یوتیوب و قابلبت‌های آن

یوتیوب و قابلبت‌های آن

یوتیوب یک وب سایت اشتراگ گذاری ویدئو است که پس از گوگل، پربازدیدترین موتور جستجو به شمار می‌آید. در این پلتفرم  آپلود و تماشای ویدئوهای مختلفی نظیر آموزشی، سرگرمی و هر موضوع دیگری امکان پذیر می‌باشد.

 

ویژگی‌های یوتیوب

مشابه یوتیوب وب‌سایت‌های دیگری نظیر Vimeo، Metacafe، Veoh و … نیز یافت می‌شود، با این حال هیچکدام به اندازه یوتیوب محبوب نیستند. در ادامه این مقاله تعدادی از ویژگی‌های این وب‌سایت را خدمتتان معرفی ‌می‌کنیم.

 

  • مخصوص جستجو ویدئو

فضای کاربری یوتیوب مخصوص اشتراک گذاری ویدئو بوده و هر فردی می‌تواند، ویدئوهای خود را بدون محدودیت آپلود کند. این امر جوب شد تا یک بانک بزرگ ویدئو ایجاد شود تا هر زمان هر فردی با هر علاقه‌ای، با یک جستجو ساده ویدئو مناسب خود را بیابد. این قابلیت اشتراک گذاری و جستجو، هیچ هزینه‌ای برای افراد ندارد و کاملا رایگان می‌باشد.

 

  • تماشای آنلاین ویدئو

پهنای باند و هاست قوی این وب‌سایت امکان تماشای آنلاین ویدئو با کیفیت‌های مختلفی نظیر mp4، 3gp، HD 480 و HD 720 را برای افراد فراهم کرده است.

 

  • اشتراک گذاری نظرات

زمانی که افراد ویدئویی را مشاهد کردند، اگر از آن خوششان بیاید آن را “لایک” کرده و در غیر این صورت از گزینه “دیس لایک” استفاده می‌کنند. در این ژلتفرم حتی بخش کامنت گذاری نیز تعبیه شده است و می‌توان علاوه بر اظهار نظر درمورد ویدئو، دیدگاه سایر افراد را نیز مشاهده و حتی با آن‌ها بحث کرد. این قابلیت به افراد این امکان را می‌دهد تا بتوانند بر اساس نظر دیگران، درباره تماشای ویدئوی مد نظر تصمیم بگیرند.

 

  • تماشای رایگان ویدئوهای آموشی

ویدئوهای آموزشی یکی از دسته‌بندی‌های پرطرفدار یوتیوب است. در این وب‌سایت افراد و کسب وکارها کانال‌هایی ایجاد کرده و متناسب با نوع فعالیت‌های خود، ویدئوهایی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. سایر کاربران نیز می‌توانند به طور رایگان این ویدئو‌های آموزشی را تماشا کرده و سطح اطلاعات خود را افزایش دهند.

  • یادگیری مهارت دلخواه

یوتیوب این امکان را به افراد می‌دهد تا هر مهارتی را که بخواهند، با تماشای یاد بگیرند. در این وب‌سایت همه نوع ویدئو و در انواع دسته‌بندی یافت می‌شود. بسیاری از افراد قبل از شروع کلاس‌های مهارت آموزی، از بی اطلاع بودن درمورد آن مهارت می‌ترسند، آن‌ها با تماشای ویدئهای مربوط به مهارت مد نظر می‌توانند علاوهبر یادگیری آن، از استرس خود نیز بکاهند.

 

  • آپلود ویدئو

هر ویدئو، با هر موضوع و زمانی را می‌توانید در یوتیوب آپلود کنید. البته در این موضوع رعایت خط مشی‌های یوتیوب الزامی است اما محدودیت زیادی ایجاد نمی‌کند. بخش جذاب ماجرا اینجاست که ویدئو شما را هر فردی از هر نقطه جهان می‌تواند مشاهده کند. فقط کافیست هنگام بارگذاری از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.

 

  • قابلیت اشتراک گذاری فیلم

یوتیوب این امکان را فراهم کرده است تا زمانی که شما ویدئویی را مشاهده کردید و از آن لذت بردید، بتوانید آن را با سایر دوستان خود چه در محیط این وب‌سایت و چه در سایر شبکه‌های اجتماعی، به اشتراگ بگذارید. این قابلیت می‌تواند موجب افزایش بازدیدکنندگان و در نهایت دنبال کنندگان شما شود.

 

  • کسب درآمد

هرچه اکانتی تعداد بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد، خود این وب‌سایت درآمدی را برای آن کاربر در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، اکانت‌های پربازدید می‌توانند ویدئوهای تبلیغاتی کسب و کارها و برندهای مختلف را، به اشتراک گذاشته و درمقابل مبلغی را دریافت کنند.

 

یوتیوب یک فضای مناسب برای تبلیغ کسب و کارهاست و می‌تواند در بهبود سئو، بسیار موثر باشد. اما فعالیت در این شبکه و سایر شبکه‌های مجازی ه منظور رسیدن به نتایج مطلوب، نیاز به یک برنامه و استراتژی مشخصی دارد.

از سال 86 فعالیتم رو در حوزه IT شروع کردم و علاقمند فناوری جدید در حوزه IT شدم ، از همان سال های اولیه به فکر راه اندازی کسب کار بودم و تا اینکه خودم رو به عنوان کار افرین پیدا کردم و عاشق کار افرینی شدم . در حال حاضر یک توسعه دهنده حرفه ای هستم و عاشق خدمت رسانی به مردم کشورم ....

ارسال دیدگاه

* .ایمیل ادرس شما منتشر نخواهد شد