گوگل ادوردز یا گوگل ادز چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل ادوردز

گوگل ادوردز که در این مقاله قصد داریم به مزایا و نحوه نمایش تبلیغات در آن ها بپردازیم در واقع سیستم تبلیغاتی گوگل است که در آن کلمات کلیدی یا عباراتی توسط شخص تبلیغ دهنده مشخص می شود و تبلیغ دهنده این کلمات را در گوگل ادوردز وارد می کند. سپس هزینه ای برای هر کلیک تعیین می شود و زمانی که مخاطبان این عبارات و کلمات کلیدی را در گوگل جست و جو و بر روی آن ها کلیک می کنند، گوگل تبلیغات به آن ها مخاطبان نمایش می دهد و تبلیغ دهنده هزینه هر کلیک را می پردازد.

مزایای استفاده از گوگل ادز

  • استفاده از گوگل ادز باعث می شود که بازدید کنندگان وبسایت و ترافیک وبسایت افزایش یابد. در نتیجه با افزایش بازدید کنندگان در آمد وبسایت نیز افزایش می یابد.
  • گوگل ادز برای تبلیغ مشاغل بسیار زیادی کاربرد دارد و همه آن مشاغل تلاش می کنند تا در نتایج SERP در رتبه بالایی قرار گرفته و بیشتر دیده شوند. در نتیجه می توان گفت گوگل ادز باعث ایجاد رقابت در کسب و کار ها می شود.
  • هنگام استفاده از گوگل ادز پس از گذشت مدت زمانی می توانید تبلیغات خود را تجزیه تحلیل کنید و برای رسیدن به افراد بیشتر آن را بهبود بخشید.
  • از دیگر مزایای گوگل ادز این است که شما هنگام استفاده از آن می توانید در دستگاه های دیگر از جمله موبایل و دسک تاپ نیز تبلیغ خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.
  • هنگام استفاده از گوگل ادز شما می توانید بر روی بودجه خود کنترل داشته باشید و تعیین کنید که چه مقدار هزینه می خواهید در روز یا ماه به ازای هر کلیک بپردازید.
  • استفاده از گوگل ادرز باعث می شود شما تبلیغات هدفمندی برای گروهی از مخاطبان که مخاطبان هدف شما محسوب می شوند، داشته باشید و به آن ها نشان دهید.

نحوه نمایش تبلیغات توسط گوگل ادز

تبلیغات نمایشی

در تبلیغات نمایشی، یک بنر تبلیغاتی به گوگل داده می شود و گوگل بنر تبلیغاتی را در وبسایت های پر بازدید در معرض نمایش قرار می دهد. گوگل برای این تبلیغات از وبسایت ها و وبلاگ های مختلفی استفاده می کند و این وبسایت ها و وبلاگ ها نیز بابت تبلیغ پول دریافت می کنند.

تبلیغات در اپلیکیشن

در تبلیغات در اپلیکیشن ها، بنر تبلیغاتی مورد نظر در اپلیکیشن های گوشی های هوشمند در معرض نمایش قرار می گیرد.

تبلیغات در نتایج جستجو

تبلیغات در نتایج جستجو به عنوان رایج ترین و ساده ترین شیوه نمایش تبلیغات در گوگل است و کاربران با دیدن نشانه Ad در کنار نتایج جستجو می توانند آن را مشاهده کنند.

تبلیغات ویدئویی

در تبلیغات به شیوه ویدئویی که با کمک پلتفرم های ویدئویی انجام می شود، یک ویدئوی تبلیغاتی به گوگل داده می شود و گوگل آن ویدئو را در پلتفرم های مربوط به خود در معرض نمایش مخاطبان قرار می دهد.

هزینه تبلیغ در گوگل ادز

شما برای ایجاد اکانت و نمایش تبلیغات در گوگل هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و همه چیز به صورت کاملا رایگان انجام می شود؛ اما در این شیوه تبلیغاتی شما تنها به ازای هر کلیکی که مخاطبان بر روی تبلیغات انجام می دهند، هزینه پرداخت خواهید کرد. نکته قابل توجه در مورد هزینه هر کلیک این است که این هزینه ها در کسب و کار های مختلف قیمت متفاوتی دارند و پیشنهاد های رقبا در هر کسب و کاری تعیین کننده هزینه هر کلیک برای کلمه کلیدی است؛ زیرا در این راه در اصل شما در یک مزایده با رقبایتان شرکت می کنید که برای برنده شدن در آن مجبورید پیشنهاد بالاتری بابت هر کلیک بدهید.

جمع بندی

گوگل ادز یک شبکه گسترده و پرکاربرد در سرتاسر جهان است که بسیاری از کسب و کار ها برای تبلیغ کسب و کارشان از آن استفاده می کنند. در یک تعریف کلی می توان گفت گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که توسط گوگل اداره می شود و موجب افزایش درآمد کسب و کار، کنترل بودجه، تبلیغاتی هدفمند، ایجاد رقابت در کسب و کا رها و… می شود.

  • بلاگ
  • 172
  • 0
  • Share
  • (1 votes, average: 5,00 out of 5)
    Loading...

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد