با قوانین تغییر دهید. همواره به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است و شما باید تلاش کنید تا بهترین عناوین ممکن را بنویسید تا احتمال بازنویسی آن‌ها به حداقل برسد. برای پیدا کردن صفحاتی که تگ‌های عنوان در آن‌ها تغییر کرده است از ابزار Ahrefs Webmaster Tools استفاده کنید. در این ابزار می‌توانید فیلتر Page and SERP titles do not match را اعمال و عناوین بسیار طولانی را کوتاه‌تر کنید.

اگر تغییر عناوین برای شما دردسرساز است، می‌توانید تغییرات CTR را در گوگل سرچ کنسول دنبال کنید. بعد از بررسی این فاکتور می‌توانید تصمیم بگیرید که تگ عنوان را تغییر دهید یا آن را دست نخورده بگذارید. در زمان تغییر برچسب‌ها باید به این فکر کنید که آیا این تگ به‌روز است و می‌تواند اهداف شما را برای بهینه‌سازی صفحات برآورده کند یا خیر. این تمام کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از بازنویسی تگ‌های عنوان توسط گوگل انجام دهید و با وجود همه این‌ها باز هم احتمال تغییر آن‌ها وجود دارد.

منبغ:

https://ahrefs.com/blog/title-tags-study

  • بلاگ, سئو
  • 437
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد