سئو تکنیکال چیست؟ + چک لیست

سئو تکنیکال

برای درک بهتر سئو تکنیکال، ابتدا بهتر است با مفهوم سئو آشنا شوید. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر است و کمک می کند تا وبسایت توسط کاربران زیادی دیده شده و درآمد بیشتری کسب کند. بطور کلی سه نوع سئو وجود دارد و سئو تکنیکال یکی از این سه نوع محسوب می شود. سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی سایت باید به ترتیب بررسی و بهینه سازی شوند. بدون داشتن وضعیت مناسب در سئو تکنیکال، نمی توان اقدام به بهینه سازی سئو داخلی و خارجی کرد. در این مقاله از سایت پشتیبان وب قصد داریم شما را با سئو تکنیکال، اهمیت و چک لیست آن آشنا کنیم.

سئو تکنیکال چیست؟

به عناصر پشت صحنه ای مانند معماری سایت، ساده کردن ساختار وبسایت، قابل درک کردن وبسایت برای موتور های جستجو، بهینه سازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه که در افزایش بازدید طبیعی وبسایت نقش مهمی دارند، سئو تکنیکال یا سئو فنی می گویند. به طور کلی می توان گفت، سئو تکنیکال یا سئو فنی زیر مجموعه و بخشی از سئو داخلی است؛ زیرا برای بهبود عناصر در درون وبسایت و دریافت رتبه های بهتر در موتور های جستجو بکار می رود.

اهمیت سئو تکنیکال برای یک وب سایت

سئو تکنیکال مهم است زیرا :

  • روی نرخ تبدیل، لید و فروش تاثیر گذار است.
  • روی رنکینگ رتبه سایت شما در گوگل تاثیر گذار است.
  • باعث می شود در رقابت با رقبا موفق تر باشید.
  • روی اقدامات و تصمیم های بازدید کنندگان سایت تاثیر دارد.
  • به روند اجرای استراتژی بازاریابی دیجیتال شما سرعت می بخشد.

علت اهمیت سئو تکنیکال این است که، اگر وبسایت شما از لحاظ فنی بهینه نباشد، گوگل آن را ندیده و صفحات شما را در جستجو نمایش نمی دهد. بنابراین می توان گفت هدف گوگل این است که بهترین و نزدیک ترین نتایج را در جستجو به کاربران نشان دهد.

چک لیست تکنیکال سئو

  • استفاده از SSL

SSL یک فناوری امنیتی است که پیوندی رمگذاری شده بین سرور وب و مرورگر ایجاد می کند و به بیانی ساده تر می تواند جلوی نفوذ به وبسایت را از راه های مختلفی بگیرد.

  • ریسپانسیو بودن

با این کار می توانید مطمئن شوید که کاربران با هر دستگاهی که وارد سایت شوند می توانند تمامی خدمات و محصولات را مشاهده کنند و از آن ها بهره ببرند. گوگل به اینگونه سایت ها ارجحیت می دهد و آن ها رتبه بالاتری دارند.

  • بهبود سرعت سایت

گوگل به تجربه و نظرات کاربران در مورد بارگیری سریع سایت اهمیت می دهد و رضایت آن ها جز فاکتور های رتبه بندی سایت ها در موتور جستجو قرار دارد.

  • کم کردن صفحات تکراری

محتوای تکراری برای کاربران گیج کننده است و ربات های گوگل را به اشتباه می اندازد. در نتیجه موتور های جستجو علاقه ای به صفحات تکراری ندارند.

  • ایجاد نقشه سایت

نقشه سایت، فایلی است که به موتور های جستجو کمک می کند تا آدرس صفحه سایتتان را متوجه شوند و دارای اطلاعات مفیدی در مورد هر صفحه از سایت شما است.

  • فعال کردن AMP

AMP یک پروژه پشتیبانی شده توسط گوگل است که باعث می شود وبسایت شما به سرعت در تلفن های همراه بارگیری شود و رضایت کاربران افزایش یابد.

  • استفاده از داده های ساختار یافته

این داده ها به گوگل کمک می کند تا با بخش های مختلف سایت شما بیشتر آشنا شوند.

  • ثبت سایت در سرچ کنسول

  • بهینه سازی صفحات 404

صفحات 404 زمانی به کاربران نمایش داده می شود که دیگر این صفحه وجود نداشته باشد و یا آدرس آن تغییر کرده باشد. بهتر است این صفحات را از قبل به صورت سفارشی طراحی کنید.

  • استفاده از Bread Crump

با استفاده از آن کاربر متوجه می شود که در آن لحظه در چه صفحه ای از سایت قرار دارد و چه مسیری را طی کرده است.

جمع بندی

بطور کلی سئو شامل سه نوع سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی سایت است که باید به ترتیب بررسی و بهینه سازی شوند. سئو تکنیکال زیر مجموعه و بخشی از سئو داخلی است و برای بهبود عناصر در درون وبسایت و دریافت رتبه های بهتر در موتور های جستجو بکار می رود. سئو تکنیکال شامل عناصری مانند معماری سایت، ساده کردن ساختار وبسایت، قابل درک کردن وبسایت برای موتور های جستجو، بهینه سازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه که در افزایش بازدید طبیعی وبسایت نقش مهمی دارند، است. این سئو دارای یک چک لیست است که در این مقاله بطور کامل به آن ها پرداختیم.

  • بلاگ
  • 193
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد