5 راهکار جلوگیری از هک وردپرس

جلوگیری از هک وردپرس

هک یا ویروسی شدن وردپرس موضوعی است که همه طراحان وب به خصوص وردپرسی ها را تهدید می کند. واژه هک شدن اغلب برای سایت هایی استفاده می شود که درگیر عواملی از جمله ویروس، حملات فیشینگ، اسپم و… شده اند. یک هکر کافی است به نقاط ضعف سایت هایی با سیستم وردپرس یا مدیریت محتوای مشابه مانند جوملا و… پی ببرد، سپس برای پیش برد اهداف خود اقدام به نوشتن ربات های خرابکاری می کنند که هر وبسایتی را طعمه قرار دهد. در این مقاله به 5 راهکار مهم جلوگیری از هک وردپرس و توضیحی در مورد آن ها می پردازیم.

چگونه از هک شدن وردپرس جلوگیری کنیم؟

راهکار های پیشگیری از هک شدن سایت در برابر هکر ها موضوع مهم حال حاضر است که در صورت عدم توجه به آن، باعث ایجاد آسیب های جدی به سایت می شود؛ بنابراین پس از راه اندازی سایت، مراقبت از سایت مهم ترین کاری است که باید انجام دهید. دقت داشته باشید که مراقبت از سایت و ایجاد سیستم دفاعی برای جلوگیری از هک وردپرس نیاز به تخصص و دانش خاصی ندارد، اما بهتر است از افرادی که در زمینه پشتیبانی سئو و سئو سایت فعالیت می کنند کمک بگیرید.

1. به روز رسانی هسته وردپرس

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد سایت، همواره در حال رفع مشکلات امنیتی نسخه های قبلی و ارائه نسخه های به روز و امن تر می باشد؛ بنابراین هیچگاه به نسخه های قدیمی وردپرس اعتماد نکنید و سعی کنید همیشه از آخرین نسخه به روز شده آن استفاده کنید.

2. تغییر رمز عبور کاربری هر چند وقت یکبار

سعی کنید رمز عبور خود را هر 2 الی 3 ماه یکبار تغییر دهید. اگر احتمال می دهید که با این کار ممکن است رمز عبور خود را فراموش کنید، بهتر است آن را در جایی مطمئن یادداشت کنید. در صورتی که کلمه عبور شما به سرقت رفته باشد و شما از آن بی اطلاع باشید، تغییر هر چند وقت یکبار رمز عبور کاربری باعث می شود هکر دیگر به حساب کاربری شما دسترسی نداشته باشد.

3. به روز رسانی افزونه ها

پلاگین ها همواره یکی از حفره های بزرگ امنیتی وردپرس بوده اند، بنابراین سعی کنید همانطور که پنل وردپرس خود را همیشه آپدیت نگه می دارید، پلاگین ها را هم آپدیت کنید.

4. استفاده از کلمه عبور قوی

افراد معمولا ترجیح می دهند که از کلمه عبور کوتاه و راحت استفاده کنند زیرا یادآوری رمز عبور کوتاه بسیار راحت تر از یادآوری رمز عبور طولانی و پچیده است و هکر ها نیز از این موضوع مطلع هستند. این کار یکی از بهترین روش ها برای جلوگیری از هک وردپرس است، بنابراین یک رمز عبور قوی باید متشکل از حروف، اعداد و سایر کاراکتر های معتبر باشد. همچنین بهتر است به منظور بالا بردن امنیت وردپرس برای هر بخش یک رمز قوی جداگانه بگذارید.

5. فعال سازی تایید هویت دو مرحله ای

راهکار پنجم برای بالا بردن امنیت کاربران، احراز هویت دو مرحله ای است. این روش بدین گونه است که برای ورود به پنل وردپرس کد خاص و منحصر به فردی به صاحب حساب کاربری پیامک می شود که بعد از وارد کردن آن می تواند به پنل وردپرس دسترسی داشته باشد. فعالسازی تایید هویت دو مرحله ای باعث می شود که حتی اگر کلمه عبور هم هک شود، هکر نتواند وارد حساب کاربری شود.

جمع بندی

در این مقاله به 5 مورد از راهکار های جلوگیری از هک وردپرس پرداختیم. دقت داشته باشید که اگر در ابتدای تاسیس سایت و پس از نصب قالب و افزونه ها، راه کار های پیشگیری از هک شدن سایت رعایت شود، احتمال هک سایت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و نیازی به هزینه های دیگر برای بازگردانی سایت هک شده نیست.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد