راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

امروزه اینترنت باعث بوجود آمدن نوع جدیدی از کسب و کار شده است و با توجه به این موضوع، راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی نسبت به دیگر کسب و کارها آسان و کم هزینه است، اما موضوعی که اهمیت بیشتری دارد، موفقیت و باقی ماندن در این کسب و کار است. در این مقاله قصد داریم تعریفی از کسب و کار اینترنتی که زیر مجموعه ی انواع کسب و کارهاست، ویژگی ها، اهداف آن و راه اندازی آن بپردازیم.

کسب و کار

در واژه نامه ی آکسفورد، کسب و کار به معنای تجارت و خرید و فروش است. در واژه نامه ی لانگ من به فعالیتی که از آن پول بدست آید گفته می شود و به زبان ساده تر کسب و کار فعالیتی است که تولید و خرید و فروش کالا و خدمات را با هدف کسب سود شامل می شود.

ویژگی های کسب و کار

1. فروش یا انتقال کالا و خدمات به منظور کسب ارزش
2. انجام معامله ی کالا و خدمات
3. تکرار در انجام معاملات
4. داشتن انگیزه برای کسب سود
5. فعالیتی که همواره با ریسک همراه است.

اهداف کسب و کار

کسب و کارها علاوه بر اهداف اقتصادی دارای اهداف اجتماعی نیز هستند.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی کسب و کاری جدید است و با پیدایش کامپیوتر و اینترنت به عنوان سریع ترین نوع در جهان مطرح شده است. کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات و ارائه ی خدمات در اینترنت یا بوسیله ی فضای مجازی گفته می شود. مخاطبان اینترنت و مشتریان شما به صورت شبانه روزی در سر تا سر جهان پراکنده شده اند و بازار شما در این کسب و کار هیچگاه بسته نمی شود. شما در این کسب و کار قادر خواهید بود، اطلاعات فروشگاه و محصولات خود را به صورت متعدد و با فاصله ی زمانی دلخواه در دسترس دیگران قرار دهید.

انواع کسب و کار اینترنتی

کسب و کارهای اینترنتی را می توان به 10 گروه تقسیم بندی کرد.
1. ایجاد همایش و اجتماعات آنلاین
2. خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
3. تبلیغات از طریق اینترنت
4. ارائه ی خدمات تخصصی به دیگران
5. ایجاد امپراطوری اخبار، اطلاعات و آموزش
6. تهیه وارائه ی نرم افزارهای مختلف
7. مالتی مدیا یا چند رسانه ای
8.پیوستن به شبکه های واسطه ای
9.خدمات مربوط به ایمیل
10.سرمایه گذاری به صورت مشترک

مدل های کسب و کار اینترنتی

مدل های کسب و کار اینترنتی

فروش کالا به صورت مستقیم وغیر مستقیم
فروش یا ارائه ی خدمات به صورت مستقیم وغیر مستقیم
تولید محتوا و فروش آن بهصورت مستقیم وغیر مستقیم

مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی

• ابتدا بهتر است قبل از انجام کار، خودشناسی انجام دهید یعنی با مهارت ها، سلایق و چیزهایی که به آن ها علاقه دارید آشنا شوید.
• ایده گرفتن برای کسب و کار با توجه کردن به مشکلات زندگی و برطرف کردن نیازها
• در مورد بازار کار خود تحقیق و جستجو انجام دهید.
• در این مرحله باید محصولات مورد نظر خود را تهیه و برای آنها قیمت مناسبی بگذارید. باید توجه داشته باشید که در ابتدا قیمت محصولات خود را کمتر از قیمتی که رقبا می فروشند، قیمت گذاری کنید تا بتوانید نظر مشتریان را به خود جلب کنید.
• پس از طی مراحل قبل ، باید رسانه ی مورد نظر کسب و کار خود را از میان اینستاگرام، فروشگاه اینترنتی، سایت و انواع پیام رسان ها انتخاب کنید.
• قدم بعدی پس از آن که کسب و کار خود را راه اندازی کردید این است که برای فروش بهتر بازاریابی انجام دهید.

  • بلاگ
  • 574
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد