5 دلیل نبودن سایت در نتایج گوگل

5 دلیل نبودن سایت در نتایج گوگل

همه مدیران سایت بعد از آغاز راه اندازی فرایند طراحی سایت به دنبال افزایش ترافیک و کاربران سایت هستند. در این شرایط موتورهای جستجو بسیار به کمک شما می آیند که باید فرایند بهینه سازی یا سئو رو آغاز نمایید. اما نتیجه گرفتن از سئو به راحتی امکان پذیر نمی باشد به همین علت بسیاری از مدیران سایت زود از این فرایند خسته یا ناامید می شوند و همیشه به دنبال جواب سوالات خود می گردند که معمولا پرتکرارترین سوال این است که چرا سایت در نتایج نیست یا دلیل نبودن سایت در نتایج گوگل یا رتبه های بالا نیست؟ در این مقاله سعی کرده ایم مواردی اساسی که مربوط به این مشکل است را مطرح و راه حل های عمومی ارائه دهیم.

احتمالا همه کارهای ضروری را برای سئو انجام داده اید، پکیج هاستینگ خریداری کرده اید، وردپرس نصب کرده اید، یک موضوع زیبا را انتخاب کرده و مطالبتان را نوشتید. اولین پست خودتان را منتشر کرده اید و حالا زمان آن است که در رنکینگ قرار بگیرید؟ ولی وقتی در گوگل به دنبال سایت خود میگردید آن را هیچ جا پیدا نمیکنید؟ تعجب میکنید و با خود میگویید:

“وب سایت من در Google نمایش داده نمیشود، چرا !؟”

خوب، در اینجا پنج دلیل وجود دارد که توضیح می دهد چرا نمی توانید سایت خود را در بین نتایج گوگل پیدا کنید.

1. وبسایت شما جدید است و گوگل چیزی در موردش نمیداند
اول اینکه: نگران نباشید. اگر سایت شما تازه تاسیس است، عوامل زیادی وجود دارند که در بازرسی و خزش سایت توسط گوگل و رنکینگ آن تاثیر دارند. گاهی اوقات ممکن است چند روز تا چند هفته طول بکشد تا گوگل سایت شما را کامل بررسی کند. می توانید سایت خود را با کلمه کلیدی :site جستجو کنید. به طور مثال در گوگل تایپ کنید:

site:supportwebs.ir

site:suppportwebs.ir

در این حالت لیستی از صفحات موجود در آن دامنه را مشاهده خواهید کرد. البته اگر لینک کامل یک مقاله خاص از سایتتان را تایپ کنید، فقط یک صفحه در نتیجه جستجو میبینید که همان لینکی است که وارد کردید. اگر صفحات خود را در نتیجه ی گوگل دیدید، این بدان معنی است که Google از سایت شما اطلاع دارد و حداقل برخی از صفحات آن را در فهرست خود قرار داده است. وقتی که دیدید سایتتان پیدا شده ولی عملکرد آن شما را راضی نمیکند، لازم است که عمیق تر بررسی کنید.

اگر از وردپرس در طراحی سایت خود کمک گرفته اید؛ افزونه yoast seo را نصب کنید و نقشه سایتی که از سایت شما با فرمت XML ساخته را به گوگل سرچ کنسول معرفی کنید تا به گوگل در پروسه ی شناخت سایتتان کمک کرده باشید. در سرچ کنسول میتوانید ابزار URL Inspection را استفاده کنید تا بدانید پیجهای خاص شما به چه صورت عمل میکنند. این امر به شما خواهد گفت که گوگل چگونه در سایت شما میخزد و آن را نشان میدهد.

2. شما سایت خود یا محتوای آن را noinxexed کرده اید
یکی از شایع ترین دلایل عدم نمایش سایت شما یا صفحه ای خاص این است که – ناخواسته – noindexed شده است. با اضافه کردن برچسب noindex، روبات ها، به Googlebot می گویند که می تواند این صفحه را بررسی کند، اما آن را نمی تواند و نباید به فهرست نمایش اضافه کند. چگونه متوجه شویم صفحه شما noindexed شده است؟ انجام این کار آسان است، صفحه را باز کنید و کد آن یعنی source code را مشاهده کنید. در جایی در سر صفحه، کد زیر را پیدا خواهید کرد. این کد به خزنده های موتور جستجو می گوید که محتوای صفحه نباید به فهرست اضافه شود تا به این ترتیب، آن را در رتبه بندی نمایش ندهند. این قضیه ممکن است پیش بیاید. حتی گاهی اوقات اشتباه می کنیم و سهواً ناخواسته پستی را noindex می کنیم. حل این مشکل آسان است.

noinxexed

3. گوگل نمیتواند در سایت شما بخزد.
ممکن است ناخواسته به گوگل بگویید که سایت شما را مورد خزش و بررسی قرار ندهد. بلاک کردن خزنده ها در فایلی به نام robots.txt روشی است که قطعا باعث میشود سایت شما هیچ ترافیک ورودی نداشته باشد. بلاک کردن ربات ها بسیار ساده تر از چیزی است که شما فکر کنید. برای مثال وردپرس یک قسمت تنظیمات نمایش در موتورهای جستجو دارد (یکی از قسمتهایی که از ایندکس شدن سایتها جلوگیری میکند) که بیشترین تلاش خود را میکند تا اجازه ندهد خزنده ها وارد سایت شوند. تیک آن را بردارید تا سایتتان مجدد در دسترس قرار گیرد. اگر می خواهید سایت وردپرسیتان کامل توسط گوگل چک شود، تیک این گزینه را بردارید. از وردپرس 5.3 به بعد، وردپرس از رویکرد noindex در بخش تنظیمات، برای مدیریت نمایش سایت به موتورهای جستجو استفاده می کند.

این رویکرد ضروری است زیرا Google گاهی اوقات صفحاتی ک با آنها مواجه شده را بلافاصله ایندکس می کند. علاوه بر این که با این کار، به وردپرس می گویید موتورهای جستجو را مسدود کند، ممکن است که سایر موارد فنی، خطاهایی مربوط به خزیدن ایجاد کنند و مانع از خزیدن صحیح گوگل در سایت شما شوند. سرور وب سایت شما می تواند باعث فعال کردن خطاهای سرور یا اشکالات JavaScript در کد شما شود که خزنده گوگل را به اشتباه می اندازند پس بهتر است اطمینان حاصل کنید که Google می تواند به راحتی سایت شما را بخزد.

4. محتوای شما به اندازه کافی با کیفیت نیست یا با نیاز کاربر مطابق نیست
دلایل فنی وجود دارد که ممکن است باعث شود سایت شما در Google نشان داده نشود. البته این کل داستان نیست، بلکه محتوای شما هم میتواند دلیل این موضوع باشد. ممکن است محتوای شما به اندازه کافی خوب یا معتبر نباشد که گوگل بتواند کلید واژه خاص خود را انتخاب کند. به این فکر کنید که چگونه خودتان به عنوان یک انسان سایت خودتان را پیدا می کنید. روی Google تمرکز نکنید به عبارتی مهم کاربر شماست که شما را پیدا کند.

عدم نمایش محتوا در گوگل ممکن است یک دلیل ساده داشته باشد: محتوا مطابق انتظار کاربر نیست. به عبارتی ممکن است محتوای شما هدف کاربر را برآورده نکند. در این حالت باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و یک دید درست از هدف جستجو داشته باشید. چیزی که افراد راجع به آن جستجو میکنند، تحت چه شرایطی آن را جستجو میکنند و معنای این جستجو چیست. وقتی که این نکات را بدانید میتوانید برای نوشتن یک محتوای عالی از یاست استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است، سایت شما در یک حوزه ی پر رقابت در حال فعالیت باشد. بدون اینکه روی کلمات کلیدی طولانی کار کنید، ممکن است نتوانید به رنکینگ خوبی در گوگل برسید.

 

5. محتوای شما بک لینکهای با کیفیتی ندارد.
اگر بخواهیم به زمانی برگردیم که گوگل تازه شروع به کار کرده بود رتبه بندی سایتها بر اساس محبوبیت آنها بود. تفکر غالب آن زمان این بود که هرچه یک سایت یا صفحه لینکهای بیشتر بگیرد، افراد بیشتری این سایت را به عنوان یک منبع با ارزش مشاهده می کنند و گوگل باید آن را در صدر صفحه نتایج قرار دهد. در حالی که در طی دو دهه تغییرات زیادی اتفاق افتاده است، پیوندها هنوز هم در کشف و رتبه بندی محتوا نقش دارند. شما می توانید بدون استفاده از لینکها رتبه بندی کنید، اما این کار بسیار سخت است.

بک لینک

تولید محتوای جدید یک راه خوب برای گرفتن لینک برای صفحاتتان است. محتوای با کیفیت باعث جذب کلیک خواننده و کاربر میشود. علاوه بر این ممکن است محتوای شما را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند. تمام این موارد باعث میشود که شما لینک بگیرید. البته موارد و نکات دیگری نیز وجود دارند که به شما در گرفتن لینک واقعی و غیر اسپم کمک میکنند. لینکهای داخلی سایتتان را اصلاح کنید این کار به گوگل و کاربران کمک میکند تا محتوای سایت شما را کامل ببینند.

آیا توسط گوگل دچار پنالتی شده اید؟

یک نکته سریع برای تکمیل این مقاله: اگر به دنبال جواب سوال نبودن سایت در نتایج گوگل میگردید. ممکن است به دلیل یک اقدام دستی باشد: پنالتی. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند باعث پنالتی شود، اما متداول ترین آنها به دلیل پیوندهای اسپم یا نقض قوانین Google است. سایت هایی که پنالتی دریافت می کنند، سعی دارند به شیوه ای در سایه و مخفی این کارها را انجام دهند تا موتورهای جستجو را گمراه کنند و موتور جستجو به آنها رتبه بالایی بدهد. به طور معمول، صاحبان سایت یک ایمیل از Google دریافت می کنند و به آنها می گوید سایت آنها مورد پنالتی قرار گرفته. همچنین می توانید به سادگی صفحه اقدامات دستی را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید.

منبع:

5 reasons why your site isn’t showing up on Google

  • بلاگ, سئو
  • 1448
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

95 درصد از آن‌ چیزی را که به دیگران می‌آموزیم برای همیشه در ذهن ما ماندگار می گردد.

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد