سئو محلی چیست؟ نکات مهم هنگام پیاده سازی

سئو محلی

در حال حاضر اکثر کسب و کار ها وابستگی بسیار زیادی به محتوا دارند و تکنیک هایی نیز وجود دارد که برای جذب مشتری می تواند شما را زود تر به نتیجه دلخواه برساند. این تکنیک سئو است که تاثیر تلاش شما را چند برابر می کند و راه میانبری برای جذب افراد است. امروزه گوگل با دقت بسیاری به جستجو براساس مکان جغرافیایی و ارائه نزدیکترین نتیجه به کاربران می پردازد. اگر شما سرویس یا خدماتی را در محدود خاصی از نقشه شهری ارائه می دهید، از سئو محلی استفاده کنید. در این مقاله از پشتیبان وب که در زمینه پشتیبانی سایت، پشتیبانی سئو و انواع سئو سایت فعالیت دارد، قصد داریم به معرفی سئو محلی و نکات مهم هنگام پیاده سازی آن بپردازیم.

سئو محلی چیست؟

اولین قدم در سئو محلی این است که عبارات درستی را انتخاب کنیم که اسم شهر، مکان و… در آن استفاده شده باشد و قدم دوم این است که عبارات انتخاب شده در جای مناسب داخل متن بکار گرفته شود. سئو محلی فرآیندی است که به جستجوگران محلی کمک می کند تا شما را راحت تر در سرچ های گوگل پیدا کنند. در سئو محلی شما قرار است به موتور های جستجوگر گوگل بفهمانید که کسب و کار شما چیست و در کدام محله قرار دارد.

با انجام این فرآیند، سم به راحتی در سرچ های مرتبط با کسب و کار، در صدر نتایج جست و جو قرار خواهید گرفت. به طور قطع می توان گفت، کسب لینک های واقعی و مناسب از سایت های مرتبط و توجه به عباراتی که بر روی آن ها هدف گذاری شده، سئو سایت شما وضعیت بسیار خوبی پیدا خواهد کرد. پس در نتیجه سئو محلی یا local seo به فرآیندی می گویند که شما برای بهبود جایگاه وبسایت خود در نتایج محلی گوگل انجام می دهید و این نتایج محلی، براساس مکان جغرافیایی کاربر تعیین شده و به محل کاربر وابسته است.

نحوه موفقیت در سئو محلی

برای موفقیت در سئو محلی بهتر است این کار ها را انجام دهیم:

  1. لیست کسب و کار من در گوگل را تایید کنید.

برای این کار به صفحه کسب و کار من در گوگل بروید، اطلاعات وبسایت خود را ارسال نمایید و منتظر تایید گوگل باشید.

  1. اطاعات تماس خود را در تمام بخش ها بررسی کنید.

از ارائه اطلاعات در تمامی صفحات و نمایش درست آن اطمینان حاصل کنید.

  1. در وبسایت خود نقشه گوگل را قرار دهید.

در صفحه ارتباط با ما یا پایین صفحه از نقشه گوگل در وبسایت استفاده کنید.

  1. برای نشان دادن موقعیت کسب و کار خود از تگ های گوگل استفاده کنید.

استفاده از این تگ ها در گوگل می تواند به پیدا کردن مکان شما کمک کرده و باث بهبود سئو محلی شود.

  1. اسنیپت های با ارزش مرتبط با کسب و کار را درخواست کنید.
  2. بهینه سازی محتوا و متا تگ ها برای افزایش سئو سایت
  3. طراحی صفحه ای جدا برای هر موقعیت و شعبه کسب و کار

اگر کسب و کار چند شعبه دارد، بهتر است برای هر شعبه یک صفحه طراحی کنید و تکنیک های سئو را جداگانه بکار ببرید.

  1. ثبت سایت در دایرکتوری محلی

دایرکتور ها به شما این امکان را می دهد که بتوانید با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، کسب و کار خود را معرفی کنید.

  1. از مشتریان و کاربران درخواست کنید که نظرشان را در مورد محصولات و خدات شما بنویسند.
  2. شبکه های اجتماعی خود را روزانه بروز رسانی کنید.

اشتباهات رایج در سئو محلی

برداشتن قدم های اشتباه می تواند موجب جریمه از طرف گوگل و کاهش رتبه سایت شما شود. در این قسمت به برخی از اشتباهات متداول در سئو محلی می پردازیم:

  1. عدم استفاده از کد تلفن شهر

نام و نام خانوادگی، آدرس و کد شهر یکی از مهم ترین ویژگی ها در رتبه بندی جستجوی محلی است و در صورت رعایت نکردن این ویژگی، یکی از موارد موثر در سئو محلی را از دست داده اید.

  1. اضافه نکردن آدرس متنی در سایت

اگر در صفحه وبسایت خود تنها از کروکی برای نمایش محل خود استفاده کرده اید، حتما آدرس را بصورت متنی اضافه کنید زیرا گوگل قادر به درک کروکی نیست و فقط آدرس های پستی را شناسایی می کند.

  1. عدم اهمیت به سرعت سایت

سرعت بالای لود شدن سایت و محیط کاربر پسند برای موتور های جستجوگر اهمیت بسیاری دارد.

  1. عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی

نحوه فعالسازی سئو محلی برای وبسایت

برای فعالسازی لوکال سئو با سو محلی، 2 فرآیند وجود دارد که همزمان باید پیش ببرید:

  • کارهای مقدماتی سئو محلی که شامل هر چیزی غیر از لینک سازی است.
  • لینک بیلدینگ مخصوص سئو محلی
  • کار های مقدماتی سئو محلی
  • دیده شدن در لوکال پک
  • معرفی های محلی
  • نظرات کاربران
  • معرفی شدن در گوگل مپ
  • استفاده از Google my business
  • استفاده از میکروفرمت اسکیما
  • نظرات کاربران محلی
  • رعایت فاکتورهای محلی مهم برای سئوی صفحات داخلی سایت
  • فرآیند لینک سازی برای سئو محلی

دقت داشته باید که لینک سازی برای سئو محلی با لینک سازی بطور معمولی برای سئو متفاوت است. ساخت لینک بخش بسیار مهمی از سئو محلی است که معمولا توسط کمپین های سئو محلی نادیده گرفته می شوند. سئو محلی بیش از هرچیز به لینک هایی از سایت های محلی که در همان منطقه شما فعالیت می کنند، مرتبط هستند.

جمع بندی

امروزه با توجه به افزایش کاربران دنیای مجازی، روش های شناسایی وبسایت و خدمات آنلاین نیز گسترش یافته است. سئو محلی فرصت مناسبی برای کسب و کار های کوچک و محلی است و بخش مهمی از بازار و کاربران را در بر می گیرد. سئو محلی به فرآیندی می گویند که برای بهبود جایگاه وبسایت در نتایج محلی گوگل انجام می شود و این نتایج محلی، براساس مکان جغرافیایی کاربر تعیین شده و به محل کاربر وابسته است.

  • بلاگ
  • 144
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد