روش های ایندکس سریع مطالب در گوگل

ایندکس سریع مطالب در گوگل

امروزه همه کسانی که در زمینه سئوسایت فعالیت می کنند ممکن است با عدم ایندکس مطالب در گوگل یا دیر ایندکس شدن مطالب در گوگل مواجه شده باشند. در واقع می توان گفت ایندکس به معنی فهرست بندی و ثبت اطلاعات در موتور های جستجو است و ما در این مقاله قصد داریم به روش های افزایش سرعت Index مطالب در گوگل بپردازیم.

راه های افزایش سرعت ایندکس در گوگل

پس از ثبت درخواست ایندکس صفحات در گوگل، کراولرها مطلع می شوند که صفحات جدید را پیدا کرده و آن ها را ایندکس کنند. این مرحله ممکن است کمی زمانبر باشد ولی با این حال روش هایی وجود دارد که می تواند سرعت ایندکس مطالب را افزایش داده و مشکلات موجود را حل کند. این روش ها به شرح زیر است:

آپدیت صفحات قبلی

اولین روش برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل این است که صفحات قبلی با توجه به تغییراتی که جدیدا رخ داده است به روز رسانی شود. برای انجام این کار شما می توانید به صفحات قبلی خود مراجعه کنید، آن ها را مطالعه و بررسی نمایید و تغییرات جدیدی را روی آن ها انجام دهید. با این کار هم صفحات خود را آپدیت کرده اید و هم سرعت ایندکس را افزایش داده اید.

تولید محتوا منظم

دومین روش برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل که به عنوان بهترین روش نیز شناخته می شود این است که به طور مرتب محتوایی تولید و آن را به سایت خود اضافه کنید. با انجام این کار از نظر ربات های گوگل شما به عنوان یک سایت همیشه فعال شناخته می شوید و گوگل سرعت ایندکس مطالب شما را افزایش می دهد؛ بنابراین طبیعی است که اگر محتوا ها را با فاصله زمانی زیادی تولید کنید، از نظر خزنده های گوگل به عنوان یک سایت کم فعالیت تلقی می شوید و ایندکس مطالب شما با سرعت کمی انجام می شود.

ایندکس دستی صفحات

روش سوم برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل این است که صفحات را به صورت دستی ایندکس کنید. برای انجام این کار در سرچ کنسول گوگل ابزاری به نام URL Inseption وجود دارد که با استفاده از آن می توانید در کادر مشخص شده آدرس مطالب خود را که می خواهید ایندکس شود، وارد کنید و درخواست ایندکس مطالب را بدهید. نکته قابل توجه این است که این ابزار در وب مستر تولز، Fetch as google نام دارد.

لینک سازی خارجی و داخلی

روش چهارم برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل لینک سازی داخلی و خارجی است. همانطور که می دانید لینک سازی داخلی یعنی در یک محتوایی از سایت خود، لینک محتوای دیگری از سایت خود را قرار دهید و لینک سازی خارجی یعنی لینک سایت خود را در خارج از سایت قرار دهید. با لینک سازی داخلی شما می توانید لینک محتوای جدیدی که می خواهید سرعت ایندکس آن افزایش یابد را در مطالب قبلی سایت خود قرار دهید و اینگونه کاربران را به دیدن آن تشویق کنید. افزایش مراجعه کاربران به مطالب جدید می تواند سرعت ایندکس آن را افزایش دهد.

اشتراک گذاری صفحات در شبکه های مجازی

روش بعدی که برای افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل استفاده می شود این است که صفحات خود را در شبکه های مجازی به اشتراک بگذارید. با توجه به این که گوگل با شبکه های اجتماعی مرتبط است می توان نتیجه گرفت که به اشتراک گذاشتن صفحات در توییتر یا اینستاگرام می تواند موجب جذب مخاطبان بیشتر برای سایت و افزایش سرعت ایندکس و بهبود سئوی مطالب شود. دقت داشته باشید که شبکه های مجازی فرصتی بسیار خوب است و شما با استفاده از آن ها می توانید یک تیر و چند نشان بزنید.

جمع بندی

ایندکس مطالب در گوگل موضوعی است که همه افراد پس از انتشار محتوایی جدید برای سایت خود به دنبال افزایش سرعت آن هستند. در واقع ایندکس فرآیند ذخیره هر صفه وب در یک پایگاه داده وسیع است و افزایش سرعت ایندکس مطالب در گوگل روش ها و تکیک هایی دارد که در این مقاله به چند مورد از آن ها و توضیحی در مورد هر کدام پرداختیم.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد