کمپین سئو چیست؟+ نحوه راه اندازی

کمپین سئو

هر کسب و کاری که سایت دارد و می خواهد در فضای اینترنت مشتری جذب کند، به سئو نیاز دارد. امروزه کسب و کارهای مختلف همواره به دنبال بهبود رزومه کاری و کسب رتبه در موتور جستجوگر گوگل هستند؛ اما بهتر است بدانید افرادی که بدون هیچگونه برنامه ریزی قبلی و تشکیل کمپین سئو، شروع به کار می کنند اغلب با شکست مواجه می شوند. کمپین سئو روندی پیچیده دارد، پس اگر علاقه دارید در مورد این کمپین و مراحل راه اندازی آن آشنا شوید، با ما در این مقاله از وب سایت مرجع پشتیبانی سئو همراه باشید.

کمپین سئو چیست؟

کمپین سئو به مجموعه فعالیت ها و برنامه هایی گفته می شود که سئوکار به منظور بهبود و ارتقا رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل انجام می دهد. به بیانی دیگر می توان گفت، کمپین سئو عبارت است از چک لیستی از وظایف سئوکار که باید به صورت اصولی و با برنامه ریزی دقیق انجام دهد. با توجه به این که انجام برنامه ریزی قبل از هر کاری می تواند شما را در انجام آن کار موفق تر و رسیدن به هدف را نیز آسان تر کند، با کمپین سئو شما می توانید به هدف خود برسید و در کسب و کار خود موفق شوید.

مراحل راه اندازی یک کمپین سئو

  1. بررسی وضعیت فعلی سایت

قبل از طراحی کمپین سئو، بهتر است بدانید که سایت شما در چه وضعیتی قرار دارد و از عدم وجود مشکلی که اثر منفی بر روی کمپین سئو بگذارد، مطمئن شود. بهتر است کنترل کنید که وبسایت با موبایل سازگار باشد، در دسکتاپ و تلفن همراه سریع و درست بارگذاری شود و نشانگر امن بودن سایت شما فعال باشد.

  1. هدف خود را از تشکیل کمپین مشخص کنید.

مشخص کنید که هدفتان از تشکیل کمپین، کدامیک از موارد فروش محصول، جذب ترافیک، برندسازی، آموزش و… است. پس از انتخاب هدف اصلی، آن ها را به اهداف فرعی تقسیم کنید.

  1. رقبا را تجزیه و تحلیل کنید.

با سرچ در گوگل می توانید لیستی از سایت هایی که فعالیت مشترکی با شما دارند، بدست آورید و آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

  1. کلمه کلیدی انتخاب کنید.

مهم ترین مرحله در راه اندازی یک کمپین سئو، انتخاب کلمه کلیدی است. انتخاب درست این کلمه باعث معرفی شما به مخاطبان هدف شده و انتخاب نادرست آن می تواند باعث از دست دادن مشتریان و کاربران شود. برای این کار کلمات کلیدی خود را اولویت بندی کرده و اقدام به تولید محتوا کنید.

  1. محتوای با کیفیت تولید کنید.

پس از انتخاب کلمه کلیدی، باید برای هر کلمه محتوایی مفید و جامعی تولید کنید که پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. در غیر اینصورت، نیاز مشتری برطرف نشده و مشتری را از دست خواهید دارد. کلمات خود را طوری در متن قرار دهید که معنای متن از بین نرود و بدین صورت بهینه سازی محتوا انجام دهید.

  1. سئو داخلی را بهینه سازی کنید.

در بهینه سازی سئو داخلی باید به سرعت سایت، سازگاری سایت با موبایل، ظاهر و محتوای سایت و… توجه کنید. سئو داخلی به شما کمک می کند که وضعیت داخلی سایت را بهبود ببخشید، جذابیت بصری ایجاد کرده و کار کردن با سایتتان را برای کاربر آسان کنید.

  1. هوشمندانه لینک سازی خارجی انجام دهید.

لینک سازی به فرآیند قرار دادن لینک سایت خود در دیگر سایت های معتبر گفته می شود. قبل از قرار دادن لینک خود در دیگر سایت ها، بهتر است از وضعیت آن اطمینان حاصل کنید تا گوگل به شما امتیاز اسپم ندهد.

  1. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

شبکه های اجتماعی فرصتی است که سایت شما بیشتر دیده شود و اشتراک گذاری محتوایتان در این شبکه ها به افزایش ترافیک و رتبه سایت شما کمک می کند.

  1. تبلیغات SEM

SEM به معنای بازاریابی موتور های جستجو است که شما با پرداخت مقدار مشخصی پول و انتخاب کلمه کلیدی، می توانید در صفحه اول گوگل معرفی و نمایش داده شوید. برای انجام این کار می توانید از تبلیغات بنری، تبلیغات کلیکی و پاپ آپ استفاده کنید.

جمع بندی

امروزه هر کسب و کار دارای سایت که می خواهد در فضای اینترنت مشتری جذب کند، به سئو نیاز دارد. کمپین سئو عبارت است از چک لیستی از وظایف سئوکار که به منظور بهبود و ارتقا رتبه سایت در موتور جستجوگر گوگل، باید به صورت اصولی و با برنامه ریزی دقیق انجام دهد و دارای 9 مرحله راه اندازی است.

  • بلاگ
  • 135
  • 0
  • Share
  • (یک رای به این مطلب بدهید !)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد