دامین آتوریتی چیست؟ + روش های افزایش قدرت دامنه

دامین آتوریتی

دامین آتوریتی واژه ای آشنا برای تمام کسانی است که در زمینه سئو سایت فعالیت می کنند. این واژه که با نام های دیگری از جمله قدرت دامنه و یا اعتبار دامنه نیز شناخته می شود، نخستین بار توسط وبسایت MOZ و به منظور رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو ساخته شد. در ادامه مقاله قصد داریم شما را با نحوه محاسبه دامین آتوریتی و روش های افزایش آن آشنا کنیم.

آشنایی با دامین آتوریتی

دامین آتوریتی که به اختصار با DA نیز نشان داده می شود، در واقع یکی از پارامتر های تحلیل و آنالیز سایت ها است و معیاری برای بررسی اعتبار دامنه و قدرت یک سایت به حساب می آید. این پارامتر که با توجه به 40 فاکتور تعیین می شود عددی بین 1 تا 100 است و هرچه این عدد بیشتر باشد، نشان می دهد که سایت اعتبار و ارزش بیشتری برای گوگل و دیگر موتور های جستجو دارد.

دامین آتوریتی چگونه محاسبه می شود؟

از زمان آپدیت دامین آتوریتی به ورژن 0.2، نمره DA یک دامنه با استفاده از پیش بینی های انجام شده توسط الگوریتم یادگیری ماشینی و این موضوع که گوگل چقدر از این دامنه در نتایج جستجوی خود استفاده می کند، محاسبه می شود؛ بنابراین با توجه به این که دامین آتوریتی مبتنی بر محاسبات یادگیری ماشینی است، نمره سایت مورد نظر نوساناتی خواهد داشت و در محاسبات آن نقاط داده مختلفی قرار خواهد گرفت. در این پارامتر اندازه گیری و آنالیز سایت اگر دامنه A نسبت به دامنه B در Google SERP بیشتر نشان داده شود، می توان انتظار داشت که دامین آتوریتی دامنه A بالاتر از دامین آتوریتی دامنه B باشد. بسیار طبیعی است که سایت های دارای دامنه های معتبر تر و پایدار تر که پروفایل جامع تر و لینک های زیادی دارند، در رده بالای DA قرار می گیرند که در این قسمت فضای کمتری برای دامنه های دیگری که پروفایل قدرتمندی دارند باقی می ماند. در نتیجه می توان گفت افزایش نمره در این دامنه از 10 به 20 یا از 20 به 30 بسیار راحت تر از افزایش آن از 70 به 80 و یا بالاتر است.

روش های بالابردن دامین آتوریتی وب سایت

چند روش افزایش دامین آتوریتی وب سایت که به آن ها می پردازیم به شرح زیر است:

  • برای رتبه بندی وب سایت، لینک های ورودی اهمیت بسیار زیادی دارند. به همین دلیل بهتر است به منظور افزایش اعتبار دامنه، وبسایت خود را بررسی و لینک های بد و سمی را حذف کنید.
  • یکی دیگر از عوامل موثر در محاسبه دامین آتوریتی، ساختار وب سایت است و برای انجام این کار بهتر است یک نقشه سایت در وردپرس ایجاد کنید. با ایجاد کردن نقشه سایت به خزنده های موتور های جست و جو کمک می کنید تا در وب سایت مورد نظر راحت تر حرکت کنند.
  • با تمرکز بر روی نسخه موبایل و عملکرد وب سایت در تلفن همراه می توانید تجربه کاربری خود را بهبود بخشید و دامین آتوریتی وب سایت را افزایش دهید.
  • روش دیگری که برای افزایش دامین آتوریتی کاربرد دارد سیگنال های اجتماعی است که باید برای آن وقت بیشتری بگذارید و فعالیت خود را در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.
  • استفاده از بک لینک ها روش دیگری است که برای بالا بردن دامین آتوریتی مورد استفاده قرار می گیرد. برای این کار بهتر است بک لینک هایی از سایت های معتبر داشته باشید، لینک های بی کیفیت را حذف کنید و از وب سایت های مرتبط لینک دریافت کنید.
  • روش آخر برای افزایش دامین آتوریتی این است که بر روی لینک سازی داخلی سایت خود تمرکز داشته باشید و پس از بررسی سعی کنید آن ها را بهتر کنید. با بهبود لینک سازی داخلی علاوه بر افزایش اعتبار دامنه می توانید سرعت ایندکس سایت خود را نیز افزایش دهید.

جمع بندی

دامین آتوریتی یا اعتبار دامنه در واقع اعتبار سایت نزد موتور جستجوگر گوگل است. این اعتبار که گوگل برای سایت در نظر می گیرد با عددی بین 1 تا 100 نشان داده می شود. دامین آتوریتی معمولا از طریق پیش بینی های الگوریتم یادگیری ماشینی و استفاده گوگل از دامنه در نتایج جستجوی خود اندازه گیری می شود و روش های مختلفی برای افزایش آن وجود دارد که در این مقاله به آن ها پرداختیم.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد